Όταν η γνώση γίνεται βίωμα: Μια επιτυχημένη συνάντηση ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025, στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Όταν η γνώση γίνεται βίωμα…», στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία. Η εκδήλωση οργανώθηκε από τον Σύλλογο Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό (Μ.Α.μ.Α.), το Κέντρο Υποστήριξης για τον Αυτισμό Ν. Ημαθίας – Μ.Α.μ.Α., σε συνεργασία-συνδιοργάνωση με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας. Το σεμινάριο παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, νηπιαγωγοί και πολίτες, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από το φάσμα του αυτισμού.
Την εκδήλωση άνοιξε η πρόεδρος του Συλλόγου Μ.Α.μ.Α., Ελένη Στεφανάκη, μητέρα ενήλικα ατόμου στο φάσμα του αυτισμού, η οποία μοιράστηκε ένα βαθιά ανθρώπινο μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας, υπογραμμίζοντας ότι είναι μέρα αφύπνισης και όχι γιορτής…τα άτομα με αναπηρίες δεν βρίσκονται στον κόσμο για να μας δείξουν πόσο τυχεροί είμαστε, ούτε για να λειτουργούν ως παραδείγματα δύναμης, αλλά για να ζήσουν τη δική τους ζωή – και η κοινωνία οφείλει να τους διευκολύνει.
Χαιρετισμούς απηύθυναν οι Αθανάσιος Αλατζόγλου, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας, Ελένη Ζιώρη, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, Σίτσα Λαζαρίδου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ημαθίας, Ελένη Τέτου, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη ΚΕΔΑΣΥ Ημαθίας .
Όλοι τόνισαν τη σημασία της επιστημονικής κατάρτισης και της συνεχούς ενημέρωσης των εκπαιδευτικών και συμμετείχαν ενεργά στο σεμινάριο.
Στο πρώτο μέρος των εισηγήσεων, η Δρ. Ειρήνη Αναγνώστου, Σχολική και Εξελικτική Ψυχολόγος και Επιστημονική Σύμβουλος του Συλλόγου, παρουσίασε έναν πρακτικό οδηγό υποστήριξης μαθητών με ΔΑΦ, προσφέροντας εργαλεία και στρατηγικές για την καθημερινή εφαρμογή στο σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, η Κατερίνα Σιδηροπούλου, Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής και Προϊσταμένη του 3ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, ανέπτυξε προσαρμοσμένες δραστηριότητες για νήπια στο φάσμα, δίνοντας έμφαση στη δομημένη διδασκαλία και στην προσβασιμότητα των μαθησιακών υλικών. Ακολούθως, η Νίκη Καραγιουβάννη, Κοινωνική Λειτουργός του Κέντρου Υποστήριξης για τον Αυτισμό Ν. Ημαθίας, παρουσίασε το έργο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Κέντρου, αναδεικνύοντας τη διεπιστημονική προσέγγιση και τη σημασία της υποστήριξης τόσο των παιδιών όσο και των οικογενειών τους.
Τον συντονισμό του σεμιναρίου είχε η Κατερίνα Παπαγεωργίου, Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης της ΔΙΠΕ Ημαθίας, η οποία διασφάλισε την άρτια οργάνωση και ομαλή ροή του προγράμματος. Μετά το πέρας των εισηγήσεων, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, όπου η διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου Υποστήριξης απάντησε σε ερωτήματα, προσέφερε διευκρινίσεις και συζήτησε με τους συμμετέχοντες θέματα που αφορούν την καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
-
593894905_122156294306855196_8060283522592772966_n
593894905_122156294306855196_8060283522592772966_n
-
593936263_122156293562855196_531069666490704955_n
593936263_122156293562855196_531069666490704955_n
-
594009972_122156293082855196_5927654165750891070_n
594009972_122156293082855196_5927654165750891070_n
-
594034850_122156294444855196_6147388256013799093_n
594034850_122156294444855196_6147388256013799093_n
-
594123980_122156294384855196_3418438427596488399_n
594123980_122156294384855196_3418438427596488399_n
-
594135015_122156294654855196_6004397668516559185_n
594135015_122156294654855196_6004397668516559185_n
-
594149586_122156293232855196_8650775666332086826_n
594149586_122156293232855196_8650775666332086826_n
-
594159810_122156293262855196_6971350439617523874_n
594159810_122156293262855196_6971350439617523874_n
-
594159810_122156293418855196_5393756142793557341_n
594159810_122156293418855196_5393756142793557341_n
-
594396578_122156293814855196_4841389798162579857_n
594396578_122156293814855196_4841389798162579857_n
-
595446641_122156293568855196_4431746519934775746_n
595446641_122156293568855196_4431746519934775746_n
-
595447019_122156294168855196_1034022082731875544_n
595447019_122156294168855196_1034022082731875544_n
-
595548844_122156294480855196_330445210526621452_n
595548844_122156294480855196_330445210526621452_n
-
595727877_122156293658855196_2561228778231843043_n
595727877_122156293658855196_2561228778231843043_n
-
595735183_122156294066855196_876769364180814089_n
595735183_122156294066855196_876769364180814089_n
-
595746244_122156294138855196_8430924046147723675_n
595746244_122156294138855196_8430924046147723675_n
-
595778821_122156293292855196_9162419156035757421_n
595778821_122156293292855196_9162419156035757421_n
-
595795906_122156293148855196_4253497431397076057_n
595795906_122156293148855196_4253497431397076057_n
-
595799242_122156295320855196_2127141911047314394_n
595799242_122156295320855196_2127141911047314394_n
-
595844570_122156293856855196_3028687529421442895_n
595844570_122156293856855196_3028687529421442895_n
https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/difere-menu/111751-otan-i-gnosi-ginetai-vioma-mia-epityximeni-synantisi-evaisthitopoiisis-gia-ton-aftismo?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQKNjYyODU2ODM3OQABHnFHPcY6dGoqF6C7VJ9hR7m4UNpd4ESI6ErueE9R38mPNGbwc_AbuNApnaL8_aem_vHnWeh59uooNcdc-kd73eA#sigProId84ed884b48














