Μάθημα αστροφυσικής στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας επισκέφθηκε ο κ. Τομπουλίδης Χαρίτων, Διδάκτορας Αστροφυσικής, Αστρονόμος, την Τρίτη 5 Aπριλίου 2016, προκειμένου να μυήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ¨ τάξεων στα μυστικά της Αστροφυσικής και της Αστρονομίας.
O κ. Τομπουλίδης φορώντας τη στολή της ΝΑSA μετέφερε, μεταξύ άλλων, στα παιδιά την εμπειρία του από την εκπαίδευσή του ως αστροναύτη στο γνωστό αμερικάνικο Διαστημικό Κέντρο και απάντησε σε πολυάριθμα ερωτήματα των μαθητών/τριών, όπως: Γιατί λάμπουν οι αστέρες; Γιατί ο άνθρωπος από την πρώτη του εμφάνιση στη Γη στρέφεται προς τον ουράνιο θόλο; Τι διαφέρει ένας πλανήτης από ένα αστέρι; κ.ά. Με την ομιλία του κ. Τομπουλίδη ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ομιλιών και δραστηριοτήτων που πραγματοποίησε το σχολείο, για τη γνωριμία των μαθητών/τριών των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων με τις Φυσικές Επιστήμες, σε συνεργασία με διακεκριμένους επιστήμονες του χώρου.
Σκοπός της προσπάθειας αυτής ήταν να αναδειχθούν οι Φυσικές Επιστήμες ως απαραίτητα ερμηνευτικά κλειδιά για την κατανόηση του κόσμου μας, την δημιουργική αφομοίωση της τεχνολογικής προόδου, και τη βελτίωση του βιοτικού μας επιπέδου, να ενθαρρυνθούν οι μαθητές και να απομυθοποιήσουν τους όποιους φόβους τους για τις «δύσκολες και ακαταλαβίστικες» Φυσικές Επιστήμες, να αποκτήσουν εμπειρίες και δεξιότητες χρήσιμες στη καθημερινότητα, να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, συναισθηματική ωριμότητα και αξίες, με αφορμή τις επιστήμες και τον επιστημονικό τρόπο σκέψης.
Η Δ/ντρια του σχολείου κα Αβραμίδου Βέρα και το διδακτικό προσωπικό ευχαριστούν τους εξέχοντες επιστήμονες: κ. Μυλωνά Ιωάννη, Μαθηματικό και Φυσικό με εκτεταμένες σπουδές σε Πανεπιστήμια της Αμερικής και της Γερμανίας, τον κ. Μπύρο Θεόδωρο, διδάκτορα Νανοτεχνολογίας και τον κ. Τομπουλίδη Χαρίτων, διδάκτορα Αστροφυσικής που δέχτηκαν να μεταδώσουν τις πολύτιμες γνώσεις τους στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά μαζί τους και να τους ανοίξουν νέους ορίζοντες σκέψης.