BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Την 14η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα φιλοξένησε για πρώτη φορά η Βέροια

Εκδήλωση με τίτλο “Η Μαθηματική Νοημοσύνη, πέραν των παρατηρήσεων και πέραν της τεχνητής νοημοσύνης” πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Απριλίου στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο (Μεντρεσέ Τζαμί) στην Βέροια.

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της 14ης Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας, που διοργανώνει κάθε χρόνο το Παράρτημα της Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και για πρώτη φορά  φιλοξενήθηκε στη πόλη  μας.

Φέτος, η Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα συμπίπτει με τη συμπλήρωση μισού αιώνα (1974-2024) λειτουργίας του Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας της ΕΜΕ και ως εκ τούτου έχει επετειακό και πανηγυρικό χαρακτήρα.

Η Μαθηματική Εβδομάδα έχει ως στόχο να αναδείξει η σημασία των μαθηματικών, στην οποία παίρνουν μέρος επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό με πλούσια θεματολογία για της εξελίξεις της επιστήμης κι έχει καταστεί θεσμός τα τελευταία χρόνια στην μαθηματική κοινότητα.

Στο συνέδριο που διεξάγεται από 15 έως 21 Απριλίου μίλησαν και θα μιλήσουν κορυφαίοι επιστήμονες με σημείο αναφορά της μαθηματική επιστήμη στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.

Η έναρξη έγινε του συνεδρίου εχθές στη Λάρισα, συνεχίστηκε σήμερα στην Βέροια, ενώ την Τετάρτη θα βρίσκεται στις Σέρρες. Το συνέδριο ολοκληρώνεται στις 21 Απριλίου στην Θεσσαλονίκη.

Την Μαθηματική Εβδομάδα παρουσιάζονται πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες από μαθηματικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, ερευνητές και επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και εργασίες μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων.

Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε το Παράρτημα της ΕΜΕ Ημαθίας.

Χαιρετισμό απηύθυνε η πρόεδρος του παραρτήματος της ΕΜΕ Ημαθίας Χαρούλα Σαραφοπούλου, ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη, Αρχιμ. Παύλος Σταματάς, η περιφερειακή σύμβουλος Συρμούλα Τζήμα Τόπη, ο αντιδήμαρχος Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, το μέλος της ΕΕ της ΕΜΕ - τ. Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαηματικών Δυτ. Θεσ/κης Κώστας Παπαδόπουλος, η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Βέροιας Αναστασία Καρακώστας και ο εκπρόσωπος του παραρτήματος της Κεντρικής Μακεδονίας της ΕΜΕ Χρόνης Μωυσιάδης.

Την κεντρική ομιλία έκανε ο Ιωάννης Αντωνίου, Διευθυντής Προγραμμάτων Πολύπλοκων Συστημάτων και Δικτύων, Τομέας Στατιστικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, Τμήμα Μαθηματικών Α.Π.Θ., ο οποίος ανέπτυξε το θέμα “Η Κβαντική Πληροφορία στην Μέση Εκπαίδευση”.

Ο αφυπηρετήσας καθηγητής από το τμήμα μαθηματικών του ΑΠΘ Ιωάννης Αντωνίου, ο οποίος έχει εργαστεί τη μισή ζωή του στις Βρυξέλλες και την άλλη μισή ζωή εδώ, ασχολείται με το χάος, τα δίκτυα και τα κβαντικά συστήματα.

«Απόψε στην Βέροια παρουσιάζουμε δύο πράγματα. Πρώτον τις αρχές της κρατικής επεξεργασίας και σε τι διαφέρει από την κλασική, ποια είναι τα πλεονεκτήματα που έχουμε από αυτές τις διαφορές και το πιο ενδιαφέρον είναι η προσπάθεια που έγινε να ενταχθεί στη μέση εκπαίδευση η κβαντική επεξεργασία. Γι’ αυτό θέλουμε να επενδύσουμε πάνω στα διανύσματα, στις πιθανότητες και στους πίνακες, που είναι η απλή γνώση που είναι απαραίτητη γι’ αυτά. Κάναμε το πείραμα πριν από 3 χρόνια, είχαμε περίπου 45 μαθητές και 10 καθηγητές. Τα μαθήματα γίνονταν από τις 9:00 το πρωί έως τις 11 του Σαββάτου μέσω του διαδικτύου. Η συμμετοχή ήτανε πολύ μεγάλη και η ανταπόκριση πολύ θετική και το κάναμε για δεύτερη χρονιά στην οποία είχαμε διπλάσια συμμετοχή. Φέτος έγινε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και πάντα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και θα παρουσιάσουμε τώρα στο σκετσάκι που θα δούμε πώς τα παιδιά αντιλήφθηκαν αυτές τις έννοιες. Διαπιστώσαμε ότι παρότι αυτά φαντάζουν λίγο ξωτικά, τα παιδιά έχουνε μία ιδιαίτερη έφεση προς το διαφορετικό και το καινούργιο και αυτό είναι η μεγαλύτερη ικανοποίησή μας. Επίσης οι καθηγητές μπορούν να εξηγούν μετά στα παιδιά στη διάρκεια της εβδομάδας, απορίες και να επεξηγούν κάποιες λεπτομέρειες και έτσι γίνεται μία διαδραστική επικοινωνία. Η ανταπόκριση των παιδιών και των συναδέλφων ήταν μεγαλύτερη από τις προσδοκίες μας και αυτό θα προσπαθήσουμε να το συνεχίσουμε αλλά θα πρέπει να κλείσω με μία ευχή. Το μάθημα αυτό  καλύπτει κατά τα δύο τρίτα μαθηματικές έννοιες που εμείς στο λύκειο της κάναμε. Η ευχή μου είναι το συντομότερο δυνατόν να μην χάσουμε εμείς αυτό το χρόνο να έχουν ενταχθεί τα διανύσματα, οι πίνακες στην ύλη της, που εμείς δώσαμε εξετάσεις για να μπούμε, πάνω σε αυτά. Και να δώσουμε περισσότερο χρόνο στους κβαντικούς υπολογιστές και τις εφαρμογές τους που θα ανατρέψουν τα πάντα απ’ όσα ξέρουμε για την πραγματικότητα. Ενδεικτικά μιλάμε για μία δραστηριότητα που παγκοσμίως έχει εφελκύσει γύρω στα 300 δις από επενδυτές, ακριβώς γιατί έχουμε εκπληκτικές δυνατότητες, απρόσμενες. Υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 3-4 χρόνια θα έχουμε 300.000 θέσεις εργασίας κενές. Άρα δεν μπορούμε εμείς να ζούμε με μία πραγματικότητα που ίσχυε πριν από 10 - 15 χρόνια. Πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτή την νέα κατάσταση που είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει έτσι θα γίνουν τα πράγματα. Δεν μπορούν οι μαθητές μας και οι φοιτητές μας να μένουν έξω από το παιχνίδι. Ευτυχώς τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε κάποιες μεταπτυχιακές σπουδές και μαθήματα σε δύο τρία πανεπιστήμια, αλλά δεν είναι αρκετά. Τα παιδιά μας πρέπει να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτό. Όποιοι θέλουν να δουλέψουν πάνω σε αυτά φεύγουνε δυστυχώς αμέσως από το 4ο έτος κατευθείαν. Για να θέλουμε να κάνουμε και στην Ελλάδα αυτή την πρωτοποριακή δραστηριότητα», δήλωσε στον Πληροφοριοδότη.

Ακολούθησε το σκετς με τίτλο “Καφές ή Κ. Υ. ΜΑ;” που επιμελήθηκαν πέντε μαθητές του 3ου ΓΕΛ Βέροιας. Η ομάδα αποτελούνταν από τους: Ιωαννίδη Βασίλειο, Λιόντου Ελισάβετ, Πατσαβούρα Αικατερίνη, Στανκίδου Θωμαή, Φουκαλά Μαργαρίτα.

Έπειτα ο Βεροιώτης Μαθηματικός Ιωάννης Απλακίδης ανέπτυξε το θέμα “Τα Μαθηματικά αρωγός στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο. Ο Bolzano βοηθά στην κατανόηση της Ορθόδοξης Θεολογίας”.

Συνέχισε την τοποθέτησή του ο εξίσου Βεροίωτης Νίκος Ιωσηφίδης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα “Το θεώρημα της αντικατάστασης στο ορισμένο ολοκλήρωμα”.

Από την Δράμα ο Γεώργιος Μπολοτάκης αναφέρθηκε στο θέμα “Μία νέα πρόταση για τη διδασκαλία των κανονικών στερεών σχημάτων με χρήση Νέας Τεχνολογίας και έμφαση στην ανακαλυτττική μάθηση”.

Ο Γεώργιος Μπολατάκης είναι μαθηματικός κι επιμορφωτής δευτέρου επιπέδου, που σημαίνει ότι έχει κάνει σεμινάρια στους καθηγητές πώς θα χρησιμοποιούν στην παράδοση των μαθηματικών τα λογισμικά των μαθητών, το κομπιούτερ. Επίσης έχει γράψει βιβλίο μαθηματικών με νέες τεχνολογίες δηλαδή πώς θα χρησιμοποιούν το λογισμικό και τα μαθηματικά στο κομπιούτερ.

«Είμαστε στην μαθηματική εβδομάδα, όπου είμαι για περίπου 15η χρόνια και προβάλλω μεθόδους διδασκαλίας με χρήση του λεγόμενων tpl, με απλά λόγια δηλαδή με χρήση του κομπιούτερ. Υπάρχουν κάποια κεφάλαια δύσκολα, όπως παραδείγματος χάρη η στερεομετρία όπου το κομπιούτερ με την κινούμενη εικόνα δείχνει τον τρόπο δημιουργίας και τον τρόπο κατασκευής σε αντίθεση με την νεκρή εικόνα όπου δεν υπάρχει αυτό το πράγμα. Πάρα πολύ ορισμοί δυστυχώς στο γυμνάσιο δίνονται περιγραφικά, μάλλον δεν δίνονται ορισμοί, δίνονται εικόνες, πχ λέει η εικόνα που βλέπετε εδώ ονομάζεται κύλινδρος, πώς προέρχεται, πώς κατασκευάζεται και τα λοιπά όχι. Το κομπιούτερ, το λογισμικό μαθηματικών βοηθάει μία κινούμενη εικόνα να δείξουμε ότι αν περιστραφεί πχ ένα ορθογώνιο γύρω από μία πλευρά του ή άλλες πλευρές του γράφουν επιφάνειας που δημιουργούν έναν κύλινδρο, δηλαδή εάν το δει αυτό ο μαθητής και περιγράψει τι είδε έχει ήδη τον ορισμό του αντικείμενου. Για να κάνει κάποιος διδασκαλία του λογισμικού μαθηματικών στο κομπιούτερ, πρέπει να είναι επιμορφωμένος και να χρησιμοποιεί τη μέθοδο της ανακαλυπτικής μάθησης. Με απλά λογάκια, πατάω το κουμπί, βλέπω, παρατηρώ το συμβάν στην οθόνη και προσπαθώ να το περιγράψω. Εάν το περιγράψω λοιπόν σωστά έχω βρει τη σωστή έννοια. Και οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση, τι βλέπετε, τι δημιουργήθηκε,  πώς υπολογίζεται. Δεν είναι δηλαδή να πούμε αυτό λέγεται έτσι… Αφήνουμε την εικόνα να μιλήσει και ζητάμε από το μαθητή να δομήσει σύμφωνα με τις εποικοδομητικές θεωρίες μάθησης να δομήσει την έννοια, τη μαθηματική. Δηλαδή παρατήρηση, εξερεύνηση, παρατήρηση, διατύπωση κανόνων και μπορεί να γίνει είτε με ρωτήσεις από τον βιντεοπροβολέα προς την αίθουσα από τον καθηγητή αλλά ερωτήσεις αποκαλυπτικού τύπου είτε σε μέσα σε εργαστήριο με ομάδες μαθητών που τους καθοδηγεί πάντα ένα φύλλο εργασίας το οποίο τους λέει τι θα κάνουνε, τι θα παρατηρήσουνε και τι απάντηση δίνουν», δήλωσε στον Πληροφοριοδότη.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με τους εισηγητές να απαντούν σε ερωτήματα του κοινού.

View this gallery on Flickr

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

meraklis ban

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69