Δημιουργία ψηφιακού παιχνιδιού "Ναυμαχία" από τους μαθητές στο 4ο Γυμνάσιο Βέροιας
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
![](/images/2024-2025/Politistika/navmaxia.jpg)
Οι μαθητές του Γ2, στο 4ο Γυμνάσιο Βέροιας, με τη βοήθεια του καθηγητή Πληροφορικής Δημήτρη Λύτσιου, δημιούργησαν ένα ψηφιακό παιχνίδι στρατηγικής στο Scratch, εμπνευσμένο από τη Ναυμαχία της Λήμνου (1913) και τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη. Μέσα από τον προγραμματισμό και τη συνεργασία, κατάφεραν να ζωντανέψουν ένα από τα πιο καθοριστικά ναυτικά γεγονότα της νεότερης ιστορίας!
Στο παιχνίδι, ο παίκτης μπαίνει στη θέση του Παύλου Κουντουριώτη, κυβερνήτη του θρυλικού Θωρηκτού Αβέρωφ, και αναμετριέται σε μια δυναμική ναυμαχία στρατηγικής. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να εντοπίσει και να εξουδετερώσει τον αντίπαλο στόλο προτού ο αντίπαλος καταφέρει το ίδιο!
🔹 Ο στόλος σας αποτελείται από πλοία διαφορετικών τύπων, όπως το Αβέρωφ και ελαφρά καταδρομικά.
🔹 Επιλέξτε στρατηγικά τις βολές σας, ανακοινώνοντας τις συντεταγμένες του στόχου σας, και δείτε αν το χτύπημα ήταν εύστοχο.
🔹 Τοποθετήστε τα πλοία σας προσεκτικά, για να αντέξουν στην ανελέητη καταδίωξη του αντιπάλου.
🔹 Χρησιμοποιήστε κόκκινες και λευκές ενδείξεις, όπως οι ναυτικοί τότε χρησιμοποιούσαν σήματα, για να παρακολουθείτε τα επιτυχή και άστοχα χτυπήματα.
🔹 Καμία φρεγάτα δεν είναι ασφαλής! Το αποτέλεσμα της ναυμαχίας θα κριθεί στη στρατηγική και την ψυχραιμία σας!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Γ2 αποτελείται στη συντριπτική του πλειοψηφία από κορίτσια, μια ομάδα που παραδοσιακά υποεκπροσωπείται στον τομέα του προγραμματισμού (Master et al., 2017). Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθήτριες απέδειξαν ότι η τεχνολογία είναι χώρος για όλους (UNESCO, 2019), ενώ η εργασία τους συμβάλλει στην κατάρριψη στερεοτύπων που συνδέουν την πληροφορική με ανδρικά επαγγέλματα (Margolis & Fisher, 2002).
Το σχέδιο δράσης υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς: Σιαμπάνη Αικατερίνη, Ράπτη Δήμητρα, Πορλίδα Δήμητρα, Λύτσιο Δημήτριο.