Διάλεξη με θέμα «Δυσλεξία – ΔΕΠΥ: Τεστ & μέθοδος Παυλίδη» διοργανώθηκε στη Βέροια
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση αφιερωμένη στη διάγνωση και αντιμετώπιση της δυσλεξίας και της ΔΕΠΥ, με βάση την πρωτοποριακή μέθοδο του Εφευρέτη - Καθηγητή Γεώργιου Θ. Παυλίδη, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στη Βέροια. Η διάλεξη με τίτλο «Δυσλεξία – ΔΕΠΥ: Τεστ & μέθοδος Παυλίδη» έλαβε χώρα στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών και διοργανώθηκε από τον ΚΟΙΣΠΕ Ημαθίας «Δεσμός», την Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας και τα Dyslexia Centers Βέροιας.
Η εκδήλωση είχε στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, που επηρεάζουν σημαντικό αριθμό παιδιών και ενηλίκων. Στην αίθουσα παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί, γονείς και πολίτες κάθε ηλικίας, επιδεικνύοντας έντονο ενδιαφέρον για τα θέματα που αναπτύχθηκαν.
Η πρόεδρος του «Δεσμού», κ. Νίκη Καρατζιούλα, χαιρέτισε την εκδήλωση και παρουσίασε το πλούσιο βιογραφικό του κ. Παυλίδη, τονίζοντας τη συνεισφορά του στην έρευνα και την επιστήμη. Μοιράστηκε επίσης ένα προσωπικό της βίωμα, αναδεικνύοντας την αξία της έγκαιρης διάγνωσης. Από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, η κ. Ιωάννα Γκουτζιλίκα μετέφερε το μήνυμα του αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καλαϊτζίδη, εκφράζοντας τη στήριξη της Π.Ε. σε πρωτοβουλίες που ενισχύουν την κοινωνική ευαισθησία.
Έπειτα ο κ. Παυλίδης ανέπτυξε διεξοδικά δύο βασικά θέματα: τη δυσλεξία και τη ΔΕΠΥ. Παρουσίασε τη μέθοδο και το τεστ που έχει αναπτύξει, τα οποία προσφέρουν έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση. Τόνισε πως η έγκαιρη διάγνωση συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών που αντιμετωπίζουν αυτές τις προκλήσεις, ενώ ανέλυσε τη σημασία της ολιστικής προσέγγισης στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών.
Μετά την ολοκλήρωση της διάλεξης, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση, με τον κ. Παυλίδη να απαντά σε ερωτήματα του κοινού. Η ανταπόκριση των παρευρισκόμενων ήταν θερμή, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της εκδήλωσης για την τοπική κοινότητα.
Στους εκπαιδευτικούς που παρευρέθηκαν δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής.
- - - - -
Ο κ. Παυλίδης αναφέρθηκε στα παρακάτω θέματα:
ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Tα αίτια των όλων των ειδών των μαθησιακών δυσκολιών είναι: νοητικά – ψυχολογικά, περιβαλλοντικά ή Βιολογικά και εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι. Το 15 - 22% έχουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους.
ΓΕΝΙΚΕΣ μαθησιακές δυσκολίες: Προκαλούνται από Αρνητικές ψυχο-κοινωνικές και Περιβαλλοντικές αιτίες ή/και από Χαμηλή ευφυία.
Αντιθέτως, οι ΕΙΔΙΚΕΣ μαθησιακές δυσκολίες: (Δυσλεξία = πρόβλημα αργής ανάγνωσης, Δυσορθογραφία= ανορθόγραφος, Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις) έχουν αίτια νευρο-αναπτυξιακά και κυρίως κληρονομικά. Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) συχνότατα συνυπάρχουν. Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν την δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ).
Ποια τα αίτια και τα κυριότερα συμπτώματα της Δυσλεξίας;
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ είναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στην Ανάγνωση και στα γραπτά. Εμφανίζεται στο 9-10% του μαθητικού πληθυσμού, διεθνώς. Τα αίτιά της είναι νευρο-αναπτυξιακά και κυρίως κληρονομικά, δηλαδή ο δυσλεξικός γεννιέται δεν γίνεται από το περιβάλλον.
Για τη διάγνωσή της 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις: 1. Τουλάχιστον Κανονικό IQ, και 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι.
Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διάσημων Αϊνστάιν, Έντισον, Κένεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέιτς.
Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία τους, που εμφανίζεται στην πολύ μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση (πολύ αργή, με λάθη, άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους), στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες) και δυσκολεύονται να μεταφέρουν τον προφορικό τους λόγο στο γραπτό. Επιπλέον κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.
Είναι πολύ καλύτεροι στα Προφορικά από τα γραπτά και στα Πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα.. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί. Εξετάζονται Προφορικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης..
Η δυσλεξία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία είναι ιδιαίτερα κρυφές και παραπλανητικές, γιατί δεν φαίνονται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία, αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα λόγου, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί.
Ποια τα αίτια και τα κυριότερα συμπτώματα της Διάσπασης Προσοχής, Παρορμητικότητας, Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ);
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ) (διά βίου Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης), εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς το 90% εξακολουθεί να παρουσιάζει τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή. Η ΔΕΠΥ αποτελείται από τρεις υποκατηγορίες συμπτωμάτων που δεν είναι απαραίτητο, αλλά συνήθως συνυπάρχουν:
1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς και δυσκολία στη διαχείριση του Χρόνου)
2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος θυμός, Υπερβολικό Συναίσθημα, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)
3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος - Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα σε άνδρες.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και δυσλεξία, με την οποία συχνότατα συνυπάρχει, είναι η κακοδιαχείριση και η αντίληψη του χρόνου.
Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία είναι κυρίως Θύματα, ενώ αυτοί με ΔΕΠΥ, ιδίως οι παρορμητικοί-υπερκινητικοί είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα bullying. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν δυσανάλογα πολύ συχνότερα από τους άλλους στο bullying.
Ο Καθηγητής κ. Παυλίδης τονίζει ότι: «Καθίσταται επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική πρόγνωση–διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της ΔΕΠΥ από την Προσχολική Ηλικία (π.χ. με το μοναδικό παγκοσμίως βιολογικό, αντικειμενικό και ακριβές ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ), που οδηγεί στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, και στη βελτίωση της Συμπεριφοράς, της Κοινωνικοποίησης και της Σχολικής Επίδοσης, ώστε τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα διά βίου δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονέων να προστατέψουμε τα παιδιά μας από το ψυχο-κοινωνικά προβλήματα που προκαλούνται από την αδιάγνωστη δυσλεξία και ΔΕΠΥ και να τα οδηγήσουμε από την αποτυχία στην Επιτυχία και από την δυστυχία στην Ευτυχία».
Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία, η Δυσορθογραφία και η Δυσαριθμησία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.
Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία όσο και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά, γι’ αυτό και διεθνώς οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές-αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη διάγνωση, ακόμη και πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία, π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ του Έλληνα εφευρέτη-καθηγητή Παυλίδη (γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ).
Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) συνήθως συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο τεστ βιολογικό, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ μπορούν να Προγνωσθούν - Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.
Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης), Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 49 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα, από 5 Ηπείρους και από 45 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;
Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία. Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ. Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες. Έχουν αποκτήσει το φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα της Οφθαλμοκίνησης, τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)
Απόδειξη της διεθνούς καταξίωσης του ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ αποτελεί το γεγονός ότι οικογένειες πολύ υψηλού μορφωτικού επιπέδου, όταν δεν βρίσκουν λύση στο μαθησιακό ή στο πρόβλημα Διάσπασης Προσοχής (ΔΕΠΥ) του παιδιού τους, τότε επιλέγουν και προσέρχονται στα 49 κέντρα μας από 45 χώρες των 5 ηπείρων, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Ελβετία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ.
Τα Πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ
Διεθνώς για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, το νωρίτερο μετά τα μέσα της 2ας δημοτικού. Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους, και είναι υποκειμενική (=ανακριβής). Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς.
Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:
- Δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή στη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ, διότι υπάρχουν από τη γέννα, άρα και από την Προσχολική ηλικία.
- Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
- Τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ Αντιμετωπίζονται επιτυχώς, αν γίνει έγκαιρη, έγκυρη και σωστή Διάγνωση και Αντιμετώπιση.
- Η Πρόγνωση και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση καθιστούν αποτελεσματικότερη την Αντιμετώπιση.
- Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράλειψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.
Βιογραφικό ΕΦΕΥΡΕΤΗ - ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗ
Επιστημονικός Διευθυντής των 51 Dyslexia Centers Pavlidis Method.
Από 23 ετών, καθηγητής Ψυχολογίας και Μαθησιακών Δυσκολιών σε γνωστές σχολές Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών και Ιατρικής, γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ.
Διεθνώς καταξιωμένη Αυθεντία στη Δυσλεξία, στη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ), στην Οφθαλμοκίνηση (και στο Bullying).
Εφευρέτης νέων τεχνολογιών και μεθόδων, παγκόσμιας αναγνώρισης και ακτινοβολίας.
Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας
- DSC_0128 DSC_0128
- DSC_0140 DSC_0140
- DSC_0133 DSC_0133
- DSC_0134 DSC_0134
- DSC_0149 DSC_0149
- DSC_0138 DSC_0138
- DSC_0142 DSC_0142
- DSC_0144 DSC_0144
- DSC_0150 DSC_0150
- DSC_0152 DSC_0152
- DSC_0153 DSC_0153
- DSC_0154 DSC_0154
- DSC_0156 DSC_0156
- DSC_0157 DSC_0157
- DSC_0159 DSC_0159
- DSC_0160 DSC_0160
- DSC_0162 DSC_0162
- DSC_0167 DSC_0167
- DSC_0169 DSC_0169
- DSC_0170 DSC_0170
- DSC_0172 DSC_0172
- DSC_0174 DSC_0174
- DSC_0175 DSC_0175
- DSC_0176 DSC_0176
- DSC_0203 DSC_0203
- DSC_0177 DSC_0177
- DSC_0179 DSC_0179
- DSC_0204 DSC_0204
- DSC_0180 DSC_0180
- DSC_0184 DSC_0184
- DSC_0186 DSC_0186
- DSC_0187 DSC_0187
- DSC_0194 DSC_0194
- DSC_0196 DSC_0196
- DSC_0198 DSC_0198
- DSC_0200 DSC_0200
- DSC_0205 DSC_0205
- DSC_0207 DSC_0207
- DSC_0227 DSC_0227
- DSC_0208 DSC_0208
- DSC_0215 DSC_0215
- DSC_0232 DSC_0232
- DSC_0220 DSC_0220
- DSC_0236 DSC_0236
- DSC_0239 DSC_0239
- DSC_0182 DSC_0182
- DSC_0242 DSC_0242
- DSC_0245 DSC_0245
- DSC_0258 DSC_0258
- DSC_0190 DSC_0190
- DSC_0264 DSC_0264
- DSC_0265 DSC_0265
- DSC_0221 DSC_0221
- DSC_0267 DSC_0267
- DSC_0268 DSC_0268