«Λ’ Παύλεια»: Έναρξη Υμνογραφικού Συνεδρίου προς τιμήν του Οσίου Γερασίμου
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Το απόγευμα της Παρασκευής, 7ης Ιουνίου, στο Μητροπολιτικό Κέντρο Πολιτισμού «ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ» στη Νάουσα έλαβε χώρα το πρώτο μέρος του Υμνογραφικού Συνεδρίου, το οποίο διοργανώνει η Αποστολική Μητρόπολη της Βεροίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων των «Λ΄ Παυλείων» προς τιμήν του Οσίου Γερασίμου του Υμνογράφου.
Στην αρχή βυζαντινός χορός έψαλλε επίκαιρους ύμνους και εν συνεχεία ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Σκήτης Βεροίας Αρχιμ. Πορφύριος Μπατσαράς καλωσόρισε τους εκλεκτούς προσκεκλημένους – υμνογράφους, κληρικούς, μοναχούς, ιεροψάλτες και λαϊκούς που προσήλθαν από όλη σχεδόν την Ελλάδα, αλλά και από το εξωτερικό.
Ακολούθως τον λόγο έλαβε ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας Παντελεήμων, ο οποίος κήρυξε την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου και ευχήθηκε ο Όσιος Γεράσιμος ο Υμνογράφος να ευλογήσει τις εργασίες του πρώτου Υμνογραφικού συνεδρίου.
Κατά την πρώτη συνεδρία προήδρευσε ο Διευθυντής του Ωδείου της Ιεράς μας Μητροπόλεως Γεώργιος Ορδουλίδης, Άρχων Μαΐστωρ της Μ.τ.Χ.Ε. και εισηγήσεις ανέπτυξαν ο Δημοσθένης Κακλαμάνος, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού του Α.Π.Θ. με θέμα: «Σταθμοί στη Βυζαντινή Υμνογραφία» και ο Εμμανουήλ Γιαννόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. με θέμα: «Θεολογική παιδαγωγία και αγιαστική αλλοίωση της λειτουργικής ποίησης και μελωδίας».
Κατά τη δεύτερη συνεδρία (στρογγυλή τράπεζα) προήδρευσε ο Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος Γεώργιος, ο οποίος έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή για το υμνογραφικό έργο του Οσίου Γερασίμου, ενώ ομίλησαν ο υμνογράφος Φώτιος Τζελέπης, Δρ. Θεολογίας – λειτουργιολόγος, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Οι εκκλησιαστικές διαστάσεις της υμνογραφίας», ο υμνογράφος Δρ. Χαράλαμπος Μπούσιας, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Η γλώσσα της υμνογραφίας», ο υμνογράφος Πρωτοπρ. του Οικ. Θρόνου Στυλιανός Μακρής, Δρ. Θεολογίας – Αρχιερατικός Επίτροπος Βεροίας, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Το δόγμα στην υμνογραφία», ο Πρωτοπρ. Ιωσήφ Παλιούρας, Διευθυντής της σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Θυατείρων, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Η βυζαντινή μουσική στη διασπορά», ο υμνογράφος Ιερομ. Εφραίμ της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου Ολύμπου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Τυπική διάταξη των ακολουθιών: ελευθερία ή δέσμευση;» και ο υμνογράφος Αρχιμ. Οικ. Θρόνου Χρυσόστομος Παπαδάκης, Ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως.
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ακολούθησε γόνιμος διάλογος, ενώ το πρώτο υμνογραφικό συνέδριο πρόκειται να ολοκληρωθεί το πρωί του Σαββάτου στο Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά Βερμίου, όπου θα συμμετάσχουν 250 Μοναχοί και Μοναχές.
Οι εργασίες του συνεδρίου μεταδόθηκαν απευθείας από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς μας Μητροπόλεως «Παύλειος Λόγος, 90.2 FM» και μαγνητοσκοπήθηκαν από τον Εκκλησιαστικό Σταθμό «4Ε» με σκοπό να προβληθούν προσεχώς.
- Pauleia2024 Pauleia2024
- YmnografikoNaousa2024-1 YmnografikoNaousa2024-1
- YmnografikoNaousa2024-3 YmnografikoNaousa2024-3
- YmnografikoNaousa2024-2 YmnografikoNaousa2024-2
- YmnografikoNaousa2024-4 YmnografikoNaousa2024-4
- YmnografikoNaousa2024-5 YmnografikoNaousa2024-5
- YmnografikoNaousa2024-8 YmnografikoNaousa2024-8
- YmnografikoNaousa2024-6 YmnografikoNaousa2024-6
- YmnografikoNaousa2024-9 YmnografikoNaousa2024-9
- YmnografikoNaousa2024 YmnografikoNaousa2024
- YmnografikoNaousa2024-12 YmnografikoNaousa2024-12
- YmnografikoNaousa2024-10 YmnografikoNaousa2024-10
- YmnografikoNaousa2024-19 YmnografikoNaousa2024-19
- YmnografikoNaousa2024-11 YmnografikoNaousa2024-11
- YmnografikoNaousa2024-14 YmnografikoNaousa2024-14
- YmnografikoNaousa2024-23 YmnografikoNaousa2024-23
- YmnografikoNaousa2024-15 YmnografikoNaousa2024-15
- YmnografikoNaousa2024-39 YmnografikoNaousa2024-39
- YmnografikoNaousa2024-24 YmnografikoNaousa2024-24
- YmnografikoNaousa2024-22 YmnografikoNaousa2024-22
- YmnografikoNaousa2024-29 YmnografikoNaousa2024-29
- YmnografikoNaousa2024-26 YmnografikoNaousa2024-26
- YmnografikoNaousa2024-28 YmnografikoNaousa2024-28
- YmnografikoNaousa2024-25 YmnografikoNaousa2024-25
- YmnografikoNaousa2024-30 YmnografikoNaousa2024-30
- YmnografikoNaousa2024-18 YmnografikoNaousa2024-18
- YmnografikoNaousa2024-31 YmnografikoNaousa2024-31
- YmnografikoNaousa2024-13 YmnografikoNaousa2024-13
- YmnografikoNaousa2024-32 YmnografikoNaousa2024-32
- YmnografikoNaousa2024-17 YmnografikoNaousa2024-17
- YmnografikoNaousa2024-33 YmnografikoNaousa2024-33
- YmnografikoNaousa2024-34 YmnografikoNaousa2024-34
- YmnografikoNaousa2024-35 YmnografikoNaousa2024-35
- YmnografikoNaousa2024-16 YmnografikoNaousa2024-16
- YmnografikoNaousa2024-36 YmnografikoNaousa2024-36
- YmnografikoNaousa2024-38 YmnografikoNaousa2024-38
- YmnografikoNaousa2024-63 YmnografikoNaousa2024-63
- YmnografikoNaousa2024-37 YmnografikoNaousa2024-37
- YmnografikoNaousa2024-44 YmnografikoNaousa2024-44
- YmnografikoNaousa2024-45 YmnografikoNaousa2024-45
- YmnografikoNaousa2024-40 YmnografikoNaousa2024-40
- YmnografikoNaousa2024-47 YmnografikoNaousa2024-47
- YmnografikoNaousa2024-46 YmnografikoNaousa2024-46
- YmnografikoNaousa2024-60 YmnografikoNaousa2024-60
- YmnografikoNaousa2024-49 YmnografikoNaousa2024-49
- YmnografikoNaousa2024-41 YmnografikoNaousa2024-41
- YmnografikoNaousa2024-51 YmnografikoNaousa2024-51
- YmnografikoNaousa2024-66 YmnografikoNaousa2024-66
- YmnografikoNaousa2024-48 YmnografikoNaousa2024-48
- YmnografikoNaousa2024-64 YmnografikoNaousa2024-64
- YmnografikoNaousa2024-52 YmnografikoNaousa2024-52
- YmnografikoNaousa2024-7 YmnografikoNaousa2024-7
- YmnografikoNaousa2024-53 YmnografikoNaousa2024-53
- YmnografikoNaousa2024-21 YmnografikoNaousa2024-21
- YmnografikoNaousa2024-54 YmnografikoNaousa2024-54
- YmnografikoNaousa2024-43 YmnografikoNaousa2024-43
- YmnografikoNaousa2024-55 YmnografikoNaousa2024-55
- YmnografikoNaousa2024-50 YmnografikoNaousa2024-50
- YmnografikoNaousa2024-56 YmnografikoNaousa2024-56
- YmnografikoNaousa2024-27 YmnografikoNaousa2024-27
- YmnografikoNaousa2024-57 YmnografikoNaousa2024-57
- YmnografikoNaousa2024-42 YmnografikoNaousa2024-42
- YmnografikoNaousa2024-58 YmnografikoNaousa2024-58
- YmnografikoNaousa2024-61 YmnografikoNaousa2024-61
- YmnografikoNaousa2024-59 YmnografikoNaousa2024-59
- YmnografikoNaousa2024-20 YmnografikoNaousa2024-20
- YmnografikoNaousa2024-62 YmnografikoNaousa2024-62
- YmnografikoNaousa2024-65 YmnografikoNaousa2024-65
- YmnografikoNaousa2024-67 YmnografikoNaousa2024-67
- YmnografikoNaousa2024-68 YmnografikoNaousa2024-68
- AfisaYpodoxhsAgMariasDovra2024 AfisaYpodoxhsAgMariasDovra2024
https://pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/difere-menu/97556-l-payleia-enarksi-ymnografikoy-synedriou-pros-timin-tou-osiou-gerasimou#sigProIdd85dc01790