tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

super course

Οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Βέροιας γνωρίζουν την πόλη τους

Στο πλαίσιο της Σχολικής Δραστηριότητας «Γνωρίζω την πόλη μου» την Πέμπτη 17/4 μαθητές της Α΄τάξης του Γυμνασίου μας ανακάλυψαν επιτέλους έναν άγνωστο φυσικό θησαυρό της πόλης, τον Τριπόταμο! Ένα ποτάμι που διαρρέει την πόλη κι όμως λίγοι Βεροιώτες έχουν περπατήσει στις όχθες του.

Τα μέλη του Συλλόγου «Φίλοι του ποταμού Τριποτάμου της Βέροιας» Πάρις Παπακανάκη και Νίκος Ασλάνογλου έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες αναφορικά με τον σπουδαίο ρόλο που διαδραμάτισε ο Τριπόταμος στην ανάπτυξη της Βέροιας.


Ο «Σύλλογος Βλάχων Βέροιας» ήταν ο επόμενος σταθμός των μαθητών. Η επίσκεψη στο Σπίτι του Συλλόγου ήταν πραγματικά ένα μάθημα ιστορίας και πολιτισμού, με την συμβολή της επιστημονικής επιτροπής του Συλλόγου, Χρυσής Σταμάτη, η οποία ενημέρωσε τους μαθητές σχετικά με τις δράσεις του Συλλόγου, την ιστορία και τη γλώσσα των Βλάχων αλλά και τον ρόλο των πολιτιστικών συλλόγων γενικότερα, Την ξενάγηση ανέλαβαν οι Α. Πίσκου και Α. Ανστασίου Ζυγουλιάνου.

Υπεύθυνες του προγράμματος είναι οι Μποΐτση Ελένη, Λιότσιου Βενετία, Πουλή Γεωργία.

6o 20240419 194128

Μαθήματα ΚΑΡΠΑ στο 6ο Γυμνάσιο

Το απόγευμα της Παρασκευής 19 Απριλίου 17 μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΔΕ Ημαθίας «ΜΑΘΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥ ΚΑΙ ΣΩΣΕ» για την εκπαίδευση πρώτων βοηθειών, ενώ το πρωί της Δευτέρας 22 Απριλίου έγινε η απονομή των διπλωμάτων συμμετοχής σ’ αυτούς. Είχε προηγηθεί η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του σχολείου και αυτή τη φορά ο Κουγιουμτσίδης Δημήτρης και η Τσόλη Κωνσταντίνα, με τη συνδρομή του υποδιευθυντή Καργατζή Αναστάσιου, οργάνωσαν τη συγκεκριμένη εσπερίδα εκπαίδευσης.

Οι 3 εκπαιδευτές, με προεξέχουσα την Αλεξάνδρα Παπαγιάννη, εκπαιδευτικό του Εσπερινού ΕΠΑΛ Βέροιας, αρχικά ανέπτυξαν θεωρητικά τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί κάποιος για να σώσει έναν συνάνθρωπό του που δεν αναπνέει μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο. Έπειτα έγινε επίδειξη σε κούκλες και ακολούθως οι μαθητές έκαναν πρακτική εξάσκηση πάνω σ’ αυτές. Επόμενο θέμα της εκπαίδευσης ήταν η παροχή βοήθειας σε περίπτωση που κάποιος αναπνέει αφού λιποθυμήσει. Τέλος οι εκπαιδευτές παρουσίασαν την περίπτωση πνιγμονής από ξένο σώμα που έχει αποφράξει μερικώς ή ολικά την αεροφόρο οδό. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την εμπειρία του έζησαν, έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση τους και σίγουρα είναι πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες καταστάσεις και προστρέξουν σε βοήθεια, αν παραστεί ανάγκη.

6ο mieza

«Μαθητές ξεναγούν μαθητές»

Μαθητές της Α΄ Τάξης του 6ου Γυμνασίου, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους, Κεφαλά Ευαγγελίας και Χατζή Δέσποινας, απόλαυσαν ένα διαφορετικό μάθημα Αρχαίας Ιστορίας. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποίησαν μαθητές της Α΄ Λυκείου  του  4ο ΓΕΛ Βεροίας με τίτλο «Πρεσβευτές Μουσείων», με την στενή επίβλεψη των καθηγητριών τους, Σαρηγιαννίδου Ελισάβετ και Βασιλειάδου Σουσάνας, είχαν την τύχη να ξεναγηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους της Μίεζας:  στο αρχαίο θέατρο της Μίεζας, στους τάφους των Λευκαδίων και στη σχολή του Αριστοτέλη.

Στο θέατρο Μίεζας οι μαθητές του Λυκείου, αφού παρείχαν χρηστικές πληροφορίες για την αρχιτεκτονική του,  απήγγειλαν στίχους από ποιήματα της Κ. Δημουλά υπό τους ήχους βιολιού που έπαιζε μια συμμαθήτριά τους και οι μικροί μαθητές του σχολείου μας ένιωθαν ότι παρακολουθούσαν  στάσιμο από αρχαία τραγωδία.

Στη συνέχεια, μετέβησαν στους δύο πιο εντυπωσιακούς μακεδονικούς  τάφους των Λευκαδίων:  αρχικά στον «τάφο της Κρίσεως», τάφο ενός βετεράνου στρατηγού του Μ. Αλεξάνδρου,  όπου θαύμασαν  τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες του. Οι μαθητές του Λυκείου ανέλυσαν τις παραστάσεις των τεσσάρων τοιχογραφιών, υπήρξε διάδραση μεταξύ μεγάλων και μικρών μαθητών με ερωτήσεις, απορίες και  απαντήσεις, με αποτέλεσμα να αισθανθούν όλοι  την υποβλητικότητα που αποπνέουν οι απόκοσμες τοιχογραφίες.  Λίγο πιο πέρα  επισκέφτηκαν και τον δεύτερο μακεδονικό τάφο, τον  «τάφο των Ανθεμίων», που ονομάστηκε έτσι  από τα άνθη  που υπάρχουν στην οροφή του.

Τέλος, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγήτριες μετέβησαν  στη Σχολή του Αριστοτέλη, ένα εντυπωσιακό φυσικό τοπίο, γεμάτο με πυκνή βλάστηση και μονοπάτια, ήρεμα ρυάκια και ένα αρκετά μεγάλο σπήλαιο. Οι μαθητές ταξίδεψαν νοερά στο παρελθόν και περπάτησαν στα βήματα του μεγάλου φιλοσόφου και του σπουδαίου μαθητή του, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, εκεί όπου  για 3 χρόνια  μυήθηκε στη φιλοσοφία  και στην ποίηση και γενικότερα διδάχτηκε το «εὖ ζῆν».

Η ξενάγηση έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο: μια επίσκεψη στο πάρκο της Νάουσας, όπου συνοδοί καθηγήτριες και μαθητές/τριες χαλάρωσαν και επικοινώνησαν μεταξύ τους, ανταλλάσσοντας ιδέες και εντυπώσεις από την αξέχαστη εμπειρία, με την υπόσχεση να ξανασυνεργαστούν την επόμενη χρονιά με ένα διαφορετικό πρόγραμμα.

6o dimioyrgia

Στην γιορτή δημιουργίας

Στις Γιορτές Μαθητικής Δημιουργίας (δια ζώσης και διαδικτυακή) συμμετείχαν οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Βέροιας. Με κέφι, δημιουργική διάθεση και μπρίο παρουσίασαν τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Με εργαλεία τους βίντεο, power point και δραματοποιημένα κείμενα αναφέρθηκαν στις δράσεις τους και σε όσα αποκόμισαν: φίλους, γνώσεις, δεξιότητες, αυτοπεποίθηση. Αντιλήφθηκαν πως το σχολείο δεν είναι μόνο το βιβλίο και η σχολική αίθουσα, αλλά και η επιδίωξη στόχων με αυτενέργεια και συνεργασία.

6o vergina

Στο Μουσείο των Αιγών

Η Α΄ τάξη του 6ου Γυμνασίου Βέροιας επισκέφθηκε την Τρίτη, 23-4-2024, το Λαογραφικό Μουσείο Μελίκης Ημαθίας και το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών στη Βεργίνα.

Αρχικά στο Εθνογραφικό Κέντρο του Γιώργη Μελίκη οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές απόλαυσαν την εμπεριστατωμένη ξενάγηση και εντυπωσιάστηκαν από τις παλαιές ενδυμασίες, όπως την παραδοσιακή φορεσιά της νύφης, που μαγνήτισε το βλέμμα των κοριτσιών, τα τάματα, τη συλλογή μασκών, τις κατασκευές από κερί και ζυμάρι αλλά και από τα ήθη και έθιμα από το Ρουμλούκι, την Μακεδονία, την Ηπειρωτική και Νησιωτική Ελλάδα.

Τα εκθέματα προέρχονται από Ντόπιους, Πόντιους, Βλάχους, Θρακιώτες από την Ανατολική Ρωμυλία, Μικρασιάτες και Νησιώτες, ενώ τα έθιμα (Αναστενάρια, Ρουγκάτσια, Λαζαρίνες, Καλόγερος, Χελιδονίσματα κ.α.) αναδεικνύουν τον λαογραφικό μας πλούτο.

Ο άοκνος Γιώργης Μελίκης μετέτρεψε το πατρικό του σπίτι σε εκθεσιακό χώρο, εκφράζοντας την αγάπη για τον τόπο του, και υλοποιώντας ένα μεγάλο του όνειρο δημιούργησε ένα περιβάλλον μυσταγωγίας και έκστασης με συλλογές μοναδικές στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Στη συνέχεια το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών -σημείο αναφοράς για την αρχαία ιστορία - τους εντυπωσίασε αρχικά  με τους άνετους χώρους του και τον πλούσιο φωτισμό του.

Στο αίθριο θαύμασαν την αναταγμένη πρόσοψη του ανακτόρου των Αιγών, ενώ στην έκθεση «Αιγών μνήμη» τα ευρήματα από τις πολύχρονες ανασκαφές, οι τύμβοι, τα ταφικά μνημεία, τα κοσμήματα και τα αναθήματα τους μετέφεραν νοερά στην περίοδο ακμής του Βασιλείου των Μακεδόνων. Η περίφημη «σάρισσα» ήταν ομολογουμένως ένα από τα πιο μεγαλειώδη εκθέματα, καθώς την είδαν στο πραγματικό της μέγεθος.

Στην περιοδική έκθεση «Οικουμένης αντίδωρον» προσεγγίζεται το φαινόμενο της επέκτασης του Ελληνισμού στην Ασία με την ποικιλία των νομισμάτων της Ελληνιστικής Εποχής.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69