"Έρωτας, μια λαμπρή γιορτή σε άδειο παλάτι" ομιλία του Π. Θεοδώρου στο PAPATZIKOU art-gallery, "εκτός χάρτη"
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Η γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ φιλοξενεί έναν κύκλο 3 ανοιχτών ομιλιών του ψυχοθεραπευτή Πέτρου Θεοδώρου για τον έρωτα, τον σεξουαλικό πόθο και την αγάπη, με τον γενικό τίτλο: “...στους αιρετικούς της αγάπης: τα μάτια που με κοίταξαν”. Η πρώτη ομιλία, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου, ώρα: 20.30 στο PAPATZIKOU art-gallery, "εκτός χάρτη" Ελ. Βενιζέλου 43 και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Το θέμα αυτής της 1ης ομιλίας, είναι ο ΕΡΩΤΑΣ. Μια σαρωτική εμπειρία, στην οποία, όταν παραδινόμαστε, εξαφανίζουμε αστραπιαία τις διαφορές μας με τον Άλλον.
Είμαστε σίγουροι ότι και μόνο με το χάδι της ματιάς του Άλλου τα θραύσματα ενός σπασμένου κόσμου κάθονται αυτόματα στη θέση τους. Ότι παρελθόν και μέλλον συμπυκνώνονται σε ένα διευρυμένο και μεγαλειώδες παρόν.
Και όμως. Γιατί άραγε σε μεγάλης διάρκειας σταθερές σχέσεις αγάπης, ο έρωτας, αυτή η σχεδόν αβάσταχτη πνοή ζωής, συχνά μοιάζει να ασφυκτιά ή θρηνείται ως κάτι χαμένο;
Πώς γίνεται το μόνο ίσως σταθερό και αιώνιο χαρακτηριστικό του έρωτα να είναι η ένδοξη ή άδοξη δύση και το τέλος του;
Γιατί και πώς ο έρωτας διαφέρει από την αγάπη και γιατί αναπόφευκτα τον συνδέουμε με μία γλυκόπικρη γεύση, μία αίσθηση τόσο ζεστασιάς και ευχαρίστησης όσο και εξαπάτησης, προδοσίας, απώλειας;
Ποιος συναντά ποιον, και πώς παράγεται η παράλογη βεβαιότητα ότι συναντώντας τον Άλλον στον έρωτα, ήδη τον γνωρίζαμε από πάντα - άσχετα αν στο τέλος μένουμε απαρηγόρητοι, αγκαλιά μόνο με το είδωλό μας στον καθρέφτη;
Άραγε παγώνει ο χρόνος για την πριγκίπισσα και το βασιλόπουλο στη στιγμή του φιλιού και του “happy end” των παραμυθιών;
Κι εμείς, γιατί δεν νοιαζόμαστε καθόλου να μάθουμε τι και πώς συνέβη τριάντα χρόνια μετά που ο πρίγκιπας ξύπνησε την Πεντάμορφη Κοιμωμένη;
Ο κύκλος αυτών των 3 ομιλιών (στον οποίο εντάσσεται και η συγκεκριμένη παρουσίαση) είναι μία ξεχωριστή και πολύπλευρη ματιά στις σχέσεις έρωτα, σεξουαλικού πόθου και αγάπης, στη βαθιά μας ανάγκη να αναζητούμε τον Άλλον.
Ο πυρήνας των 3 ομιλιών είναι η ιδέα ότι, λόγω φυσικής και ψυχικής «κατασκευής» μας, είμαστε όντα με πολλαπλές και συχνά αντιφατικές ανάγκες.
Επίσης, λόγω της μοναδικότητας του καθενός μας, αυτό που μπορούμε να κάνουμε στην πράξη μαζί, συχνά διαφέρει από αυτό που προσδοκούμε να μας προσφέρει ο όποιος Άλλος κατά τις συναντήσεις των διαδρομών μας.
Έτσι, κάποιες φορές, συγχέοντας επί μέρους ανάγκες, προσδοκίες και αναπόδραστα γνωρίσματα της ίδιας μας της φύσης, θολώνει το πού συναντιούνται και κυρίως το πού όχι, οι τόσο συγκλονιστικές εμπειρίες μας όταν ερωτευόμαστε, ποθούμε ή αγαπούμε. Κι αυτή η «θολή» προοπτική συνήθως οδηγεί σε ένα βαθύ αίσθημα μοναξιάς, «αποτυχίας» καθώς και στο να υπερφορτώνουμε με απαιτήσεις τις σχέσεις μας ή και να νεκρώνουμε μέσα μας θεμελιώδεις ανάγκες.
Αυτά και πολλά άλλα σχετικά θέματα εξερευνά με τις 3 ομιλίες του ο Πέτρος Θεοδώρου, με έναν τρόπο άμεσο, ζωντανό. Και κυρίως με μεγάλο σεβασμό στα κοινά υπαρξιακά γνωρίσματα όλων μας, τα οποία, ανεξάρτητα από το πώς τα βιώνει ο καθένας, μας δωρίζουν εμπειρίες τόσο μεγαλειώδεις όσο και βασανιστικές.
Μετά την κάθε ομιλία, ακολουθεί ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής, συγγραφέας
Ψυχοθεραπευτής, μέλος της E.A.G.T. (του Ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου για τη θεραπεία Gestalt) και πιστοποιημένος επόπτης.
Το φάσμα της δουλειάς του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, περιλαμβάνει: άτομα, ζευγάρια, Οργανισμούς, διάφορα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα, ομάδες αυτογνωσίας - ψυχοθεραπείας - εκπαίδευσης - εποπτείας, εθελοντισμό (απεξάρτηση, προγράμματα εφήβων, Ιδρύματα, φυλακές κλπ), εκπαίδευση στην αυτοσχεδιαστική δράση “Playback Θέατρο”.
Εστιάζεται σε υπαρξιακά θέματα (απώλεια, μοναξιά, ματαιότητα, ευθύνη, επιλογή) καθώς και τις σχέσεις έρωτα - αγάπης - σεξουαλικής επιθυμίας.
Για όλα αυτά συγγράφει σταθερά (άρθρα, 3 βιβλία εκ των οποίων τα 2 έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά).
Επίσης, με αυτά τα θέματα, από το 2006, πραγματοποιεί συστηματικά διαλέξεις και βιωματικές ομάδες αυτογνωσίας και ψυχοθεραπείας, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.