tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Η δικαιοσύνη επί σκηνής και το κοινό σε ρόλο ενόρκου - Το almaΤέχνης καθήλωσε τους θεατές με τον “Κατηγορούμενο”

Η θεατρική ομάδα almaΤέχνης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μικρασιατών Ημαθίας και τον Όμιλο Φίλων Θεάτρου Βέροιας, ανέβασε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών τη συναρπαστική παράσταση «Ο Κατηγορούμενος» του Τζέφρυ Άρτσερ, σε σκηνοθεσία Ελευθερίου Κορυφίδη. Το δικαστικό δράμα, με φόντο το ιστορικό Όλντ Μπέιλι του Λονδίνου, εξελίχθηκε σε μια καθηλωτική εμπειρία δύο ωρών που όχι μόνο κράτησε αμείωτη την προσοχή του κοινού, αλλά το κάλεσε να σηκώσει το βάρος της ετυμηγορίας, αναλαμβάνοντας ρόλο ενόρκου.

Καρδιά της υπόθεσης η πιθανή ενοχή ή αθωότητα του γιατρού Πάτρικ Σέργουντ, τον οποίο ενσάρκωσε με αξιοσημείωτο ψυχικό βάθος ο Θανάσης Μπιζέτας. Η ερμηνεία του ισορρόπησε ανάμεσα στην εσωτερική οδύνη ενός κατατρεγμένου ανθρώπου και την ψυχραιμία ενός επιστήμονα που παλεύει να υπερασπιστεί τη ζωή του. Με αυτό τον τρόπο έδωσε στο κοινό όλα τα υλικά για να αμφιταλαντευτεί. Η αλήθεια δεν προσφέρθηκε ποτέ έτοιμη. Έπρεπε να κατακτηθεί.

Απέναντί του, η Γιώτα Μπανιώτη ως Τζένιφερ Μίτσελ, η νοσοκόμα και βασική μάρτυρας κατηγορίας, απέδωσε έναν ρόλο γεμάτο συναισθηματικές αποχρώσεις. Με ένταση, εύθραυστη ευαισθησία, αλλά και στιγμές αιχμηρής αποφασιστικότητας, κατάφερε να φτιάξει μια μυστηριώδη φιγούρα που κινείται ανάμεσα στην αλήθεια και την προσωπική αφήγηση. Ο θεατής ένιωθε σε κάθε φράση της πως κρατά μέσα της μυστικά που ίσως να μην ειπωθούν ποτέ.

Σημαντικότατος ο ρόλος του δικαστή, τον οποίο υποδύθηκε ο Δημήτρης Τελλίδης. Με κύρος, λιτότητα και υποδειγματική σταθερότητα στον ρυθμό, οδήγησε τη διαδικασία και προετοίμασε το κοινό για την κρίσιμη στιγμή της απόφασης. Η στιγμή που ζήτησε την ετυμηγορία από τους θεατές αποτέλεσε κορύφωση. Η αίθουσα διαπέραστηκε από σιωπή γεμάτη ευθύνη.

Η σκηνοθεσία του Ελευθερίου Κορυφίδη ανέδειξε τον παλμό ενός δικαστικού έργου που στηρίζεται περισσότερο στη δύναμη του λόγου και στην εσωτερική σύγκρουση των προσώπων παρά σε εξωτερικές εντυπώσεις. Με καθαρή γραμμή, αυστηρή ατμόσφαιρα και ρυθμό που επέτρεψε στο κοινό να παρακολουθήσει κάθε αποχρώσα μαρτυρία, κατάφερε να μεταφέρει επί σκηνής το ηθικό δίλημμα της δικαιοσύνης. Ο ίδιος στον ρόλο του συνηγόρου υπεράσπισης, ως Σερ Τζέιμς Μπάρινγκτον, υπήρξε ψύχραιμος και μετρημένος και πότε εκκρηκτικός και πειστικός, προσδίδοντας κύρος στην υπεράσπιση και υπογραμμίζοντας πως το πάθος δεν είναι πάντα θόρυβος, αλλά συχνά καθαρή σκέψη.

Η Χαρά Κοντού ως συνήγορος κατηγορούσας αρχής απέδωσε έναν ρόλο δυναμικό, με λόγο κοφτερό, λειτουργώντας ως αντίβαρο στην υπεράσπιση. Η Ελένη Ντόντου και η Ντορίτα Κόγια ως βοηθοί των δύο πλευρών υπηρέτησαν με συνέπεια τον χαρακτήρα και τις απαιτήσεις του έργου. Ο Γιάννης Κόγιας ως επιθεωρητής Πέιν πρόσθεσε αληθοφάνεια και στιβαρότητα, ενώ η Μαίρη Μεγγιάνη και η Γιώτα Σπυρίδου στους ρόλους των ειδικών μαρτύρων πρόβαλαν την επιστημονική διάσταση της υπόθεσης. Η Γιούλη Παρασκευοπούλου χάρισε μια ανθρώπινη, σχεδόν γήινη νότα ως θυρωρός, και ο Γαβριήλ Μιχαηλίδης συνέβαλε στη ροή ως επιμελητής ενόρκων.

Η ομάδα έδειξε υψηλό επίπεδο, από τη σκηνική συμπεριφορά μέχρι την προσοχή σε λεπτομέρειες του χαρακτήρα. Αυτοί οι ερασιτέχνες ηθοποιοί απέδειξαν πως όταν υπάρχει συνέπεια, μελέτη και αγάπη για το θέατρο, η ερμηνεία μπορεί να σταθεί ισάξια επαγγελματικών σκηνών. Η δύναμη μιας τέτοιας ερασιτεχνικής δημιουργίας βρίσκεται στην αλήθεια της. Στο πάθος που δεν μιμείται, αλλά ξεπηδά από ανάγκη έκφρασης.

Η παράσταση είχε και κοινωνικό αποτύπωμα, καθώς οι εισπράξεις διατέθηκαν στη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Κυριών Βέροιας, προσθέτοντας ένα ακόμη επίπεδο προσφοράς σε μια ήδη αξιόλογη καλλιτεχνική πράξη.

Το έργο θα παρουσιαστεί ξανά την Κυριακή 2 Νοεμβρίου και την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, στις 20.30, στο θεατράκι της Ραχιάς. Για όσους αναζητούν μια βραδιά στο θέατρο όπου η αγωνία συναντά τη βαθιά ανθρώπινη ανάγκη για κρίση και δικαιοσύνη, η πρόταση είναι ξεκάθαρη. Μια παραγωγή που τιμά τη σκηνή της πόλης και θυμίζει πως το θέατρο δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα σε συγκίνηση και σκέψη.

Έπαιξαν (αλφαβητικά):

Ελένη Ντόντου (Άντρια Τζάρβις-βοηθός συνηγόρου υπεράσπισης)
Ντορίτα Κόγια (Ολίβια Άστον-βοηθός συνηγόρου κατηγορούσας αρχής)
Γιάννης Κόγιας (επιθεωρητής Πέιν)
Χαρά Κοντού (Μάργκαρετ Κέρσλεϋ-συνήγορος κατηγορούσας αρχής)
Ελευθέριος Κορυφίδης (Σερ Τζέιμς Μπάρινγκτον-συνήγορος υπεράσπισης)
Μαίρη Μεγγιάνη (Άλιστερ Φορσάιθ-τοξικολόγος)
Γαβριήλ Μιχαηλίδης (επιμελητής ενόρκων-κλητήρας)
Γιώτα Μπανιώτη (Τζένιφερ Μίτσελ-νοσοκόμα)
Θανάσης Μπιζέτας (Πάτρικ Σέργουντ-κατηγορούμενος)
Γιούλη Παρασκευοπούλου (Άγκαθα Γουέμπστερ-θυρωρός)
Γιώτα Σπυρίδου (Πρίγια Χουσεΐν-φαρμακοποιός)
Δημήτρης Τελλίδης (δικαστής)

Ήχος-φωτισμοί: Γιώργος Ανδρεόπουλος, Παναγιώτης Πελαλίδης
Σκηνικά, κοστούμια: Ευαγγελία Απλακίδου
Κατασκευή σκηνικών: Γιάννης Κόγιας
Μουσική: Sisters of Avalon (aka Theodosia Koryfidou)
Φωτογραφία: Χάρης Κουρουζίδης
Design: Βίκυ Αργυρίου

View this gallery on Flickr

color feel banner

Σχέδια Βελτίωσης, Νέοι Γεωργοί, Αιτήσεις Gov/ΕΣΠΑ, Πληρωμές Λογαριασμών & άλλες υπηρεσίες

meta morfo22

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69