Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Ενδυνάμωσης μαθητών και μαθητριών στην πρόληψη της έμφυλης βίας μέσω βιωματικής εκπαίδευσης
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Tο επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης Κακοποιημένων Γυναικών του Δήμου Βέροιας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κατόπιν σχετικής έγκρισης από το Υπουργείο Παιδείας ξεκινάει τη Δευτέρα 9 Μαΐου έως και την Τρίτη 31 Μαΐου «Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Ενδυνάμωσης μαθητών και μαθητριών στην πρόληψη της έμφυλης βίας μέσω βιωματικής εκπαίδευσης».
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Ε' & ΣΤ' Δημοτικού και περιλαμβάνει μια σειρά από βιωματικές ασκήσεις οι οποίες έχουν σκοπό την εξοικείωση των μαθητών/τριών με τις έννοιες του βιολογικού – κοινωνικού φύλου, τις έμφυλες νόρμες, τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις καθώς και την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα έμφυλης βίας.
Η μεθοδολογία των ασκήσεων βασίστηκε στο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά, Μικρή Πυξίδα (compasito).
Τα βιωματικά εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν από τα δύο στελέχη του Κέντρου την κα. Τσαπαροπούλου Έφη ψυχολόγος και την κα. Νατσιοπούλου Χαρούλα, κοινωνική λειτουργό.
Τα Δημοτικά σχολεία του Δήμου Βέροιας που επέλεξαν να συμμετάσχουν στην εν λόγω δράση είναι το 1ο, 5ο, 7ο, 8ο, 9ο, 12ο, 13ο, 14ο Βέροιας και 3ο Δημοτικό Μακροχωρίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κληθούν, µέσω ενός κατάλληλου και ειδικά δημιουργημένου για την ηλικία τους υλικού ευαισθητοποίησης, να αξιολογήσουν και να αναθεωρήσουν τα «κληρονομημένα» στερεότυπα τους και να προσεγγίσουν τις διαφυλικές διαφορές όχι ως χαρακτηριστικά υπεροχής του ενός φύλου έναντι του άλλου, αλλά ως ατομικές διαφορές.
Στις θετικές συνέπειες για τον ευρύτερο πληθυσμό της σχολικής κοινότητας συμπεριλαμβάνονται η αποδόµηση των στερεοτύπων του φύλου των µαθητών/-τριών η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη συμπεριφορών μηδενικής ανοχής έναντι της βίας σε σχετικά νεαρή ηλικία, έχοντας σαν απώτατο στόχο την ανάπτυξη υγειών και ισότιμων σχέσεων ανάμεσα στους νέους ανθρώπους.
Τέλος μέσω της υλοποίησης της συγκεκριμένης παρέμβασης αναμένεται να αναπτυχθούν δίκτυα ανάμεσα στους κοινωνικούς φορείς και τις σχολικές κοινότητες τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των πολιτών αυτής.