Υπέρ της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ημαθίας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ημαθίας, καταδικάζει τις ρατσιστικές και μισαλλόδοξες ανακοινώσεις συλλόγων γονέων Δημοτικών σχολείων και της περιοχής μας (Αλεξάνδρεια), ενάντια στην είσοδο προσφυγόπουλων στο χώρο του σχολείου με σκοπό να ενταχθούν σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να απομονώσουν τέτοιες φωνές μίσους που δηλητηριάζουν τη συνείδηση ιδιαίτερα της νέας γενιάς.
Ο εχθρός μας δεν είναι τα μικρά και καταταλαιπωρημένα παιδιά που άφησαν την πατρίδα τους εξ αιτίας του πολέμου και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων. Ο πραγματικός αντίπαλος είναι το σύστημα, οι κυβερνήσεις και τα κόμματα που το στηρίζουν οι οποίοι για τα κέρδη και τους ανταγωνισμούς του μεγάλου κεφαλαίου δεν διστάζουν ν΄ ανάψουν τη φωτιά του πολέμου όπου γης.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, δεσμευμένη από τις αποφάσεις της ΕΕ που στήριξε και οι οποίες δημιούργησαν συνθήκες εγκλωβισμού των προσφύγων, φέρει τεράστιες ευθύνες, γιατί παρά τις διακηρύξεις της, εδώ και μήνες, δεν έχει λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο για το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Να ικανοποιηθεί το αίτημα για οργανωμένη και ασφαλή μετακίνηση των προσφύγων στις χώρες τελικού προορισμού τους, με γρήγορη αναγνώριση της προσφυγικής ιδιότητας και δημιουργία αξιοπρεπών χώρων προσωρινής διαμονής.
Να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ η καταγραφή των αναγκών, αλλά και των αιτημάτων των προσφύγων (ποιοι θέλουν να φύγουν για άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, ποιοι εντάσσονται στις προβλέψεις για οικογενειακή επανένωση, ποιοι προετοιμάζουν τη ζωή τους στη χώρα μας, κ.ά).
Με ευθύνη του κράτους πρέπει τώρα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε αυτά τα παιδιά να νιώσουν ότι ζουν –όσο αυτό είναι δυνατόν- σε κανονικές ανθρώπινες συνθήκες και πλευρά αυτής της ανάγκης είναι η μαθησιακή, παιδαγωγική διαδικασία, με δημιουργική απασχόληση, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, της ελληνικής γλώσσας και μιας ξένης γλώσσας, δημιουργία βιβλιοθηκών, φυσική αγωγή κ.ά. Απαιτείται επίσης η ψυχολογική στήριξη των παιδιών αυτών από ειδικούς, καθώς είναι φανερό ότι υπάρχουν τραυματικές εμπειρίες και βιώματα που πρέπει να εντοπιστούν και αντιμετωπιστούν.
Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλή και πλήρη ένταξη τους στο δημόσιο σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια. Είναι ανάγκη, εδώ και τώρα να υλοποιηθούν, με κρατική ευθύνη, όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία για τα παιδιά των προσφύγων, τόσο στους χώρους φιλοξενίας, όσο και στα σχολεία τις απογευματινές ώρες αλλά και στο κανονικό πρόγραμμα με την δημιουργία κατάλληλων δομών, με τα κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία, με σχεδιασμό και χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας (π.χ. δημιουργία τμημάτων υποδοχής).
Η οργάνωση αυτής της παρέμβασης πρέπει να αποτελεί αποκλειστικά κρατική ευθύνη, χωρίς την εμπλοκή των διάφορων ΜΚΟ που λυμαίνονται τα κοινοτικά κονδύλια και συνδέονται –πολλές φορές- με σχεδιασμούς ιμπεριαλιστικών κέντρων και βέβαια έχουν την επίσημη στήριξη της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.
Το κράτος να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα, μέσα από τις δημόσιες δομές υγείας, ώστε να πληρούνται τα κριτήρια εγγραφής που ισχύουν για όλα τα παιδιά, όπως εμβόλια, ιατρικές βεβαιώσεις, για την πρόληψη ασθενειών και για να μην αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία ούτε ένα παιδί προσφύγων.
Να εξασφαλιστεί όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, σχολικοί φύλακες, κ.α.), καθώς και η ασφαλής μεταφορά των παιδιών από το ίδιο το κράτος, όπου χρειάζεται".