BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Το ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ. Αλεξάνδρειας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής

Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής» (European Robotics Week - ERW) διεξήχθη φέτος από 18 μέχρι 27 Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας διοργανώθηκαν διάφορες εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη (https://eu-robotics.net/robotics_week/) με σκοπό να φέρουν τη Ρομποτική πιο κοντά στο ευρύ κοινό, τονίζοντας την αυξανόμενη σημασία της σε ένα μεγάλο φάσμα εφαρμογών της καθημερινής ζωής. Ιδιαίτερα για τους μαθητές/-τριες, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής έχει στόχο να τους φέρει σε επαφή με την Τεχνολογική Εκπαίδευση και να γνωρίσουν τους συναφείς με την Τεχνολογία και τη Ρομποτική τομείς, ώστε να επιδιώξουν μία αντίστοιχη επαγγελματική απασχόληση στο μέλλον.

Το ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ. Αλεξάνδρειας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής με διάφορες δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά το διάστημα 21-25 Νοεμβρίου 2016 (https://eu-robotics.net/robotics_week/events/physical-computing-in-action.html). Οι δράσεις, που είχαν γενικό θέμα/τίτλο “Physical Computing in action!”, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τον Τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ. Αλεξάνδρειας.

Ειδικότερα:
--- Για τους μαθητές της Α’ τάξης οι σχετικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» και της αντίστοιχης θεματικής με τίτλο: «Προσεγγίζοντας το επιστημονικό/επαγγελματικό πεδίο της ρομποτικής» με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, κ. Σαμαρά Θεοδώρα και κ. Σιταρίδη Ιωάννη. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές αρχές της ρομποτικής και του Physical Computing μέσω της ρομποτικής διάταξης mbot, που βασίζεται σε ανοιχτό υλικό. Μετά από μια σύντομη παρουσίαση της διάταξης, των αισθητήρων που περιλαμβάνει και των βασικών λειτουργιών της, οι μαθητές είδαν στην πράξη πώς λειτουργεί.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε το προγραμματιστικό περιβάλλον του ρομπότ και οι μαθητές κατάφεραν μ’ επιτυχία να προγραμματίσουν απλές λειτουργίες.

Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν μ’ ενθουσιασμό σε μια “unplugged” δραστηριότητα και, πιο συγκεκριμένα, σ’ ένα παιχνίδι ρόλων με σκοπό να διαπιστώσουν στην πράξη την ποιοτική υπεροχή του ανθρώπου και της ανθρώπινης ευφυίας σε σχέση με τα ρομπότ και τις μηχανές.

--- Για τους μαθητές της Β’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις στο πλαίσιο μαθημάτων του Τομέα Πληροφορικής. Πιο συγκεκριμένα:

1. Γνώρισαν το αναπτυξιακό Arduino, που βασίζεται σε ανοιχτό υλικό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση αυτοματισμών και ρομποτικών διατάξεων.

Στη συνέχεια, εργαζόμενοι σε ομάδες σχεδίασαν, υλοποίησαν και προγραμμάτισαν με απόλυτη επιτυχία τις δικές τους διατάξεις, τις οποίες παρουσίασαν στις υπόλοιπες ομάδες. Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται αποσπάσματα της δράσης (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής: Σαμαρά Θεοδώρα, Σιταρίδης Ιωάννης, Παπαστεργίου Αναστασία).

2. Με αφορμή μια παλιότερη διαφήμιση με κεντρικό θέμα την υπεροχή του ανθρώπου έναντι των μηχανών/ρομπότ και με σκοπό τον προβληματισμό των μαθητών για το θέμα, υλοποιήθηκε αντίστοιχη δράση. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο σχετικού μαθήματος, επεξεργάστηκαν με ψηφιακό τρόπο φωτογραφίες, που αναζήτησαν στο Διαδίκτυο, με θέμα τη συνύπαρξη ανθρώπων-ρομπότ. Στη συνέχεια, τις συμπλήρωσαν με σλόγκαν που «δανείστηκαν» από τη διαφήμιση ή ακόμα και άλλα που εμπνεύστηκαν οι ίδιοι, τα οποία αναδεικνύουν αυτήν ακριβώς την υπεροχή του ανθρώπου σε ποιοτικό επίπεδο (σκέψη, ευφυία, δημιουργικότητα, συναισθήματα κλπ).

Τα έργα των μαθητών εκτυπώθηκαν και τοποθετήθηκαν στους τοίχους του Εργαστηρίου Πληροφορικής.
(Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής για τη δράση: Σαμαρά Θεοδώρα, Παπαστεργίου Αναστασία)

3. Στο πλαίσιο μαθήματος που αφορά την κατασκευή ιστοσελίδων οι μαθητές δημιούργησαν ιστοσελίδες με επεξηγηματικούς όρους της ρομποτικής. Ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους ενσωματώνοντας την εικόνα που δημιούργησαν στην προηγούμενη δράση.
(Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής για τη δράση: Παπαστεργίου Αναστασία, Σαμαρά Θεοδώρα)

--- Στους μαθητές της Γ’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής έγινε παρουσίαση του μοντέλου Lilypad Arduino, που αφορά την «φορετή» τεχνολογία (wearable technology). To Lilypad ανήκει στο ανοιχτό υλικό και χρησιμοποιείται για την κατασκευή ηλεκτρονικών υφασμάτων (e-textiles) και «έξυπνων» ρούχων (smartfabrics). Το Lilypad, οι διάφοροι αισθητήρες και η μπαταρία ράβονται πάνω στα ρούχα και χρησιμοποιείται αγώγιμη κλωστή για το κύκλωμα αντί για καλώδια (soft circuits). Στη συνέχεια προγραμματίζεται και με τον τρόπο αυτό μπορούν να δημιουργηθούν ρούχα που «συμπεριφέρονται» ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνουν από το περιβάλλον.
(Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Πληροφορικής: Σαμαρά Θεοδώρα)

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και μ’ ενθουσιασμό σε όλες τις παραπάνω δράσεις και αποκόμισαν χρήσιμες γνώσεις και εμπειρίες, εκπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τους στόχους της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ρομποτικής».

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69