Project «Κυκλοφορούμε σωστά» της Β’ τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Με αφορμή την ενότητα «Μεταφορές» και συγκεκριμένα το κεφάλαιο «κυκλοφορώ με ασφάλεια» της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές της Β' τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας «Ι. Σαφαρίκας-Ι. Μπαρμπαρούσης», ασχολήθηκαν με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Ζώντας στην πόλη, οι ίδιοι οι μαθητές θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τους κανόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς . Μπορεί να μην οδηγούν οι ίδιοι αυτοκίνητο, μα θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να συμπεριφέρονται μέσα στην κίνηση της πόλης ως πεζοί -αλλά και τώρα που ο καιρός το επιτρέπει- και ως ποδηλάτες.
Η πρώτη επαφή έγινε με τα παιδιά να συζητούν και να αναγνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως πεζοί. Μίλησαν λοιπόν για τους φωτεινούς σηματοδότες και τις γνωστές σε όλους μας ονομασίες τους, αλλά και για το πώς τους χρησιμοποιούμε. Αναγνώρισαν και τις διαβάσεις πεζών και μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι επέλεξαν τη σωστή διαδρομή που θα έπρεπε κάθε φορά να ακολουθήσει ο πεζός.
Στη συνέχεια, αφού κατηγοριοποίησαν τις πινακίδες σε αυτές που μας επιτρέπουν και σε εκείνες που μας απαγορεύουν να κάνουμε κάτι, ανέφεραν τους αγαπημένους μας τροχονόμους που με το έργο τους βοηθούν στη σωστή οδική κυκλοφορία. Τονίσαμε πως πάντα πρέπει να υπακούμε στα σήματα του τροχονόμου και για να μην μπερδευόμαστε τα είδαμε και για να μην τα ξεχάσουμε τα επαναλάβαμε, παίρνοντας κάθε φορά το ρόλο του τροχονόμου.
Πέρα όμως από τη σωστή συμπεριφορά ως πεζοί έπρεπε να δούμε και τη σωστή συμπεριφορά του ποδηλάτη. Η αρχή έγινε με τη ανάγνωση του παραμυθιού «Ο φίλος μου, ο ποδηλατάκιας» μέσα από το οποίο οι μαθητές γνώρισαν τι πρέπει να φοράμε κάθε φορά που αποφασίζουμε να πάρουμε το ποδήλατό μας, αλλά και σε ποια μέρη έχουμε το δικαίωμα να ποδηλατούμε. Η θεά Οδική Ασφάλεια και ο θεός Κίνδυνος μας έδειξαν τι πρέπει να αποφεύγουμε και τι πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς.
Τα παιδιά, αφού ολοκληρώθηκε το θεωρητικό μέρος της κυκλοφοριακής αγωγής, ήταν έτοιμα να προβούν σε δράσεις εμπέδωσης. Αρχικά, μέσα από διαδραστικά παιχνίδια ένωσαν την κάθε πινακίδα με τη σωστή εντολή. Στη συνέχεια, κατασκεύασαν μία δική τους πινακίδα και στο τέλος έφτιαξαν τον δεκάλογο του καλού ποδηλάτη για να μην ξεχνούν οι ίδιοι αλλά κυρίως για να μάθουν και οι συμμαθητές τους, τι πρέπει να κάνουμε για να ποδηλατούμε σωστά.