ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Αντιπαιδαγωγικό το κλίμα ανταγωνισμού στα Δημόσια Σχολεία για τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια"
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Η ΕΛΜΕ Ημαθίας συγχαίρει τους μαθητές που, αντέχοντας στον Γολγοθά του εξεταστικοκεντρικού συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είδαν τα όνειρα τους να υλοποιούνται με την εισαγωγή τους στην σχολή της επιλογής τους. Ευχόμαστε να έχουν δημιουργική, κριτική πορεία στην αναζήτηση της πανεπιστημιακής γνώσης και μόρφωσης κατά τη διάρκεια της φοιτητικής τους ζωής.
Επίσης νιώθουμε την ανάγκη να απευθυνθούμε στους μαθητές εκείνους που δεν είδαν τους στόχους τους να υλοποιούνται. Στα παιδιά μας, που είτε δεν εισήχθησαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε βρέθηκαν σε άλλη σχολή από αυτή που επιθυμούσαν. Στα παιδιά μας που τις ημέρες αυτές πιθανά να βιώνουν το δυσβάσταχτο συναίσθημα της αποτυχίας, χωρίς μάλιστα να φέρουν τα ίδια το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης.
Θέλουμε να τους πούμε πως σε ένα σχολείο, που καλλιεργεί και αναπαράγει κοινωνικές ανισότητες από την πρώτη ημέρα που ο μαθητής περνά την πόρτα του Νηπιαγωγείου, σε ένα σχολείο, που δεν αναπτύσσει την κριτική σκέψη, την συνεργασία και την φαντασία, αλλά την αποστήθιση και τον ανταγωνισμό, δεν είναι αποτυχία η μη εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι επιλογή αυτών που σχεδίασαν και δημιούργησαν αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης. Αυτών που ήδη σχεδιάζουν πως θα το κάνουν ακόμη χειρότερο.
Σ' αυτά τα παιδιά λέμε: Δεν σας αξίζουν τύψεις ή ενοχές. Η ζώη είναι μπροστά σας. Κάντε τις δικές σας επιλογές και αγωνιστείτε να τις υλοποιήσετε.
Διαπιστώνουμε επίσης πως δημιουργείται κλίμα ανταγωνισμού ανάμεσα στα Δημόσια σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τον αριθμό των εισακτέων του κάθε σχολείου. Μια τέτοια πρακτική συμβάλλει στην αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική κατηγοριοποίηση των σχολείων την οποία, μέσα από την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση, προσπαθεί να επιβάλλει η κυβέρνηση για να μας διασπάσει, να μας χειραγωγήσει, να μας υποτάξει και τελικά να μας εξαθλιώσει. Ας μη δώσουμε, εκόντες άκοντες, χέρι βοήθειας σ' αυτή την πολιτική!".
Εμείς οι εκπαιδευτικοί ξέρουμε καλύτερα απ' τον οποιονδήποτε πως η επιτυχία των μαθητών μας είναι αποτέλεσμα πολλών παραμέτρων (οικονομικών, κοινωνικών, γεωγραφικών κ.τ.λ.), καθώς επίσης και του μόχθου εκπαιδευτικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο και όχι μόνο του όποιου Λυκείου ή Φροντιστηρίου! Και η ικανοποίησή μας μοιράζεται εξίσου σ' όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής και καταγωγής τους, την οικονομική-κοινωνική τους θέση, τα ιδιαίτερα ταλέντα τους και τις όποιες επιδόσεις τους στις πανελλαδικές εξετάσεις!
Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να αντισταθούν στον πειρασμό της σύγκρισης αποτελεσμάτων ανάμεσα στα σχολεία. Το δημόσιο σχολείο είναι ένα και το υπηρετούμε όλοι μας. Οι μαθητές είναι όλοι τους παιδιά μας ανεξάρτητα από το Λύκειο που φοιτούν και αποφοιτούν".