Εγκαινιάστηκε η έκθεση ζωγραφικής της Αγγέλικα Παναγιωτίδου – Πράπα (φωτογραφίες)
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Η έκθεση ζωγραφικής της Αγγέλικας Παναγιωτίδου Πράπα με τίτλο «Αναψυχή» εγκαινιάστηκε το απόγευμα του Σαββάτου στην γκαλερί Παπατζίκου – εκτός χάρτη.
Φίλοι, συνεργάτες, καλλιτέχνες, φιλόμουσοι έσπευσαν να δουν από κοντά τη νέα εργασία της ζωγράφου.
Προσιτή και χαμογελαστή η καλλιτέχνιδα συνομίλησε με τους επισκέπτες για τα έργα της και φωτογραφήθηκε μαζί τους.
Η ζωγράφος μας δήλωσε «Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με την Τέχνη και δη με τη ζωγραφική από τα εφηβικά μου χρόνια. Βέβαια τότε ήταν διαφορετικές οι εποχές και οι πατεράδες μας έλεγαν να σπουδάσουμε κάτι κανονικά. Είχαν εν μέρει δίκιο, γιατί η Τέχνη είναι ένας δύσκολος τομέας για να βιοποριστείς. Πάντα ασχολούμουν με την ζωγραφική, παρακολουθώντας μαθήματα… Πριν φύγω από αυτή τη ζωή ήθελα να κάνω αυτό που ήθελα πιο πολύ από όλα».
Μετά από τρία παιδιά που απέκτησε με τον σύζυγό της, παρακολούθησε φροντιστήριο κι έδωσε εξετάσεις. Πέρασε στο εργαστήριο του Γιάννη Φωκά στη Θεσσαλονίκη όπου αποφοίτησε με άριστα. Από κει κι έπειτα ασχολείται με αυτό που αγαπά, τη ζωγραφική. Η καταγωγή της είναι κατά το ήμισυ Αυστριακή (από την μητέρα της) οπότε αυτή η κουλτούρα την έχει επηρεάσει στην Τέχνη της. Η τεχνοτροπία και το ύφος των έργων έχει επηρεαστεί από την μελέτη της εποχής του Ρομαντισμού. Ζωγραφίζει τον περιβάλλοντα χώρο της, δεν εστιάζει μόνο σε ένα θέμα αυστηρά. Η «Αναψυχή» βγήκε την περίοδο του κορονοϊού. Πρώτη φορά την εκθέτη στην Βέροια. Η «Αναψυχή» είναι εκεί που μπορεί να πάει η ψυχή σου και να ησυχάσει, να ηρεμίσει, να γαληνέψει. Δεν είναι αναγκαστικά η φυγή. Η δουλειά της έχει πολλά ρεαλιστικά στοιχεία και πολλά κομμάτια μνήμης (τοπίο, μουσική, συναίσθημα). Αυτά τα στοιχεία συνθέτουν τα έργα της. Αυτό που κάνει είναι πραγματικότητα, καθώς εμπεριέχει πολλή παρατήρηση και ενδοσκόπηση. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί είναι αυτά που την γαληνεύουν και την κάνουν να νιώθει ασφαλής. Της αρέσουν η ζέστη, η οικειότητα και η γαλήνη.
-
DSC_1698
DSC_1698
-
DSC_1700
DSC_1700
-
DSC_1702
DSC_1702
-
DSC_1788
DSC_1788
-
DSC_1704
DSC_1704
-
DSC_1706
DSC_1706
-
DSC_1705
DSC_1705
-
DSC_1708
DSC_1708
-
DSC_1710
DSC_1710
-
DSC_1713
DSC_1713
-
DSC_1711
DSC_1711
-
DSC_1714
DSC_1714
-
DSC_1712
DSC_1712
-
DSC_1716
DSC_1716
-
DSC_1703
DSC_1703
-
DSC_1717
DSC_1717
-
DSC_1718
DSC_1718
-
DSC_1719
DSC_1719
-
DSC_1720
DSC_1720
-
DSC_1722
DSC_1722
-
DSC_1701
DSC_1701
-
DSC_1723
DSC_1723
-
DSC_1721
DSC_1721
-
DSC_1724
DSC_1724
-
DSC_1725
DSC_1725
-
DSC_1728
DSC_1728
-
DSC_1744
DSC_1744
-
DSC_1729
DSC_1729
-
DSC_1732
DSC_1732
-
DSC_1737
DSC_1737
-
DSC_1738
DSC_1738
-
DSC_1741
DSC_1741
-
DSC_1740
DSC_1740
-
DSC_1742
DSC_1742
-
DSC_1748
DSC_1748
-
DSC_1754
DSC_1754
-
DSC_1749
DSC_1749
-
DSC_1751
DSC_1751
-
DSC_1755
DSC_1755
-
DSC_1757
DSC_1757
-
DSC_1758
DSC_1758
-
DSC_1761
DSC_1761
-
DSC_1762
DSC_1762
-
DSC_1767
DSC_1767
-
DSC_1764
DSC_1764
-
DSC_1768
DSC_1768
-
DSC_1765
DSC_1765
-
DSC_1771
DSC_1771
-
DSC_1772
DSC_1772
-
DSC_1775
DSC_1775
-
DSC_1786
DSC_1786
-
DSC_1776
DSC_1776
-
DSC_1777
DSC_1777
-
DSC_1784
DSC_1784
-
DSC_1779
DSC_1779
-
DSC_1791
DSC_1791
-
DSC_1792
DSC_1792
-
DSC_1793
DSC_1793
-
DSC_1795
DSC_1795
-
DSC_1797
DSC_1797
-
DSC_1799
DSC_1799
-
DSC_1796
DSC_1796
-
DSC_1802
DSC_1802
https://pliroforiodotis.gr/index.php/news/culture-menu/difer-menu/78061-egkainiastike-i-ekthesi-zografikis-tis-aggellika-panagiotidou-prapa-fotografies#sigProIde56a26d067
Για την εργασία της Α.Π. ο Γιάννης Κωνσταντίνου σημειώνει:
Αναψυχή
Ανά-ψύχω στα αρχαία σημαίνει πνέω,φυσώ, δροσίζω.Στα λατινικά πάλι η λέξη είναι “recreatio”, δηλαδή αναδημιουργία και υπονοεί την επιδίωξη της απόσπασης του σώματος και του νου .Σήμερα όταν λέμε αναψυχή αναφερόμαστε σε δράσεις η ηθελημένες παύσεις που στοχεύουν στη σωματική ή ψυχική ανάταξη και ευεξία. Ως βαθύτερη ψυχολογική έννοια η αναψυχή περιγράφει αισθητικές και πνευματικές εμπειρίες που παράγονται από τη δραστηριότητα αυτή.
Στα χρόνια που προηγήθηκαν ,όπως και στην εποχή που διανύουμε ο πιο ασφαλής και βέβαιος τόπος για να συναντηθούμε με τον τόπο της αναψυχής μας μοιάζει να βρίσκεται εντός μας.Εκεί όπου συνήθως δεν έχουμε ποτέ το χρόνο και την ησυχία να ταξιδέψουμε, να σταθούμε και να παρατηρήσουμε.
Η Α.Π. χρησιμοποιεί την τοπιογραφία για να περιγράψει ένα περιβάλλον ιδανικό, ένα μέρος κρυμμένο στο οποίο η ύπαρξη αναψύχει. Σε περιόδους κρίσεις εντατικοποιείται η ανάγκη να επανεξετάσουμε τις συνθήκες της ζωής μας, τις πραγματικές μας ανάγκες , τις εσώψυχες επιθυμίες μας και να βρούμε αυτήν την ξεχωριστή για μας γωνία του κόσμου που θα μας περιέχει. Αυτό το σημείο του κόσμου επιθυμεί η ζωγράφος να αποτυπώσει. Η ζωγράφος βασίζει τη δουλειά της και συγκεκριμένα την τοπιογραφία στη μελέτη του ρομαντισμού, στον οποίο η φύση παρουσιάζεται ως μια πνευματική κατάσταση που καθρεφτίζει , συμβολίζει και υπαινίσσεται. Έτσι κατασκευάζονται τοπία με μυστικισμό και αλληγορίες.
Ανοιχτοί ορίζοντες, ουρανοί σε πολύχρωμες αποδόσεις χωρίς δομή, φυτά και ζώα με αναφορές σε εικονογραφικές προσεγγίσεις παλαιών βιβλίων βοτανολογίας η ζωολογίας μοιάζουν να δημιουργούν μία πραγματικότητα, η οποία θυμίζει περισσότερο Ακασικά τοπία, παρά μια σύγχρονη εικόνα. Ανατρέποντας προκαθορισμένες φόρμες όπως της φωτοσκίασης η της προοπτικής, διαταράσσεται ελαφρά η αληθοφάνεια και δημιουργείται ανατροπή στην συνηθισμένη οπτική. Επιλέγει επίσης να αποσταθεροποιήσει την ανάγνωση του έργου, συνδυάζοντας μέρη παραστατικής ζωγραφικής με τμήματα που είναι έντονα αφαιρετικά.
Το αποτέλεσμα που επιδιώκει είναι η δημιουργία ενός τόπου /χώρου γαλήνης και ασφάλειας που επιτρέπει στο θεατή να αφεθεί μέσα του και να βιώσει την εμπειρία που η εικόνα του προσφέρει.
ποιο είναι το ένθα της;
πώς είναι ο χλοερός της τόπος;
πού απέδρα η οδύνη, η λύπη και ο στεναγμός;
κιβωτός σπίτι
(καλύτερα ξύλινη (οπωσδήποτε τα πουλιά
πήχεις τετράγωνοι τη ζέβρα
κορνίζες) την καμηλοπάρδαλη)
νερό
(ρέει παντού, αγκαλιάζει τα πάντα)
(τα μέσα της για κείνη: δεν σπαράζουν
συννεφιά άσπρη, πράσινη, μπορεί κίτρινη: όχι μαύρη
χέρια συμφιλίωσης: κοιτούν στα μάτια)
αναψυχή
Η αναψυχή βρίσκεται στην απόδραση. Σε τόπους, που η ψυχή αναδομεί τα εντός της αγαπημένα. Εκεί που οι σωματικές αισθήσεις επεκτείνονται γιατί μπορούν να σπάσουν τα φράγματα του υλικού κόσμου. Η διαδικασία της ζωγραφικής υπενθυμίζει την ύπαρξη αυτού του κόσμου και επιτρέπει στην ψυχή να θεραπευτεί και να αντέχει. Το ζητούμενο δεν είναι η εικονογράφηση, είναι η δημιουργία ενός κόσμου που σε περιθάλπει.
















