BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Ημέρα Κατά της Ενδοσχολικής Βίας στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας

iev bulling

Η 6η Μαρτίου είναι αφιερωμένη κάθε χρόνο στην προσπάθεια εξάλειψης της ενδοσχολικής βίας (bullying), και οι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτήριων Βέροιας, "Ι. Σαφαρίκας-Ι. Μπαρμπαρούσης", ασχολήθηκαν με το νόημα της συγκεκριμένης μέρας μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων.

Στην Α' Δημοτικού, η δασκάλα διάβασε στα παιδιά το παραμύθι "Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο", και αφού το συζήτησαν και το ανέλυσαν διεξοδικά τονίζοντας τα αρνητικά στοιχεία του bullying, κατασκεύασαν την πληγωμένη καρδούλα της Μόνα, όπου κόλλησαν τσιρότα γράφοντας πάνω τους γλυκές λεξούλες. Παράλληλα, τα παιδιά έγραψαν με τη βοήθεια της καθηγήτριας Αγγλικών τα γράμματα που συνθέτουν τη φράση "STOP BULLYING" σε κόλλες Α4, και στήθηκαν στη σειρά για να δημιουργήσουν τα ίδια την εν λόγω πρόταση, προσπαθώντας να περάσουν έτσι το μήνυμά τους σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.

Στη Β' Δημοτικού οι μαθητές παρακολούθησαν μαζί με τη δασκάλα τους το βίντεο "day and night", σχετικά με τη νύχτα και τη μέρα και συζήτησαν τις διαφορές που κρύβει η καθεμιά, καθώς και τις αντιδράσεις της μιας πλευράς και της άλλης, με βάση τις συγκεκριμένες διαφορές. Στη συνέχεια διάβασαν την ιστορία "Απόσπασμα από το ημερολόγιο δύο αγοριών", όπου εντρύφησαν στα δύο άκρα• στον Μάρκο, το παιδί θύμα, και στον Φίλιππο, ο οποίος υπακούει στα λόγια του αρχηγού Σωκράτη. Έχοντας κατά νου αυτά τα δύο "μοντέλα", τα παιδιά συζήτησαν τις προσωπικές τους εμπειρίες ενδοσχολικής βίας, ενώ στο τέλος φρόντισαν να δραματοποιήσουν την ιστορία που διάβασαν, συνειδητοποιώντας ότι μόνο τα παιδιά-θεατές είναι αυτά που έχουν τη δύναμη να αποδυναμώσουν τον αρχηγό και να θέσουν ένα τέλος στην αδικία.

Στην Γ' Δημοτικού η δασκάλα των παιδιών κινήθηκε πονηρά και τα "έκανε" να πιστέψουν ότι σύμφωνα με μία έρευνα που αφορά στο χρώμα των ματιών, όσοι έχουν ανοιχτόχρωμα μάτια είναι ανώτεροι από αυτούς με τα σκουρόχρωμα. Για μία βδομάδα η "ανοιχτόχρωμη" ομάδα απολάμβανε προνόμια σε βάρος της "σκουρόχρωμης", ενώ με το τέλος της βδομάδας η δασκάλα ανακοίνωσε στα παιδιά ότι ερμήνευσε λάθος την έρευνα, και ότι η "σκουρόχρωμη" ομάδα είναι αυτή που θεωρείται ανώτερη. Τα προνόμια άλλαξαν μεριά, και οι μαθητές ένιωσαν στο πετσί τους την αδικία που υφίστανται όσοι από καθαρή τύχη έχουν το α' χαρακτηριστικό ή το β'. Η δασκάλα εξήγησε στα παιδιά ότι είναι εντελώς παράλογο να χωρίζονται οι άνθρωποι σε ανώτερους και κατώτερους με βάση τη φύση τους. Παράλληλα, οι μαθητές έπαιξαν και Bingo!, όπου νικητής έβγαινε αυτός που θα μπορούσε να απαριθμήσει κοινά χαρακτηριστικά με κάποιον συμμαθητή του στο μικρότερο χρονικό διάστημα. Έτσι και μ' αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σημασία και τη δύναμη των ομοιοτήτων, σε αντίθεση με τις διαφορές, που ο μόνος λόγος ύπαρξής τους είναι η μοναδικότητα που προσφέρουν στον καθένα μας.

Στην Δ' τάξη ο δάσκαλος και οι μαθητές διάβασαν ένα κείμενο-ποίημα, αναλύοντας τις ιδέες του και παραθέτοντας ο καθένας την προσωπική του εμπειρία σχετικά με τη βία στο χώρο του σχολείου. Στη συνέχεια παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και η συζήτηση επεκτάθηκε κι εκεί, ενώ τέλος κατασκεύασαν ένα χάρτινο ελπιδοφόρο σύννεφο, το οποίο στόλισαν με τα μηνύματα του ποιήματος που διάβασαν.

Στην Ε' Δημοτικού οι μαθητές συζήτησαν μαζί με τη δασκάλα τους για τις διαφορετικές μορφές της ενδοσχολικής βίας και τα αποτελέσματά της. Κατασκεύασαν έναν χάρτινο κάδο και αφού έγραψε ο καθένας την εμπειρία ενδοσχολικής βίας που έχει σε χαρτάκι, τα κόλλησαν στον κάδο, μιας και σκοπός της δραστηριότητας ήταν να πετάξουν οι μαθητές το bullying στα σκουπίδια. Τέλος, κατασκεύασαν ένα κλειδί αναλογιζόμενοι ποιο είναι το κλειδί για μία δυνατή φιλία.

Στη ΣΤ' τάξη η δασκάλα έδειξε τρεις ταινίες μικρού μήκους στα παιδιά, πάνω στις οποίες στήριξαν οι μαθητές τις δικές τους εμπειρίες βίας, κυρίως λεκτικής, συνειδητοποιώντας ότι η γλώσσα κόκαλα δεν έχει αλλά κόκαλα τσακίζει, και συνεπώς θα είναι πιο προσεκτικά όταν συναναστρέφονται με τους συμμαθητές τους. Στο τέλος δημιούργησαν το "δέντρο του bullying", όπου αντί για φύλλα κόλλησαν χαρτάκια με μηνύματα κατά της αδικίας στο χώρο του σχολείου.

Στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας είπαν το μεγάλο ΟΧΙ στο Bullying, αλλά και το μεγάλο ΝΑΙ στην αλληλοεκτίμηση και την αδελφικότητα. United we stand, divided we fall.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69