Διπλή συμμετοχή για το Γυμνάσιο Πλατέος στο "5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης ST3dM5"
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, ο μαθητής του Γυμνάσιου Πλατέος Ταχτσόγλου Ελευθέριος, μέλος της μαθητικής ομάδας ‘’GymPlate Designers’’ παρουσίασε το βραβευμένο καινοτόμο έργο της, του ‘’7ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Τρισδιάστατης Σχεδίασης’’ με τίτλο ‘’Σχεδίαση αειφόρου προαύλιου σχολείου και περιβάλλοντα χώρου’’. Την ομάδα έργου αποτελούσαν επίσης οι Νικόλαος Περμανθούλης, Παύλος Ντοντσέκο, και Αναστάσιος Προδρομιάδης.
Το μήνυμα της εργασίας τους και η πρόταση τους που είναι η ‘’Αειφορία’’, έχει να κάνει με την εποχή μας, που χαρακτηρίζεται από έντονα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή, η εξάντληση των φυσικών πόρων, η ρύπανση και η απώλεια της βιοποικιλότητας.
Η αειφορία αποτελεί την απάντηση σ’ αυτές τις προκλήσεις η οποία δεν πρόκειται μόνο για περιβαλλοντικό στόχο, αλλά για μια συνολική στάση ζωής.
Η μαθητική ομάδα αξιοποίησε σύγχρονα εργαλεία 3D σχεδίασης για να αποτυπώσει προτάσεις που προάγουν την εξοικονόμηση ενέργειας, τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική και τη βιώσιμη διαχείριση πόρων. Το τελικό αποτέλεσμα περιλαμβάνει ψηφιακά μοντέλα υψηλής λεπτομέρειας, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα οπτικοποίησης ενός σχολικού συγκροτήματος φιλικού προς το περιβάλλον και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η παρουσίαση κέρδισε το θερμό χειροκρότημα του κοινού και απέσπασε εξαιρετικά σχόλια για την πρωτοτυπία, τη δημιουργικότητα και την αρτιότητα της παρουσίασής της.
Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου Μπρισίμη Άννα και Πλατσάς Βασίλειος, παρουσίασαν την εργασία τους με τίτλο ‘Εφαρμογές Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης στο Σχολικό Περιβάλλον’’.
Η εργασία τους, παρουσίασε μια σειρά από εκπαιδευτικές και πρακτικές εφαρμογές της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης στο σχολικό περιβάλλον, οι οποίες είχαν ως στόχο την αξιοποίηση της τρισδιάστατης τεχνολογίας για την ενίσχυση της διδασκαλίας, την κάλυψη λειτουργικών αναγκών του σχολείου και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας των μαθητών.
Η συμμετοχή μας στο συνέδριο εντάσσεται στο ευρύτερο φάσμα λειτουργίας του Εκπαιδευτικού Ομίλου ‘’Η Ρομποτική στις Φυσικές Επιστήμες’’ του σχολείου μας και αποδεικνύει πως η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων μπορεί να ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία, να ενθαρρύνει την καινοτομία και να ενδυναμώσει τον ρόλο του σχολείου ως πυρήνα δημιουργικότητας και βιώσιμης κουλτούρας.














