Ενημερωτική ημερίδα από το ΚΕΜΑΕΔ Βέροιας για τις ευεργετικές ιδιότητες λογοθεραπείας και εργοθεραπείας
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα για τις ευεργετικές ιδιότητες της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας για όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις, διοργάνωσε ο Φιλανθρωπικός Μη Κερδοσκοπικός Σύλλογος Φίλων του Κέντρου Μέριμνας Ατόμων με Αναπηρία του Δήμου Βέροιας. Το ΚΕΜΑΕΔ, παραμένοντας πιστό στην αποστολή του για ενημέρωση, διοργάνωσε την επιστημονική αυτή ημερίδα την Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου, στον ισόγειο χώρο του Κέντρου.
Στον χαιρετισμό της, η εθελόντρια διευθύντρια και πρόεδρος του ΚΕΜΑΕΔ, Μελίνα Δαμιανίδου, τόνισε την ανάγκη οι νέες μητέρες και οι φροντιστές να αποκτήσουν νέες γνώσεις, προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τα κατάλληλα εφόδια για τη ζωή, είτε πρόκειται για τον προφορικό και γραπτό λόγο, είτε για την κοινωνικοποίηση.
Η ημερίδα συντονίστηκε από τον ιατρό νευρολόγο και επιστημονικό διευθυντή του Κέντρου, Γεώργιο Τσαλέρα.
Οι ειδικές θεραπείες, όπως λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική, έχουν καθιερωθεί ως απαραίτητες στη διαχείριση παθολογικών καταστάσεων σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα. Τα κέντρα ειδικών θεραπειών που λειτουργούν στην πόλη μας είναι απλά μία νέα μόδα ή αδήριτη ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας; Ποιες ηλικίες και ποιες παθήσεις αφορούν; Τι προσδοκούμε από αυτές; Συνδέονται αποκλειστικά με την αναπηρία; Σε αυτά τα ερωτήματα, καθώς και σε πολλά άλλα, απάντησαν τέσσερις εξέχοντες επιστήμονες.
Η λογοθεραπεύτρια Παναγιώτα Χατζόγλου αναφέρθηκε στον τομέα της λογοθεραπείας, επισημαίνοντας ότι δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα με αναπηρίες. Εξήγησε τους τομείς με τους οποίους ασχολείται η λογοθεραπεία, όπως η άρθρωση, η σίτιση, η φωνή, ο τραυλισμός, οι μαθησιακές δυσκολίες και η καθυστέρηση ομιλίας, και τόνισε ότι αφορά ένα ηλικιακό φάσμα από βρέφη μέχρι ηλικιωμένους. “Στόχος της λογοθεραπείας είναι η ανάπτυξη τόσο του γλωσσικού όσο και του γνωστικού επιπέδου, ώστε κάθε άτομο να κατακτήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις δεξιότητες επικοινωνίας και ομιλίας, και να συμμετέχει ενεργά στην κοινωνία,” υπογράμμισε.
Η λογοθεραπεύτρια Ιωάννα Παπαβασιλείου παρείχε γλωσσικές συμβουλές προς τους γονείς και ανέλυσε πότε είναι αναγκαία η λογοθεραπευτική αξιολόγηση και παρέμβαση.
Ο Κώστας Γεωργίου, Επίκουρος Καθηγητής Εργοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αναφέρθηκε στο πώς η εργοθεραπεία μπορεί να ενσωματωθεί όχι μόνο στον θεραπευτικό κύκλο, αλλά και σε ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα. Τόνισε τη σημασία της εργοθεραπείας στην καθημερινότητα, όχι μόνο για άτομα με αναπηρίες, αλλά και ως εργαλείο κοινωνικής προόδου μέσω κοινοτικών προγραμμάτων.
Η εργοθεραπεύτρια Μαρία Μελίτου ανέλυσε τις θεμελιώδεις πτυχές της παιδιατρικής εργοθεραπείας, εξηγώντας τη διαδικασία αξιολόγησης των παιδιών και πώς η εργοθεραπεία μπορεί να ωφελήσει παιδιά με και χωρίς αναπηρίες.
Στο τέλος της ημερίδας, οι επιστήμονες απάντησαν σε ερωτήσεις του κοινού.
- DSC_0662 DSC_0662
- DSC_0668 DSC_0668
- DSC_0666 DSC_0666
- DSC_0677 DSC_0677
- DSC_0684 DSC_0684
- DSC_0696 DSC_0696
- DSC_0694 DSC_0694
- DSC_0688 DSC_0688
- DSC_0686 DSC_0686
- DSC_0680 DSC_0680
- DSC_0699 DSC_0699
- DSC_0700 DSC_0700
- DSC_0701 DSC_0701
- DSC_0703 DSC_0703
- DSC_0664 DSC_0664
- DSC_0702 DSC_0702
- DSC_0705 DSC_0705
- DSC_0707 DSC_0707
- DSC_0709 DSC_0709
- DSC_0711 DSC_0711
- DSC_0713 DSC_0713
- DSC_0714 DSC_0714
- DSC_0663 DSC_0663
- DSC_0715 DSC_0715
- DSC_0717 DSC_0717
- DSC_0718 DSC_0718
- DSC_0720 DSC_0720
- DSC_0722 DSC_0722
- DSC_0723 DSC_0723
- DSC_0724 DSC_0724
- DSC_0730 DSC_0730
- DSC_0726 DSC_0726
- DSC_0731 DSC_0731
- DSC_0733 DSC_0733
- DSC_0771 DSC_0771
- DSC_0735 DSC_0735
- DSC_0739 DSC_0739
- DSC_0741 DSC_0741
- DSC_0743 DSC_0743
- DSC_0747 DSC_0747
- DSC_0749 DSC_0749
- DSC_0750 DSC_0750
- DSC_0753 DSC_0753
- DSC_0755 DSC_0755
- DSC_0758 DSC_0758
- DSC_0759 DSC_0759
- DSC_0760 DSC_0760
- DSC_0763 DSC_0763
- DSC_0766 DSC_0766
- DSC_0769 DSC_0769
- DSC_0675 DSC_0675