BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Ενδοσχολική Επιμόρφωση για τη Διαχείριση των Απωλειών: Το Παράδειγμα του 10ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας

Με ευαισθησία και επαγγελματισμό, ο σύλλογος διδασκόντων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας πραγματοποίησε την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2024, μια ιδιαίτερα σημαντική ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Διαχείριση των απωλειών στη ζωή του παιδιού». Η δράση διοργανώθηκε από το σχολείο σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ», το οποίο λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΟΚΑΝΑ, και στόχευσε στη στήριξη των εκπαιδευτικών μέσα από την προσφορά γνώσης, εργαλείων και δεξιοτήτων για την ευαίσθητη αυτή πτυχή της ζωής.

Η Σημασία του Θέματος

Το πένθος και η απώλεια αποτελούν αναπόφευκτα στοιχεία της ανθρώπινης εμπειρίας. Παρά την καθολικότητα του φαινομένου, η διαχείριση του είναι συχνά πολύπλοκη, ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά. Οι παράγοντες που καθορίζουν την αντιμετώπιση της απώλειας είναι πολλοί: από τη συναισθηματική ανθεκτικότητα και το περιβάλλον κοινωνικής υποστήριξης, μέχρι το πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνει κάθε παιδί.

Η σχολική κοινότητα, όντας ένας από τους πιο σταθερούς πυλώνες στη ζωή του παιδιού, καλείται να παίξει καθοριστικό ρόλο. Πώς μιλάμε στα παιδιά για την απώλεια; Πώς τα στηρίζουμε ώστε να κατανοήσουν, να αποδεχτούν και τελικά να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους; Αυτά ήταν μερικά από τα κεντρικά ερωτήματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης.

Στόχοι και Διαδικασία

Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς άξονες:

  • Αναγνώριση των αναγκών του παιδιού σε περίοδο πένθους.
  • Εξοπλισμός των εκπαιδευτικών με πρακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη του μαθητή.
  • Ενδυνάμωση των ίδιων των εκπαιδευτικών, ώστε να διαχειρίζονται το φορτίο που συνεπάγεται ο υποστηρικτικός τους ρόλος.

Η ομάδα από το Κέντρο Πρόληψης «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» παρουσίασε θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με την παιδική ψυχολογία σε περιόδους απώλειας, ενώ παράλληλα χρησιμοποίησε βιωματικές ασκήσεις και μελέτες περιπτώσεων για να δώσει στους εκπαιδευτικούς μια πιο πρακτική εικόνα. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν πραγματικά περιστατικά και να επεξεργαστούν διαφορετικές μεθόδους υποστήριξης.

Ηθική και Παιδαγωγική Ευθύνη

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας, με τη δράση αυτή, απέδειξε για ακόμη μια φορά τη δέσμευσή του στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών του, αναγνωρίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Η συναισθηματική φροντίδα των μαθητών, ειδικά σε δύσκολες στιγμές, είναι θεμελιώδης για την ευημερία και την εξέλιξή τους.

Η ενδοσχολική επιμόρφωση αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, καθώς και για την ανάπτυξη ενός σχολικού περιβάλλοντος που στηρίζει το παιδί σε όλες τις διαστάσεις της ζωής του. Μέσα από τη συνεργασία με φορείς όπως η «ΠΡΟΣΒΑΣΗ», το σχολείο ενισχύει τη δυνατότητά του να προσφέρει ουσιαστική στήριξη στους μαθητές του, διαμορφώνοντας ένα μέλλον γεμάτο ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη.

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

meraklis ban

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69