BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό σεμινάριο «Ελεύθερος χρόνος... και παιδί» στη Βέροια

Η ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, οι συμμετέχοντες φορείς Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, ΚΕΔΔΥ Ημαθίας, ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας διοργάνωσαν το Σάββατο 21 Μαΐου, στην Αντωνιάδεια Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Βέροιας, εκπαιδευτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών και εφήβων, με θέμα: «Ελεύθερος χρόνος... και παιδί - Διαχείριση του ελεύθερου χρόνου στην παιδική και εφηβική ηλικία».

Ως «Ελεύθερος» ορίζεται ο χρόνος τον οποίο διαθέτει ο κάθε άνθρωπος για να αξιοποιήσει όπως ο ίδιος επιθυμεί πέρα από τις συμβατικές υποχρεώσεις που επιβάλλει η καθημερινότητα και στις οποίες περιλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας καθώς και ο χρόνος κάλυψης των οικογενειακών ή άλλων υποχρεώσεων του. Ιδιαίτερα στην παιδική και την εφηβική ηλικία ο «Ελεύθερος Χρόνος» αναδεικνύεται σε σημαντικό παράγοντα της ευρύτερης ανάπτυξης των παιδιών, αφού ο αντίκτυπος της σωστής ή μη αξιοποίησης του μπορεί να αποτυπωθεί μελλοντικά σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους όπως η κοινωνικοποίηση τους, η ανάπτυξη των ποικίλων δεξιοτήτων τους και γενικότερα η διαμόρφωση της ταυτότητας τους.
Από το παρελθόν ο «Ελεύθερος Χρόνος» των παιδιών αξιοποιείται με διαφορετικούς τρόπους. Τότε, κυριαρχούσε το παιχνίδι, οι αθλητικές δραστηριότητες, που πολλές φορές συνδυάζονταν με το παιχνίδι, το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, οι οικογενειακοί περίπατοι κ.α. Με το πέρασμα του χρόνου πολλές συνήθειες του παρελθόντος έχουν αλλάξει. Έτσι, σε μια εποχή που η τεχνολογική ανάπτυξη ολοένα και γιγαντώνεται, που οι ηθικές και οι κοινωνικές αξίες χαλαρώνουν, που κυριαρχεί ο υλικός ευδαιμονισμός, ο ελεύθερος χρόνος αξιοποιείται διαφορετικά. Πλέον, το παιχνίδι από ομαδικό γίνεται μεμονωμένα μέσα από κάποια παιχνιδομηχανή, η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων μπορεί να γίνει από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή άλλα μέσα, το ομαδικό παιχνίδι στη γειτονιά αντικαθίσταται με τα on-line παιχνίδια στο διαδίκτυο με φανταστικούς ή άγνωστους συμπαίκτες. Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η επικοινωνία των παιδιών μεταξύ τους, γεγονός που έχει άμεση σχέση με την περαιτέρω κοινωνικοποίηση τους.

Η διοργάνωση ενός εκπαιδευτικού σεμιναρίου κάθε χρόνο αποτελεί έναν από τους στόχους της Κ.Ε.Π.Α. Δήμου Βέροιας καθώς όπως είναι γνωστό στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της ευθύνεται και για τη λειτουργία του Μουσείου Εκπαίδευσης "Χρίστος Τσολάκης» και τη διαχείριση της πλούσιας συλλογής του. Mια τέτοια διοργάνωση σε ετήσια βάση αποτελεί υποχρέωση και έναν ελάχιστο φόρο τιμής προς τον δάσκαλο Χρίστο Τσολάκη και μια μορφή αναγνώρισης προς το μεγάλο έργο του.

Χαιρετισμό απεύθυναν: ο Δρ. Εμμανουήλ Ξυνάδας εκ μέρους της ΚΕΠΑ Δ. Βέροιας, η Σίτσα Λαζαρίδου Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων εκ μέρους της Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης και η Νόπη Σκεντερίδου Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων εκ μέρους της Β’ θμιας Εκπαίδευσης.
Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχαν οι Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων Έφη Αντωνιάδου και Νόπη Σκεντερίδου.
Την εναρκτήρια εισήγηση επρόκειτο να παρουσιάσει η Δρ. Ειρήνη Αναγνώστου - Κελεπούρη, Ph. D Σχολική Ψυχολόγος, Αν. Προϊσταμένη ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ημαθίας, αλλά λόγω απουσίας, η κα Αντωνιάδου παρουσίασε το θέμα της «Παιδί και ελεύθερος χρόνος».

Οι εισηγητές αναφέρθηκαν στα παρακάτω θέματα:

«Παιδί και ελεύθερος χρόνος»
Το θέμα απασχολεί πολλούς γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς. Στη σημερινή εποχή που όλοι είναι ιδιαιτέρα πολυπράγμονες και πολυάσχολοι, το βασικό ερώτημα που ακούγεται έχει να κάνει με το «πώς μπορούν οι γονείς να εξασφαλίσουν τον απαιτούμενο «ελεύθερο χρόνο» που έχει ανάγκη το παιδί τους χωρίς να «παραβιαστεί» το πρόγραμμα μάθησης». Υπάρχει μια παρεξηγημένη αντίληψη σε πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς ότι ο ελεύθερος χρόνος έχει να κάνει με την απασχόληση του παιδιού με κάποια δραστηριότητα και μόνο. Υπάρχουν κάποιες έρευνες οι οποίες υποστηρίζουν ότι «ελεύθερος χρόνος» σημαίνει ακριβώς αυτό που λέει η πρόταση... δηλαδή το παιδί:
- να μην κάνει τίποτε - μόνο να ονειροπολεί
- να έχει την απόλυτη απόφαση στο πως θα περάσει τον χρόνο του
- να έχει τον «έλεγχο» πότε, πόσο, το είδος και τη διάρκεια μιας ενασχόλησης...
Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα γύρω από αυτό το θέμα είναι, «πόσο ωφέλιμος είναι ο ελεύθερος χρόνος στη σωματική και στην ψυχική υγεία των παιδιών της παιδικής ηλικίας;». Όπως, ποιες δραστηριότητες μπορεί να είναι αυτές, ποιοί σημαντικοί άλλοι εμπλέκονται στις δραστηριότητες, και πότε είναι οι πιο κατάλληλοι χρόνοι...
Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχουν άτυπες μελέτες οι οποίες υποστηρίζουν ότι ο ελεύθερος χρόνος προτείνεται και ως εργαλείο διαχείρισης πολλών καθημερινών δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά.

Δρ. Χριστίνα Σιδηροπούλου, Νηπιαγωγός, Δρ. Παιδικής Λογοτεχνίας Α.Π.Θ. & Universite Marc Bloch - Strasbourg

Παιδί και βιβλίο: μία εν δυνάμει φιλική σχέση...
Οι ενήλικες από όποια θέση κι αν βρίσκονται, είτε είναι γονείς, είτε εκπαιδευτικοί, επιθυμούν να καλλιεργήσουν στα παιδιά την αγάπη για τα βιβλία. Τα μέσα που χρησιμοποιούν ποικίλλουν. Πόσα και ποια από αυτά είναι άραγε ικανά να ενισχύσουν την παιδική και νεανική φιλαναγωσία; Πείθονται τα παιδιά να αγαπήσουν το λογοτεχνικό βιβλίο; Προτιμούν την ανάγνωση βιβλίων ως έναν από τους τρόπους με τον οποίο θα αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους; Η εποχή των σημερινών νέων και η νεανική κουλτούρα είναι ιδιαίτερα προσανατολισμένη στις ΤΠΕ. Το βιβλίο μήπως φαντάζει στα μάτια τους ως ένα ξεπερασμένο μέσο; Επίσης, η σημερινή κοινωνία βάλλεται κοινωνικά και οικονομικά. Θεσμοί, όπως οι δημοτικές, δημόσιες και σχολικές βιβλιοθήκες είναι σε θέση να απευθύνουν στους νέους δημιουργικές και ελκυστικές προτάσεις; Επιπλέον, οι εκδοτικοί οίκοι τι επιλογές κάνουν σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης; Οι επιλογές τους είναι ικανές να ανοίξουν γέφυρες επικοινωνίας με τη νεανική κουλτούρα και ταυτόχρονα να προτείνουν στους νέους και τα παιδιά ποιοτικά βιβλία; Και τελικά, ποια βιβλία αξιολογούνται ως ποιοτικά και
κατάλληλα για νέους και παιδιά; Η εισήγηση θα προσπαθήσει να θέσει ένα πλαίσιο αναστοχασμού σχετικά με τα παραπάνω θέματα. Ταυτόχρονα, θα εστιάσει στην ανάγκη της γνώσης από το ευρύ κοινό των δομικών χαρακτηριστικών των βιβλίων για παιδιά και νέους, γνώση η οποία κρίνεται ως απαραίτητη για την υιοθέτηση κριτικής ματιάς και εμπεριστατωμένης επιλογής σε θέματα παιδικού και νεανικού βιβλίου.

Χρήστος Γκιαούρης, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής Ειδικής Αγωγής

Ελεύθερος χρόνος και ΑμεΑ - "Φτιάξε μαζί μας το δικό σου παραμύθι..."
Προβλήθηκε το παραμύθι του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αλεξάνδρειας «Ο Βούλης με την πράσινη βούλα».
Η συγγραφή του παραμυθιού έγινε στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποίησε η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για το σχολικό έτος 2014-2015. Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αλεξάνδρειας με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.
Ένα χρυσόψαρο διαφορετικό από τα άλλα... Μία σαρδέλα με μεγάλα μάτια... Ένα χταπόδι με εφτά πόδια... Μπλέκουν σε ένα μακρινό ταξίδι στον ωκεανό. Ένα παραμύθι για την διαφορετικότητα, την αναπηρία και το δικαίωμα στο όνειρο. 

Φώτω Παπαργυρούδη, Μουσειοπαιδαγωγός - Γιάννης Γραικός Αρχαιολόγος - ΕφΑ Ημαθίας

Επιλέγοντας το μουσείο στον ελεύθερο χρόνο μας
Ο κοινωνικός ρόλος των μουσείων και η βιομηχανία του ελεύθερου χρόνου: Πότε επιλέγουμε να επισκεφθούμε ένα μουσείο και γιατί; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την απόφαση μας; Τι κάνουμε όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του παιδικού κοινού όταν δεν έρχεται στο μουσείο στα πλαίσια μιας σχολικής επίσκεψης; Πώς μπορούμε να απολαύσουμε τη μουσειακή επίσκεψη ως οικογένεια και ως παρέα;

Πόπη Φιρτινίδου, Καθηγήτρια πιάνου - ΜΑ instrumental teaching

Οι τρόποι που το διαδίκτυο αλλάζει την εκμάθηση της μουσικής
Ανέκαθεν η εκμάθηση της μουσικής ήταν μία από τις αγαπημένες επενδύσεις του ελεύθερου χρόνου των παιδιών και των εφήβων. Παρά το γεγονός πως παραδοσιακά τα μαθήματα μουσικής παρέχονται σε διάφορα οργανωμένα πλαίσια μέσα στα οποία οι μαθητές κρατούν μια θέση παθητική και οι ενήλικες διδάσκοντες ορίζουν την μέθοδο, την πορεία και την αξιολόγηση και των δύο, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι νέοι παρεμβαίνουν ενεργητικά στην μουσική τους παιδεία μέσω του διαδικτύου. Οι τρόποι με τους οποίους γίνεται η παρέμβαση αυτή είναι πολλοί και γίνονται όλο και περισσότεροι καθώς οι δυνατότητες που τους παρέχει το διαδίκτυο, αλλά και η φαντασία των νέων διευρύνουν συνεχώς τα όρια μέσα στα οποία μεταδίδεται η μουσική γνώση και η ασκείται η μουσική δράση. Ενδιαφέρον είναι πως αυτή η 'άτυπη' μουσική εκπαίδευση δεν αφορά μόνο στην μουσική που, άλλωστε, οι νέοι πάντα μάθαιναν και έπαιζαν αυτενεργώντας στο πλαίσιο ολιγομελών σχημάτων για την διασκέδαση και την κοινωνικοποίηση τους, αλλά αφορά εξίσου και στην οργανωμένη επίσημη μουσική παιδεία και την εκμάθηση της λόγιας μουσικής. Οι αριθμοί και οι μελέτες καταδεικνύουν πως το μέλλον θα χαρακτηριστεί από παράλληλη χρήση πληροφοριών, ερεθισμάτων και έμπνευσης που θα προέρχονται τόσο από την προσωπική σχέση δασκάλου - μαθητή, όσο και από το απέραντο σύμπαν του διαδικτύου.

Άννα Γκαρνέτα, Πρόεδρος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας (NIFF)

Παιδί και Κινηματογράφος στον ελεύθερο χρόνο
Η Κινηματογραφική δημιουργία εκτός από ξεκάθαρη μορφή πολιτισμού αποτελεί και ένα είδος ψυχαγωγίας, όπως είναι το θέατρο, τα βιβλία, η μουσική.
Από πολλούς διατυπώνεται η άποψη ότι η ανάγνωση ενός βιβλίου έχει περισσότερη θετική επίδραση στη φαντασία του παιδιού απ' ότι η παρακολούθηση μιας ταινίας. Όμως, οι διάφορες μορφές πολιτισμού δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να συγκρίνονται μεταξύ τους, αφού κάθε μία απ αυτές γεννά διαφορετικές εμπειρίες. Τα παιδιά πρέπει να βιώνουν την κινηματογραφική εμπειρία όπως βιώνουν και τα υπόλοιπα γεγονότα.
Η έβδομη τέχνη παρουσιάζει στα παιδιά καινούριες εμπειρίες και τρόπους συμπεριφοράς που θα τα βοηθήσει να ανακαλύψουν ότι η ζωή έχει πολλές πτυχές. Στον κινηματογράφο η φαντασία μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει φτιάχνοντας καινούριους κόσμους χωρίς περιορισμούς.
Ως πολιτιστικός χώρος η κινηματογραφική αίθουσα είναι για τα παιδιά ένας από τους λεγόμενους «τρίτους χώρους», είναι δηλαδή χώρος στον οποίο συναντιούνται έξω απ' τα πλαίσια του σχολείου ή της οικογένειας σε μια δραστηριότητα από κοινού με τους συνομήλικους τους.
Στις ανεπτυγμένες χώρες ο Κινηματογράφος για Παιδιά και Νέους, είναι θέμα εκπαίδευσης και προβολής των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων και της γλώσσας της κάθε χώρας. Συμβάλει καθοριστικά στη συνολική ανάπτυξη του κινηματογράφου και προετοιμάζει τους θεατές του μέλλοντος με κριτική σκέψη και αισθητική καλλιέργεια.
Τα παιδιά που μεγαλώνουν στη σημερινή πραγματικότητα, στον ελεύθερο τους χρόνο
κατακλύζονται από πάρα πολλά ερεθίσματα και είναι εκτεθειμένα συνεχώς σε εικόνες της τηλεόρασης, του tablet, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ακόμη πιο πολύ του κινηματογράφου, ο οποίος μαζί με την τηλεόραση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής οικογένειας.
Πώς μπορεί όμως ένας γονιός, εκπαιδευτικός να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τη δύναμη της έβδομης τέχνης, την ονομαζόμενη κινηματογραφική παιδεία;

Πέτρος Μαλιάρας, Δάσκαλος Θεατρικής αγωγής / Ηθοποιός - ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας - Δήμητρα Σταματίου - Νηπιαγωγός, Δασκάλα Θεατρικής αγωγής / Ηθοποιός - ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας

Ελεύθερος χρόνος και Θέατρο σε Προσχολική, Παιδική και Εφηβική ηλικία
Σκοπός της εισήγησης είναι να τονιστεί η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα για ένα παιδί και έναν έφηβο να αξιοποιεί στο έπακρο τον ελεύθερο του χρόνο. Το θέατρο είναι μια πλήρης μορφή νοητικής και σωματικής έκφρασης ενός ανθρώπου ανεξαρτήτου ηλικίας και έτσι προσφέρει μια ολοκληρωμένη διέξοδο από άγχος, καθημερινότητα και ρουτίνα. Κάθε ηλικιακό γκρουπ, αντιμετωπίζει τις δικές του προκλήσεις με αφετηρία το θέατρο, και καθοδηγείται ανάλογα των ηλικιακών απαιτήσεων. Σκοπός του θεατρικού παιχνιδιού είναι να ομαδοποιήσει, να αφυπνίσει αισθήσεις και να απελευθερώσει τη φαντασία των παιδιών, χτίζοντας έτσι χαρακτήρες και προσωπικότητες. Δεν αποβλέπει στη δημιουργία ηθοποιών ούτε έχει ως αυτοσκοπό την παράσταση των όσων καταπονούνται και «γεννιούνται» στην ώρα του μαθήματος. Κύριος σκοπός της, η διοχέτευση της ενέργειας των παιδιών σε κάτι που δημιουργείται από τα ίδια χωρίς να κρίνεται το αποτέλεσμα.

Δημοσιεύτηκε από Facebook στις Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Ακολούθησαν Εργαστήρια Ενηλίκων με τις εξής θεματικές:

- Ελεύθερος χρόνος και μουσική (Χ.Τ. Βέροιας, 1ος όροφος) - Πόπη Φιρτινίδου, Καθηγήτρια πιάνου - ΜΑ instrumental teaching.
- Ελεύθερος χρόνος και μουσεία (Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας - ΕΦΑ Ημαθίας) - Φώτω Παπαργυρούδη, Μουσειοπαιδαγωγός- ΜΑ Μουσειολογίας, ΕφΑ Ημαθίας και Μαρία Φαρφούρη, Αρχαιολόγος - ΜΑ κλασικής αρχαιολογίας, ΕφΑ Ημαθίας.
- Ελεύθερος χρόνος και κινηματογράφος (NIFF - Α.Σ.Γ.Τ. Βέροιας Φουαγιέ ) - Αννα Γκαρνέτα, Πρόεδρος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας (Δ.Φ.Κ.Ν.) - Μαρία Λαφάρα, Υπεύθυνη Τομέα Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων του Δ.Φ.Κ.Ν. - Γιάννης Λιόλιος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δ.Φ.Κ.Ν.
- Ελεύθερος χρόνος και θέατρο (ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας - Χ.Τ. Βέροιας, 3ος όροφος) - Πέτρος Μαλιάρας, Δάσκαλος Θεατρικής αγωγής/Ηθοποιός - ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας - Δήμητρα Σταματίου, Νηπιαγωγός, Δασκάλα Θεατρικής αγωγής / Ηθοποιός - ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.
- Ελεύθερος χρόνος και λογοτεχνία (Δημοτική βιβλιοθήκη "Θεανώ Ζωγιοπούλου") - Χριστίνα Σιδηροπούλου, Νηπιαγωγός, Δρ. Παιδικής Λογοτεχνίας Α.Π.Θ. & Universite Marc Bloch - Strasbourg.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69