Ποιες αγορές πραγματοποιούν οι Έλληνες καταναλωτές από το Ίντερνετ
- Γράφτηκε από τον/την Αρθρογράφος
Οι νέες συνθήκες της καθημερινότητας όπως διαμορφώνονται από τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, εξαιτίας της πανδημίας covid-19, δημιουργούν νέες ανάγκες και μεταβάλλουν τα ως τώρα δεδομένα.
Τα ψηφιακά εργαλεία προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η διαφημιση google, στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό το φυσικό εμπόριο -πέρα από το αμιγώς ηλεκτρονικό- το οποίο εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης πλήττεται κατάφορα.
Ακόμα και τώρα, κάθε επαγγελματίας μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που του προσφέρει το Διαδίκτυο προκειμένου να συνεχίσει απρόσκοπτα την δραστηριότητά του.
Σε εγχώριο επίπεδο, δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις οι οποίες μπήκαν στον «χορό» του Ίντερνετ ήδη από τα πρώτα περιοριστικά μέτρα ενάντια στη διασπορά της covid-19, κατάφεραν όχι μόνο να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές, αλλά και να αυξήσουν τα κέρδη τους ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα φυσικά καταστήματα παρέμεναν κλειστά.
Αν η επαγγελματική σας δραστηριότητα σχετίζεται με το εμπόριο αγαθών ή με την παροχή υπηρεσιών, δείτε παρακάτω ποιες αγορές πραγματοποιούν περισσότερο οι Έλληνες από το Ίντερνετ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία παρουσιάστηκαν τον Νοέμβριο του 2020 και προέρχονται από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα, έτους 2020.
Ποιες αγορές πραγματοποιούν οι εγχώριοι καταναλωτές από το Διαδίκτυο
Ένας στους δύο εγχώριους καταναλωτές που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το Ίντερνετ πραγματοποίησαν κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών. Σε σχέση με το 2019, το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου, ηλικίας 16 – 74 ετών, που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 15,2%!
Μάλιστα, σε ποσοστό 93,1%, οι εγχώριοι καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από ελληνικά sites και eshops. Το θεαματικό αυτό ποσοστό εξηγείται αφενός λόγω της εντοπιότητας για τη στήριξη της εγχώριας αγοράς όσο και λόγω του συντομότερου χρόνου παράδοσης των παραγγελιών.
Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές προμηθεύτηκαν από το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά το Α΄ τρίμηνο του 2020, για προσωπική χρήση είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ποσοστό 65%. Ακόμη, ένας στους τρεις καταναλωτές ηλικίας 16-74 ετών αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ (εκτυπωτές, καλώδια, ακουστικά, κ.ά.).
Επιπλέον, όσον αφορά στα προϊόντα που αγοράζονται σε ψηφιακή μορφή, οι καταναλωτές επέλεξαν σε ποσοστό 8,3% ταινίες ή σειρές, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται. Λιγότεροι (ποσοστό 6,4%) αγόρασαν λογισμικό για Η/Υ ή άλλες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων αναβαθμίσεων.
Αναφορικά με τις υπηρεσίες, αυτές που επιλέγουν οι εγχώριοι καταναλωτές περισσότερο είναι οι συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας σε ποσοστό 17,2% και εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες, κ.ά.), σε ποσοστό 14,3%.
Το πλήθος των ηλεκτρονικών αγορών στην υπό εξέταση περίοδο σημείωσαν αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους. Αναλυτικότερα, 4 στους 10 καταναλωτές πραγματοποίησαν 1 έως 2 αγορές, 3 στους 10 έκαναν 3 έως 5 αγορές και 3 στους 10 περισσότερες από 5 αγορές. Όσον αφορά στην αξία, οι μισοί εγχώριοι καταναλωτές πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο από 100 έως κάτω από 500 ευρώ για προϊόντα ή υπηρεσίες, ενώ 4 στους 10 κάτω από 100 ευρώ.