BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας έλαβαν γράμματα - Όχι στο Ρατσισμό στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας

iev Imera-Taxydromeioy

Με την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων ασχολήθηκαν οι Α', Β', και Γ' τάξεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα-Ι. Μπαρμπαρούση» την περασμένη εβδομάδα, με σκοπό να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τη σημασία και τη λειτουργική αξία των ταχυδρομείων ανά τον κόσμο.

Στην Α' Δημοτικού, η κ. Ιωάννα Ιορδανίδου, δασκάλα των παιδιών, καθοδήγησε τη συζήτηση στην εξέλιξη της επικοινωνίας στη διάρκεια των χρόνων. Καθώς οι μαθητές δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την έννοια της επικοινωνίας και της διαδικασίας που εμπεριέχει αυτή μέσω ταχυδρομείου, η δασκάλα ξεκίνησε την κουβέντα εξηγώντας τα βασικά• τι είναι το ταχυδρομείο, καθώς και ποιους ανθρώπους και τι αντικείμενα συναντάμε εκεί. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με λέξεις σχετικές με το εν λόγω θέμα, αναγνωρίζοντας με ποια γραμματάκια ξεκινάνε, διαδικασία που έλαβε χώρα διαθεματικά με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας. Στη συνέχεια οι μαθητές εστίασαν στα γραμματόσημα• στη χρηστικότητά τους και θέση τους πάνω στον φάκελο αποστολής. Τέλος, ο κάθε μαθητής ετοίμασε το δικό του γράμμα, μαθαίνοντας πού πρέπει να τοποθετηθεί το όνομα του αποστολέα και πού αυτό του παραλήπτη. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με το ξεφύλλισμα μιας συλλογής γραμματοσήμων ενός μαθητή της τάξης.

Στη Β' Δημοτικού, η κ. Εύη Κρέξη μίλησε για τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα -με γράμματα-, όταν δεν υπήρχε ανεπτυγμένη τεχνολογία. Στη συνέχεια οι μαθητές επικεντρώθηκαν στην αναγνώριση των σημαντικών εκείνων στοιχείων που πρέπει να είναι παρόντα σε ένα φάκελο, προκειμένου αυτός να καταφέρει να φτάσει στον προορισμό του -γραμματόσημα, στοιχεία αποστολέα και παραλήπτη. Από τη συζήτησε δεν έλειψε και ο σημαντικός ρόλος του ταχυδρόμου, ο οποίος λειτουργεί ως μεσάζοντας ανάμεσα στον αποστολέα και τον παραλήπτη. Τέλος, το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του γραμματόσημο, ετοίμασε το δικό του φάκελο, και με όλους τους φακέλους, η δασκάλα δημιούργησε ένα ενιαίο γράμμα, το οποίο και φρόντισε να αποστείλει στον τελικό του προορισμό.

Στη Γ' τάξη, η κ. Αθηνά Τουλίκα, μίλησε στα παιδιά για την προσφορά και αξία των ταχυδρομείων, τα οποία κάνουν όντως τη ζωή μας πιο εύκολη. Εν συνεχεία παρουσίασε στα παιδιά ειδικό λεξιλόγιο με βάση το θέμα της ημέρας, όπως "φιλοτελισμός", "ταχυδρομικός κώδικας", "επιστολή", "ταχυδρομική θυρίδα", κ.ά.. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία προσωπικών γραμμάτων, τα οποία εστάλησαν στους μαθητές της Στ' τάξης, μέσω ενός μαθητή, ο οποίος ορίστηκε ο ταχυδρόμος της τάξης. Στο κάθε γράμμα, ο δημιουργός του χρησιμοποίησε ένα κουίζ για τον Ερμή, τον ταχυδρόμο των 12 θεών, καθώς επίσης κι ένα αίνιγμα, όπως "Ποιο είναι εκείνο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο κι όμως κάθεται σε μια γωνιά; (το γραμματόσημο), ή "Ποια λέξη περιέχει 11 γράμματα, αλλά μπορεί να έχει και χιλιάδες ; (το ταχυδρομείο).

Μπορεί λοιπόν η τεχνολογία στις μέρες μας να έχει σχεδόν οδηγήσει στην εξάλειψη των χειρόγραφων γραμμάτων, δεν παύουμε όμως να αναγνωρίζουμε τη σημασία των υπηρεσιών που μας προσφέρει το ταχυδρομείο. Άλλωστε, κάποια πράγματα αξίζει να γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο.

Ζέρβα Ελευθερία-Χαρά

iev Ratsismos

Λέμε όχι στο Ρατσισμό στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας

Με αφορμή την Εβδομάδα Αθλητισμού, τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα-Ι. Μπαρμπαρούση» ασχολήθηκαν με την έννοια του ρατσισμού και το πώς αυτός μπορεί να εξαλειφθεί, πρώτα από το σχολείο μας, και μετά από τη ζωή μας.

Στην Α' Δημοτικού, η κ. Ιωάννα Ιορδανίδου παρακολούθησε μαζί με τα παιδιά την ταινία κινουμένων σχεδίων "Ντάμπο το ελεφαντάκι", την οποία και ανέλυσαν με το τέλος της προβολής. Στους μαθητές τέθηκε το ερώτημα "Πειράζει που είμαι διαφορετικός;", στο οποίο απάντησαν "Όχι!", με ένα στόμα, μια φωνή. Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου η δασκάλα τους διάβασε τα παραμύθια "Ελμέρ ο παρδαλός ελέφαντας" και "Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός". Τέλος, το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του παρδαλό ελεφαντάκι, και όλοι μαζί δημιούργησαν μία αφίσα πάνω στη διαφορετικότητα.

Στη Β' Δημοτικού, η κ. Εύη Κρέξη οργάνωσε δραστηριότητες γύρω από το σλόγκαν "Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι". Κι εδώ οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο με τον "Ντάμπο το ελεφαντάκι", προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη διαφορετικότητα. Οι μαθητές κατέληξαν ότι αυτό που έκανε τον Ντάμπο διαφορετικό, δεν ήταν και τόσο κακό εξαρχής. Εν συνεχεία, οι μαθητές ασχολήθηκαν και με άλλα παραμύθια, στα οποία συναντάμε "διαφορετικούς" ήρωες, κάτι που όμως δεν αποτελεί πρόβλημα στο τέλος. Αναφορά έγινε επίσης και στη Γαλήνη που είναι ανάπηρη, και στον Αρμπέν που είναι ξένος, ήρωες που συναντάμε στο βιβλίο της Γλώσσας της Β' τάξης. Έχοντας κατά νου ότι πολλά παιδιά είναι σαν αυτούς τους ήρωες -διαφορετικά, αλλά με ίσα δικαιώματα με εμάς-, οι μαθητές πρότειναν αθλήματα στα οποία μπορούν να συμμετέχουν άτομα όπως η Γαλήνη (μπάσκετ). Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την κατασκευή ενός βραβείου, το οποίο οι μαθητές "έδωσαν" στο διαφορετικό, και μιας κόκκινης κάρτας, την οποία "έδωσαν" στο ρατσισμό, φωνάζοντας και το ανάλογο σύνθημα "Δίνω βραβείο στο διαφορετικό, και κόκκινη κάρτα στο ρατσισμό!".

Στην Γ' Δημοτικού, η κ. Αθηνά Τουλίκα διάβασε στους μαθητές το μύθο του Αισώπου "Ο Λαγός και η Χελώνα", και στάθηκε στην αντιαθλητική συμπεριφορά του λαγού απέναντι στη χελώνα, την οποία κορόιδευε. Με βάση το εν λόγω σκηνικό, οι μαθητές αναλογίστηκαν παρόμοια συμβάντα στο χώρο του σχολείου, τα οποία και καταδίκασαν. Στη συνέχεια, πρότειναν "σωστούς" τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές τους. Τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αφίσες σχετικές με το μύθο του Αισώπου, ο οποίος όμως έχει πλέον διαφορετικό τέλος.

Στην Δ' Δημοτικού, ο κ. Ιωάννης Μαρμαράς κάλεσε τα παιδιά να σκεφτούν τι είναι αυτό που μας "ξενίζει" στο ρατσισμό, και πώς θα έπρεπε να φέρονται οι άνθρωποι σε άτομα που αν και διαφορετικά, δεν παύουν να είναι ίσα με εμάς. Τονίστηκε η ιδέα της ισότητας, και εν συνεχεία οι μαθητές εστίασαν στους κανόνες ενός παιχνιδιού• όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις, κανείς δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την κατασκευή αφίσας με τίτλο "Όλοι διαφορετικοί στο ίδιο παιχνίδι".

Οι μαθητές των Ε' και Στ' Δημοτικού συνεργάστηκαν σε ομαδικές δραστηριότητες. Η κ. Κωνσταντίνα Καρλή, δασκάλα της Ε' τάξης, και η κ. Μαρία Λιακοπούλου, δασκάλα της Στ' τάξης, ασχολήθηκαν με την ταινία "Azur et Asman", την οποία και σχολίασαν, τονίζοντας τις έννοιες του ρατσισμού και της διαφορετικότητας. Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο "Τζαφάρ", όπου πάλι με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, αναφέρθηκαν σε θέματα αντιμετώπισης του διαφορετικού. Οι μαθητές ασχολήθηκαν επίσης με στοχευμένο παιχνίδι στο διαδραστικό πίνακα της τάξης τους, όπου έπρεπε να βοηθήσουν έναν πρόσφυγα να μαζέψει χρήματα, ώστε να μπορέσει να φύγει από τη χώρα του. Τέλος, δημιούργησαν κολάζ με το σύνθημα "Όλοι χωράμε σε μία καρδιά".

Μέσω όλων αυτών των δραστηριοτήτων, σκοπός των δασκάλων ήταν -σε πρώτο πλάνο- η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ρατσισμού, και -σε δεύτερο πλάνο- η συνειδητοποίηση ότι η διαφορετικότητα δεν είναι κάτι κακό• απεναντίας, πρόκειται για κάτι που θα έπρεπε να μας ενώνει, και όχι να μας χωρίζει.

Ζέρβα Ελευθερία-Χαρά

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69