tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Ψηφίσματα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για Δημοτικό και Νηπιαγωγείο

Από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας εκφράζει την αγανάκτησή του σχετικά με την ψήφιση στη Βουλή του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», με το οποίο μεταξύ άλλων συνεχίζεται η αποδόμηση και η διάλυση της Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Στο άρθρο 35 του σχεδίου αναφέρεται: "Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από δέκα τέσσερα (14) νήπια"!! Στην αιτιολογική μάλιστα έκθεση για το σχέδιο νόμου τονίζεται: "Η ρύθμιση αυτή αφενός μεν κρίνεται κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αφετέρου συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών".

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας, εφαρμόζοντας πιστά τις οδηγίες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, δημιουργεί ασφυκτική κατάσταση και στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης και γι’ αυτό οφείλει άμεσα να αποσύρει τις απαράδεκτες ρυθμίσεις που εξευτελίζουν κάθε έννοια λογικής και να εξηγήσει την σκοπιμότητα των επιλογών της
δεδομένου ότι:

 Αν ο ελάχιστος αριθμών μαθητών, γίνει 14 από 7 που είναι τώρα, ουσιαστικά οδηγεί σε κλείσιμο, τεράστιο αριθμό τμημάτων και νηπιαγωγείων σε κωμοπόλεις και χωριά στην ηπειρωτική και τη νησιώτικη Ελλάδα, αλλά και τμήματα νηπιαγωγείων σε πόλεις, ανοίγοντας το δρόμο για παρόμοιες αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις και στα δημοτικά σχολεία.

 Οδηγεί την ύπαιθρο σε περαιτέρω μαρασμό καταργώντας ζωτικές δομές, όπως είναι τα σχολεία. Η αποκέντρωση και η ανάπτυξη θέλουν ανθρώπους και υποστηρικτικές δομές.

 Καταργεί την ελεύθερη και για όλους πρόσβαση των μαθητών όχι απλώς σε ποιοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης αλλά σε κανενός είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Άρα έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης αλλά και οποιαδήποτε αντισταθμιστική λογική.

 Η διαδικασία της μεταφοράς των μαθητών παρουσιάζει ήδη δυσλειτουργίες (π.χ. υψηλό κόστος, ταλαιπωρία για τους μαθητές).

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε με τον πιο ενωτικό τρόπο τόσο στο εσωτερικό του κλάδου όσο και σε όλους τους κοινωνικούς φορείς να αναδείξει και να επιλύσει τα τεράστια ζητήματα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό καλεί:

• Τους συναδέλφους να αγωνιστούν μαζικά μέσα από τους Συλλόγους για να ανατρέψουν τις συγχωνεύσεις- καταργήσεις των σχολείων και την περαιτέρω αποδόμηση της Προσχολικής Εκπαίδευσης

• τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να αγωνιστούν μαζί με την Εκπαιδευτική κοινότητα, γιατί η υπόθεση της Παιδείας αφορά όλους τους εμπλεκόμενους με την Εκπαίδευση και διότι οι ωφελούμενοι της παιδείας είναι πρώτα από όλα οι μαθητές και οι οικογένειές τους.

• τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δημοτικά Συμβούλια και Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας) των δήμων Βέροιας και Αλεξάνδρειας του Νομού Ημαθίας να συζητήσουν το ζήτημα και να λάβουν θέση επί αυτού, διότι οι τοπικές κοινωνίες θίγονται έντονα.

Διεκδικούμε:
• Απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών στα νηπιαγωγεία που διαλύουν το δημόσιο νηπιαγωγείο, καταργούν τμήματα, συγχωνεύουν νηπιαγωγεία.
• Κατάργηση του Ν.3848/10.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των αναγκών.
• Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών που εργάζονται στην εκπαίδευση τώρα.
• Κατάργηση την ελαστικής εργασίας.
• Την υπεράσπιση του δημόσιου, δωρεάν σχολείου.
Όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και κοινωνικοί φορείς πρέπει να αγωνιστούμε για το Δημόσιο δωρεάν σχολείο, για το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, τη μόνη ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Η απάντηση στην κρίση ....την οικονομική, πολιτική και αξιακή είναι μία και μοναδική ........η επένδυση στην Παιδεία!".

Ψήφισμα για τις αλλαγές στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο

"Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης εξαφάνισε κενά κι αναπληρωτές! Τη στιγμή, που οι διορισμοί 20.000 μόνιμων εκπαιδευτικών πήραν «κόκκινη» κάρτα από τους θεσμούς, η εμπροσθοβαρής απορρόφηση του νέου ΕΣΠΑ περιορίζει τα διαθέσιμα κονδύλια, η σταθερά χαμηλή χρηματοδότηση της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό καλά κρατεί, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει τις μνημονιακές πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων, πολιτικές που υποβάλλονται από την Ε.Ε. το Δ.Ν.Τ και τον ΟΟΣΑ κι έχουν οδηγήσει το δημόσιο σχολείο στη μνημονιακή γκιλοτίνα.

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, πιστός στις λογικές των προκατόχων του, εξαφάνισε - εν μέσω Πάσχα και του «διαλόγου»-μονολόγου που έχει ξεκινήσει - τα κενά στη εκπαίδευση, πετσοκόβοντας το δημόσιο σχολείο!

Με μια υπουργική απόφαση-πρόκληση συρρικνώνει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό καταργώντας τα σχολεία ΕΑΕΠ και επιβάλλει ένα «νέου τύπου» ολοήμερο με λιγότερες ώρες. Αποτέλεσμα: Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών υποβαθμίζονται ακόμη περισσότερο και χιλιάδες εκπαιδευτικοί, και δη αναπληρωτές, οδηγούνται στην ανεργία. Η κατάργηση της πρωινής ζώνης, η προϋπόθεση συμμετοχής παιδιών μόνο οικογενειών όπου και οι δυο γονείς εργάζονται για τα 6/θέσια και πάνω σχολεία, η δυνατότητα ανάθεσης της διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, η συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων (Θρησκευτικά, ΤΠΕ, Αγγλικά κλπ) μέχρι και μελλοντικής αποπομπής διδακτικών αντικειμένων από το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλάζει τον προσανατολισμό αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του Σχολείου.

Ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου, που αποτελεί κομβική επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν πρόκειται να καλύψει τις μορφωτικές ανάγκες ενός μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλη την χώρα ούτε θα συμβάλλει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Αντίθετα, το Υπουργείο αφαιρεί τα όποια παιδαγωγικά χαρακτηριστικά διέθετε το ολοήμερο σχολείο και το υποβιβάζει κι επισήμως σε παιδοφυλακτήριο, αφού σε αυτό δικαίωμα εγγραφής θα έχουν μόνο οι μαθητές που και οι 2 γονείς τους - επιβεβαιωμένα από τον εργοδότη τους - εργάζονται. Με την αυστηροποίηση των προϋποθέσεων εγγραφής στο Ολοήμερο είναι σίγουρο πως πολλά Ολοήμερα θα κλείσουν ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται ο επόμενος αδύναμος κρίκος που θα θυσιαστεί για να επιτευχθούν οι επόμενοι δημοσιονομικοί στόχοι και τα νέα πρωτογενή πλεονάσματα.

Είναι προφανές πως κεντρική στόχευση όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου στα χρόνια του μνημονίου, είναι η με κάθε τρόπο εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού. Ο εκπαιδευτικός κόσμος μένει άναυδος μπροστά στην κυβερνητική λογιστική λογική! 1.337 σχολεία ΕΑΕΠ (κυρίως 12/θέσια) Χ 60 ώρες μείωση/σχολείο την εβδομάδα = 80.220 ώρες : 22 ώρες (Μ.Ο. υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικού) = 3.646 εκπαιδευτικοί λιγότεροι. Σ’ αυτόν τον αριθμό θα πρέπει να προστεθούν τα «οφέλη» από την κατάργηση της πρωινής ζώνης των ολοήμερων σχολείων (5 ώρες/εβδομάδα). Αν συνυπολογίσει κανείς και τις θέσεις νηπιαγωγών που θα χαθούν με την εφαρμογή της νέας ρύθμισης με το άρθρο 35 του νομοσχεδίου για την έρευνα που προβλέπει την αύξηση του αριθμού των νηπίων από 7 στα 14 ανά τμήμα, τότε μπορεί εύκολα κάποιος να αντιληφθεί τόσο το μέγεθος του αριθμού των υπεραριθμιών που θα προκύψουν όσο και την μεγάλη μείωση στις προσλήψεις των συναδέλφων αναπληρωτών την επόμενη χρονιά. Μιλάμε για χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα μείνουν άνεργοι! Η απώλεια οργανικών θέσεων, η υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων, η καταδίκη σε ανεργία για τους νεότερους και η απόλυση, επί της ουσίας, εκπαιδευτικών που εργάζονταν, έστω και ελαστικά, μέχρι σήμερα είναι η ζοφερή πραγματικότητα που μαζί με τη διαρκή μισθολογική υποβάθμιση και τη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο στην Εκπαίδευση.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Ημαθίας ζητούμε:

• Άμεση απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για τα Ολοήμερα και της ρύθμισης για τα Νηπιαγωγεία.

• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.

• Την Αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου".

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69