Η Περιφέρεια καλύπτει την εξειδικευμένη υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για το νέο σχολικό έτος
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Την απόφαση για την κάλυψη της εξειδικευμένης υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη σχολική περίοδο 2020 – 2021 υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους, διασφαλίζει και για το επόμενο έτος την παροχή εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε 160 μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι ένα μείζον θέμα η εκπαιδευτική διαδικασία γι’ αυτά τα παιδιά, τόσο για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όσο και για το κοινωνικό κράτος. Εμείς συνδράμουμε με όσα μέσα διαθέτουμε στην ένταξη των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα και στη διαρκή υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες. Πρόκειται για μαθητές που για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Αυτά τα παιδιά έχουμε χρέος να τα υποστηρίξουμε και να τους δώσουμε την ευκαιρία να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Οι μαθητές, που ωφελούνται από την «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (έτους 2020-2021)» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Προβλέπεται η πρόσληψη των απαραίτητων αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και οι απαραίτητοι αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) (ΠΕ25- Σχολικοί Νοσηλευτές) για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης.