Νέα κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Βέροια για κάμερες και τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας (φωτογραφίες, βίντεο)
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί στην Βέροια. Δάσκαλοι και καθηγητές, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Δημαρχείου και εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην χρήση καμερών για την παρακολούθηση του μαθήματος αλλά κι επειδή θίγονται δικαιώματα του εκπαιδευτικού κλάδου. Με τις κινητοποίησεις τους οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν την απόσυρση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας και την μη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με εικόνα και ήχο.
Στην συγκέντρωση πραγματοποιήθηκαν τρεις ομιλίες. Μίλησαν ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας Αλέκος Μόσχος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάουσας Σωτήρης Σταμάτης και ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Ημαθίας Δημήτρης Πυρινός. Στο επίκεντρο των ομιλιών βρέθηκε η τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν και στα παρακάτω σημεία του νομοσχεδίου, στα οποία διαφωνούν:
- Αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από 22 σε 26 και ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα οι 20 μαθητές. Για τη Δευτεροβάθμια οι αριθμοί αυτοί θα καθοριστούν από την Υπουργό Παιδείας αφού αξιολογήσει τα σχετικά δεδομένα.
- Ηλικιακός περιορισμός της εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη με απαράδεκτο πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 που είτε είναι απόφοιτοι ΓΕΑ είτε ΕΠΑΛ, σπρώχνοντας τους στην κατάρτιση κυρίως των ιδιωτικών ΚΕΚ και ΙΕΚ . Μια ρύθμιση που θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά.
- Σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Επανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ' γυμνασίου για όσους δεν προάγονται. •Επιστροφή της τράπεζας θεμάτων. Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. •Αύξηση των ποινών αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται στα δύο έτη ακόμα και αν προσλαμβάνονται στα μέσα της χρονιάς. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, νομοθετούνται τιμωρίες.
- Αύξηση του αριθμού των Πρότυπων σχολείων, που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση και σε κατηγοριοποίηση σχολείων σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωπκό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και θα λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας. •Αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους.
- Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίηση» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης». Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με εμφανή στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Επίσης τονίστηκε ότι ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο, ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το νομοσχέδιο στοχεύει:
- Στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, μέσω της αύξησης των μαθητών ανά τμήμα ώστε να μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών
- Στην ενίσχυση της διαφοροποίησης μεταξύ των σχολικών μονάδων, καθώς και των μαθητών και εκπαιδευτικών που φοιτούν και εργάζονται, αντίστοιχα, ο' αυτές. Αυτό επιτυγχάνεται τόσο με την αύξηση του αριθμού των πρότυπων σχολείων όσο και με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Προετοιμάζεται συνεπώς η λειτουργία της εκπαίδευσης ως εν δυνάμει αγοράς, καθώς και η εμπέδωση μιας μοναδικής ορθής παιδαγωγικής πρακτικής την οποία οφείλουν να ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί. Όμως, δεν πρόκειται απλώς για επιστροφή στο καθεστώς του επιθεωρητισμού που ίσχυε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του Αυτή η διαδικασία, προσβλέπει στην επιβολή της από τα πάνω προς τα κάτω γραφειοκρατικής αξιολόγησης. Στόχος είναι η εμπέδωση της λογικής των σχολείων πολλών ταχυτήτων και της σύνδεσης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό αλλά και με το μέλλον του σχολείου. Ας μην ξεχνάμε πως στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ η αντίστοιχη αξιολόγηση έχει άμεση σύνδεση με τη χρηματοδότηση τους.
- Στην ώθηση περισσότερων μαθητών από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ στις ποικίλες μορφές κατάρτισης.
(δείτε στο βίντεο τις ομιλίες)
Μετά τις ομιλίες ακολούθησε πορεία στο κέντρο της Βέροιας (δείτε το βίντεο).
-
DSC_0311
DSC_0311
-
DSC_0312
DSC_0312
-
DSC_0313
DSC_0313
-
DSC_0314
DSC_0314
-
DSC_0317
DSC_0317
-
DSC_0321
DSC_0321
-
DSC_0322
DSC_0322
-
DSC_0323
DSC_0323
-
DSC_0324
DSC_0324
-
DSC_0325
DSC_0325
-
DSC_0328
DSC_0328
-
DSC_0329
DSC_0329
-
DSC_0331
DSC_0331
-
DSC_0333
DSC_0333
-
DSC_0335
DSC_0335
-
DSC_0336
DSC_0336
-
DSC_0337
DSC_0337
-
DSC_0340
DSC_0340
-
DSC_0343
DSC_0343
-
DSC_0344
DSC_0344
-
DSC_0345
DSC_0345
-
DSC_0346
DSC_0346
-
DSC_0350
DSC_0350
-
DSC_0351
DSC_0351
-
DSC_0354
DSC_0354
-
DSC_0355
DSC_0355
-
DSC_0356
DSC_0356
-
DSC_0358
DSC_0358
-
DSC_0361
DSC_0361
-
DSC_0362
DSC_0362
-
DSC_0363
DSC_0363
-
DSC_0364
DSC_0364
-
DSC_0365
DSC_0365
-
DSC_0366
DSC_0366
-
DSC_0368
DSC_0368
-
DSC_0369
DSC_0369
-
DSC_0371
DSC_0371
-
DSC_0372
DSC_0372
-
DSC_0373
DSC_0373
-
DSC_0374
DSC_0374
-
DSC_0375
DSC_0375
-
DSC_0378
DSC_0378
-
DSC_0379
DSC_0379
-
DSC_0380
DSC_0380
-
DSC_0381
DSC_0381
-
DSC_0382
DSC_0382
-
DSC_0383
DSC_0383
-
DSC_0384
DSC_0384
-
DSC_0386
DSC_0386
-
DSC_0387
DSC_0387
-
DSC_0388
DSC_0388
-
DSC_0389
DSC_0389
-
DSC_0390
DSC_0390
-
DSC_0391
DSC_0391
-
DSC_0392
DSC_0392
-
DSC_0395
DSC_0395
-
DSC_0396
DSC_0396
-
DSC_0397
DSC_0397
-
DSC_0398
DSC_0398
-
DSC_0399
DSC_0399
-
DSC_0403
DSC_0403
-
DSC_0404
DSC_0404
-
DSC_0406
DSC_0406
-
DSC_0407
DSC_0407
-
DSC_0408
DSC_0408
-
DSC_0409
DSC_0409
-
DSC_0410
DSC_0410
-
DSC_0411
DSC_0411
-
DSC_0412
DSC_0412
-
DSC_0413
DSC_0413
-
DSC_0414
DSC_0414
-
DSC_0416
DSC_0416
-
DSC_0417
DSC_0417
-
DSC_0419
DSC_0419
-
DSC_0421
DSC_0421
-
DSC_0423
DSC_0423
-
DSC_0425
DSC_0425
-
DSC_0426
DSC_0426
-
DSC_0427
DSC_0427
-
DSC_0428
DSC_0428
-
DSC_0429
DSC_0429
-
DSC_0430
DSC_0430
-
DSC_0433
DSC_0433
-
DSC_0434
DSC_0434














