Καθαριότητα – δημόσιο αγαθό
- Γράφτηκε από τον/την Αρθρογράφος
Γράφει ο Τάσος Τασιόπουλος
- Δημόσια αγαθά είναι εκείνα των οποίων η ζήτηση δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί, επειδή από αυτά ωφελούνται και Τζαμπατζήδες και έτσι ο αριθμός όσων τα απολαμβάνουν δεν μπορεί να προσδιοριστεί.
- Εξ αιτίας αυτού βέβαια ο ιδιωτικός τομέας δενενδιαφέρεται για την παραγωγή τους και συνεπώς απέχει από αυτήν, αφήνοντας τα ως μονοπώλιο στο κράτος.
- Έχει αποδειχτεί ότι η παραγωγή και διανομή από το κράτος – και περισσότερο από το δήμο- μονοπωλιακών υπηρεσιών είναι αναποτελεσματική, πολυδάπανη, γεννά φαινόμενα διαφθοράς και στο τέλος καταλήγει να είναι και σε βάρος όσων πραγματικά έχουν την ανάγκη αυτών των υπηρεσιών.
- Στην περίπτωση των δήμων – σε άλλους λιγότερο και σε άλλους, όπως ο δικός μας, περισσότερο- εδώ και αρκετά χρόνια το ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ που ταλαιπωρείται είναι η ΚΑΘΑΡΙΌΤΗΤΑ.
- Με τη χρήση ή την κατάχρηση ενός δημόσιου αγαθού οι λιγότερο εύποροι πολίτες είναι η εύκολη λεία στα χέρια των απρόσωπων και πολυδάπανων μηχανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, γιατί κύριο μέλημα δεν είναι η επίλυση κάποιου κοινωνικού προβλήματος που απορρέει από ένα δημόσιο αγαθό, αλλά η δημιουργία μόνιμων σχέσεων εξάρτησης και ομηρίας ολοένα και περισσότερων δημοτών.
- Με τον τρόπο αυτό οι πάσης φύσεως αναξιοπαθούντες ξεπέφτουν σιγά – σιγά σε μια εκλογική πελατεία η οποία συντηρείται σχεδόν αποκλειστικά από προσμονή εξυπηρέτησης σε προσωπικό -ατομικό επίπεδο, ίσως γιατί τίποτα στη ζωή δεν παρέχεται δωρεάν, αφού όλα έχουν την αντιπαροχή τους.
- Ασφαλώς δημοκρατία είναι η παραχώρηση της δύναμης του δημότη σε κάποιον εκπρόσωπο ενός δημοτικού συνδυασμού, που τις πιο πολλές φορές είναι αμφιβόλου ικανότητας και κάποιες φορές διαβλητής ακεραιότητας.
- Κάποιοι από αυτούς τους εκπροσώπους όμως έπρεπε να είναι οι πρωταγωνιστές της διασφάλισης των δημόσιων αγαθών, γιατί σχεδόν πάντα είναι αυτοί που συμμετέχουν στις παραδοσιακές μορφές προκήρυξης έργων που υποτίθεται ότι θα γίνουν για να λύσουν προβλήματα, γιατί είναι εξασφαλισμένο, ότι θα προκύψουν προβλήματα και καθυστερήσεις που δεν διασφαλίζουν ούτε την καλή λειτουργεί ούτε την ποιότητα, χρησιμοποιώντας αυτούς που διαφωνούν εναντίον εκείνων που αντιδρούν.
- Κατάλληλη εποχή για να καταστεί η καθαριότητα δημόσιο αγαθό ήταν να αναδειχτούν αιρετοί στα δημοτικά συμβούλια άνθρωποι που θα μπορούσαν να παρακάμψουν τις διοικητικές ανγκυλώσεις, που θα είχαν τη δύναμη και την προσωπικότητα αλλά και το κύρος να επιβάλλουν μια διοικητική εξωστρέφεια, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για ολοκληρωμένη διαχείριση των αστικών αποβλήτων και των βοθρολυμάτων και άρα την προάσπιση του δημόσιου αγαθού της καθαριότητας.
- Στον παρόντα χρόνο βλέπουμε ή ακούμε στα δημοτικά μας πράγματα κακόγουστες παραστάσεις που συνοδεύονται από νεύρα, τα οποία προσπαθούν να καλύψουν άγνοιες και ανεπάρκειες ή και ακατάλληλα ψώνια ξεχνώντας τα προεκλογικά τους ψώνια “ότι θα αγωνιστούν όλοι για το καλό του τόπου” ξεκινώντας προφανώς από την επίλυση του ζητήματος της καθαριότητας.
ΥΓ1. Άμα καταλάβεις πόσα σκαλοπάτια κατέβηκαν κάποιοι από την αξιοπρέπεια στην καταισχύνη, αλλιώς μετράς τον αιρετό.
ΥΓ2. Ο δήμαρχος Τρικάλων ζήτησε συγνώμη για ολιγοήμερη καθυστέρηση έργου ύδρευσης.
- Ευτυχώς που εδώ η καθαριότητα και τα έργα τρέχουν και τουλάχιστον δεν χρειάζονται συγνώμες!!!
ΥΓ3. Περπατάς στον γεμάτο σκατόνερα δρόμο, πατάς βοθρόνερα και ανεβαίνεις στο διαμέρισμα.
- Ζητάς συγνώμη από τα εγγόνια, γιατί είσαι συνυπεύθυνος είτε ως αιρετός, είτε ως επιλέγων τους αιρετούς;
- Είναι ή δεν είναι η καθαριότητα για σένα δημόσιο αγαθό;
- Έχουν ή δεν έχουν δίκιο τα ανήλικα παιδιά και τα εγγόνια;
ΥΓ4. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου σε τηλεοπτική εκπομπή στο ΣΚΑΪ είπε ότι έχει στοιχεία για Συριζαϊκές παρεμβάσεις στο έργο της δικαιοσύνης.
Αν θέλουν- συνέχισε- ας με καλέσουν να τα καταθέσω.
ΥΓ5. Στο χωριό κάποτε πιστεύαμε ότι πολιτισμός είναι ό,τι ένας λαός κληρονομεί, αυξάνει και μεταβιβάζει.
- Τα τελευταία χρόνια χάσαμε το κομμάτι της υπορχρέωσης να αυξήσουμε αυτά που κληρονομήσαμε με ευθύνη κυρίως όσων δεν κατοικούν στο χωριό αλλά κουβαλούν αξιώματα με ανάλογες αρμοδιότητες.
- Τελικά μια νέα γενιά με νέο πρόεδρο ξαναθυμήθηκε τα παλιά και έβαλε γυαλιά στους ξενοχωρίτες.