Το 4ο Γυμνάσιο Βέροιας σε πρόγραμμα Erasmus
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Κατά την εβδομάδα από 07 έως και 12 Μαρτίου 2016, το 4ο Γυμνάσιο Βέροιας πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 σε σχέδιο κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο "Collaboration and Augmented Reality for the Future Classroom and Staffroom" (Συνεργατικότητα και Επαυξημένη Πραγματικότητα για τις τάξεις του μέλλοντος).Η χρηματοδότηση του προγράμματος έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες από το Future Classroom Lab (Εργαστήριο της τάξης του Μέλλοντος), μέλος του European Schoolnet (Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου), ήταν οι Λύτσιος Δημήτριος (καθηγητής πληροφορικής ΠΕ19), Παυλίδου Δέσποινα (καθηγήτρια Αγγλικών ΠΕ06) και Θεοχαρόπουλος Σταύρος (καθηγητής Μουσικής ΠΕ16).
Δραστηριότητες και εργασίες που πραγματοποιήθηκαν
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να
• καταλάβουν το πλαίσιο της Τάξης του Μέλλοντος
• δημιουργήσουν συνεργατικές δραστηριότητες και διδακτικές παρεμβάσεις που στηρίζονται σε project και στη χρήση τεχνολογίας
• δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό Personal Learning Network για τη Δια Βίου Μάθηση
• χρησιμοποιήσουν εργαλεία Κοινωνικών Δικτύων
• ενδυναμώσουν το εκπαιδευτικό υλικό με τη χρήση εργαλείων επαυξημένης δραστηριότητας
• δημιουργήσουν QR code για την διαφοροποίηση της διδασκαλίας
• δημιουργήσουν διδακτικές παρεμβάσεις που στηρίζονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή με ταυτόχρονη διδασκαλία εκτός της σχολικής αίθουσας.
• δημιουργήσουν κυνήγι θησαυρού και να συνδυάζουν ηλεκτρονικά σημεία ενδιαφέροντος με πραγματικά σημεία
• δημιουργήσουν διαδικτυακές εκδρομές σε μουσεία και άλλα σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος
• διεξάγουν τη διδασκαλία τους σε εξωτερικούς χώρους
Αποκτηθείσες επαγγελματικές δεξιότητες και ικανότητες
• Εξάσκηση με εργαλεία και μεθοδολογίες που αυξάνουν τη διάδραση με τους μαθητές και τη συνεργασία στην τάξη (π.χ. ομαδοσυνεργατική μάθηση).
• Εξάσκηση στα αγγλικά με τους λοιπούς συμμετέχοντες (η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα).
• Χρήση διαφορετικού λογισμικού και εφαρμογών (apps) για την αύξηση της ομαδοσυνεργατικής δεξιότητας των μαθητών και της διάδρασης. Χρήση κοινωνικών δικτύων για την επικοινωνία και την επαγγελματική ανάπτυξη. Γνωριμία με εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας για πληθώρα δραστηριοτήτων. Γνωριμία με το εργαστήριο της τάξης του Μέλλοντος (Future Classroom Lab), τις ιδέες και τα εργαλεία του.
• Συνεργασία με λοιπούς συμμετέχοντες σε ομαδικές εργασίες. Γνώσεις σχετικά με την έναρξη και λειτουργία διαδικτυακού project συνεργασίας (π.χ eTwinning)
• Επικοινωνία και συνεργασία με ομάδα συμμετεχόντων διαφόρων εθνικοτήτων - ανταλλαγή πρακτικών.
Οφείλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη μνεία για την άριστη οργάνωση, διοργάνωση και διεξαγωγή του προγράμματος στους:
Συνεργάτες εξωτερικού:
Bart Verswijvel καθηγητής ολλανδικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συντονιστής για το eTwinning στις Βρυξέλλες, Παιδαγωγικός Σύμβουλος στο European Schoolnet και μέλος διαφόρων project όπως τα Future Classroom Lab, iTEC, eTwinning και Living Schools Lab.
Arjana Blazic καθηγήτρια Αγγλικών και Γερμανικών στο Ζαγκρεμπ της Κροατίας, τεχνολογικός σύμβουλος εκπαίδευσης, σχεδιάστρια εφαρμογών e-learning, συντονίστρια του Κροατικού Future Classroom και μέλος της Κροατικής Special Task Force για το σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων.
Elina Jokisalo, Project Manager του School Education Gateway & Future Classroom Lab στο European Schoolnet.
Συνεργάτες εσωτερικού:
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.
Διεύθυνση του 4ου Γυμνασίου Βέροιας.