tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Δράση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας με το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας σε συνεργασία με το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε την πρώτη δράση του προγράμματος με τίτλο “Μια ιστορία που μας χωράει όλους”.

ο πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά δημιουργικών και συμμετοχικών εργαστηρίων για παιδιά (8-15 ετών) με και χωρίς οπτική αναπηρία που λαμβάνουν χώρα στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βεροίας. Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία μιας ομάδας χωρίς αποκλεισμούς και η ενίσχυση της αποδοχής της διαφορετικότητας από την παιδική ηλικία, με αφορμή τον πολιτισμό και το βιβλίο.

Η πρώτη δράση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021 στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, στο οποίο συμμετείχαν παιδιά με και χωρίς οπτική αναπηρία, από τη Βέροια και τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, η δράση ξεκίνησε με την γνωριμία των παιδιών και των συντονιστών, την ξενάγηση τους στους χώρους της ΔΚΒΒ και την παρουσίαση του σημαντικό έργου του ΚΕΑΤ για παιδιά με οπτική αναπηρία από την Εκπαιδεύτρια Καθημερινών Δεξιοτήτων του ΚΕΑΤ Βασιλική Μακρυγιάννη. Στην συνέχεια ακολούθησε μια σειρά διαδραστικών και συμμετοχικών παιχνιδιών.

Το παιχνίδι που ενεργοποίησε όλες τις αισθήσεις των παιδιών ήταν τα κουτιά ανακάλυψης όπου οι συμμετέχοντες κάλυψαν τα μάτια τους και με τις 3 αισθήσεις της αφής, όσφρησης και γεύσης, μάντεψαν το περιεχόμενο του κουτιού που είχαν μπροστά τους. Η Φιλόλογος του ΚΕΑΤ, Βάσω Σερμπέση, έδειξε πως γράφουμε σε γραφομηχανή Μπράιγ και έπειτα δακτυλογράφησε τα ονόματα όλων των παιδιών, τα οποία πήραν και ως ενθύμιο.

Στην συνέχεια τα παιδιά έκατσαν σε κύκλο με τις συντονίστριες Αναστασία Σαμαρά και Αγγελική Κοσμά της Inclusive Lines και αφηγήθηκαν από κοινού το ηχητικό παραμύθι “Η Σακοράφα” του συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ιστορία αυτή αποτέλεσε την έμπνευση για να δημιουργηθεί μια νέα πλοκή δουλεύοντας σε ομάδες. Με σύμμαχο την φαντασία τα παιδιά έδωσαν ανθρώπινα χαρακτηριστικά σε κοινές για όλους έννοιες και συναισθήματα όπως η φιλία και ο φόβος. Ως μικροί ποιητές και με την βοήθεια της αφής γνώρισαν τους ήρωες της Σακοράφας και τους αξιοποίησαν για να δημιουργήσουν νέα ηχητικά αφηγηματικά αποσπάσματα δίνοντας τους νέα μορφή.

Το αποτέλεσμα των ομάδων ήταν η δημιουργία 3 νέων ιστοριών χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο την ιστορία της Σακοράφας, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενη δράση προκειμένου να παραχθεί μια νέα αφηγηματική ιστορία. Στόχος της πρώτης δράσης ήταν όλα τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία σχεδιασμού ενός νέου βιβλίου χωρίς αποκλεισμούς, ξεκινώντας με την αφήγηση μιας νέας ιστορίας από κοινού. Τα παιδιά με και χωρίς οπτική αναπηρία, κατάφεραν να συνεργαστούν σε κοινή βάση και να επικοινωνήσουν μέσα από το παιχνίδι, μέσω της ανταλλαγής βιωμάτων και του συμμετοχικού σχεδιασμού.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, όπου η μια δράση τροφοδοτεί την επόμενη, θα συνταχθεί ένα υβριδικό βιβλίο, συνδυάζοντας το ελληνικό αλφάβητο και το ελληνικό αλφάβητο Μπράιγ.

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69