Έβγαζαν στη νόμιμη αγορά κλεμμένα αυτοκίνητα - Πώς στήθηκε το κόλπο στην Αλεξάνδρεια
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
«Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τόσο ολοκληρωμένο σύστημα κλοπών αυτοκινήτων. Από την αρχή της αφαίρεσης του οχήματος μέχρι τη διάθεσή του στην αγορά». Έμπειρος αστυνομικός που έχει συμμετάσχει σε δεκάδες επιχειρήσεις εξιχνίασης υποθέσεων κλοπών αυτοκινήτων, παρατηρεί ότι το κύκλωμα που εξαρθρώθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου από το γραφείο εγκλημάτων κατά ιδιοκτησίας της δίωξης οργανωμένου εγκλήματος Βόρειας Ελλάδας έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Λειτουργεί σε όλα τα στάδια με εξειδικευμένα πρόσωπα που είναι κατηγορούμενοι και ρυθμίζουν την άμεση «μετάλλαξη» ενός κλεμμένου αυτοκινήτου, που φτάνει σε σημείο να πουληθεί ως μεταχειρισμένο με νόμιμες διαδικασίες και αγοραστές ανυποψίαστους πολίτες.
Βήμα – βήμα
Με κατηγορούμενο συντονιστή τον 25χρονο που συνελήφθη στην Αλεξάνδρεια τα μέλη του κυκλώματος φέρονται ότι προχωρούσαν βήμα – βήμα μέχρι ένα κλεμμένο αυτοκίνητο να αλλάξει ταυτότητα και να καταλήξει με νόμιμες διαδικασίες στα χέρια ενός ανυποψίαστου αγοραστή.
Για την πρώτη φάση του σχεδίου είχε επιστρατευτεί ιδιοκτήτης μάντρας με ανακυκλώσιμα μέταλλα στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την ογκώδη δικογραφία και όπως φαίνεται από τις τηλεφωνικές επικοινωνίες που κατέγραψαν οι αστυνομικοί του γραφείου εγκλημάτων κατά ιδιοκτησίας της δίωξης οργανωμένου εγκλήματος Βόρειας Ελλάδας, ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης μάντρας – αλλιώς σκραπατζής – αναλάμβανε να ενημερώνει τον αρχηγό για αυτοκίνητα που είχαν καταστραφεί από τροχαία. Εκείνος φέρεται ότι πουλούσε την πληροφορία για 500 ευρώ και άλλα τόσα χρήματα εισέπραττε για να παραδώσει τα έγγραφα του τρακαρισμένου αυτοκινήτου. «Απ’ αυτές τις πληροφορίες καθοριζόταν η συνέχεια της δράσης του κυκλώματος», παρατηρούσαν στη Voria.gr αστυνομικοί που γνωρίζουν πώς ερευνήθηκε η υπόθεση. Μάλιστα ορισμένα κατεστραμμένα μεταφέρονταν με γερανό που χειριζόταν πρόσωπο που έχει καταστεί επίσης κατηγορούμενος.
Αμέσως μετά ξεκινούσε το «κυνήγι», όπως το αποκαλούσαν οι εμπλεκόμενοι χρησιμοποιώντας κωδική ονομασία στις τηλεφωνικές τους επικοινωνίες. Δηλαδή τον εντοπισμό σε όλη την Ελλάδα παρόμοιου αυτοκινήτου. Ίδιας μάρκας, ίδιου μοντέλου και τύπου. Μόλις το αυτοκίνητο εντοπιζόταν άρχιζε η διαδικασία παρακολούθησης. Παράλληλα μέλη του κυκλώματος, σε περίπτωση που δεν γνώριζαν, νοίκιαζαν παρόμοιου τύπου αυτοκίνητο προκειμένου να εξασκηθούν στην απενεργοποίηση του αντικλεπτικού συστήματος αλλά και στην κλοπή του με τη χρήση ειδικών κλειδιών «τσιπ». Όταν οι κατηγορούμενοι έκλεβαν το αυτοκίνητο από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, το μετέφεραν άμεσα σε σημείο κοντά στη βάση του δικτύου, στην Αλεξάνδρεια. Εκεί το άφηναν για ένα διάστημα τριών ημερών, προκειμένου να εξετάσουν εάν έχει σύστημα εντοπισμού από τον δορυφόρο. Όταν διαπίστωναν πως κανείς δεν το εξετάζει προχωρούσαν στη δεύτερη φάση του σχεδίου.
Με την επιστράτευση μηχανικού αυτοκινήτων, το όνομα του οποίου περιλαμβάνεται στο κατηγορητήριο, είχαν στήσει εργαστήριο στην Αλεξάνδρεια όπου άλλαζαν τον αριθμό πλαισίου του κλεμμένου αυτοκινήτου με τον αριθμό πλαισίου του τρακαρισμένου, τα έγγραφα του οποίου είχαν ήδη στα χέρια τους. Παράλληλα απενεργοποιούσαν κάθε σύστημα του ηλεκτρονικού εγκεφάλου του, προκειμένου να μην αναγνωρίζεται από συνεργεία όταν έμπαινε στα διαγνωστικά συστήματα. Με τον τρόπο αυτό το κλεμμένο αυτοκίνητο, αφού το έβαφαν και στο χρώμα του τρακαρισμένου και κυκλοφορούσε με τις πινακίδες και τα στοιχεία του, είχε αλλάξει πλέον ταυτότητα. Στις συνομιλίες που κατέγραψε ο κοριός της ΕΛ.ΑΣ. οι εμπλεκόμενοι όταν συζητούν για τις συγκεκριμένες αλλαγές χρησιμοποιούν τις κωδικές ονομασίες «κεφάλι» και «καπάκι» για τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου και «μαϊμουνάκια» για τα πλαίσια με τον μοναδικό αριθμό του κάθε οχήματος.
Το επόμενο βήμα μετά την αλλαγή ταυτότητας, ήταν η πώλησή του σε μάντρα μεταχειρισμένων στη Θεσσαλονίκη, ο ιδιοκτήτης της οποίας επίσης είναι κατηγορούμενος. «Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πενταετίας σε τιμή από 1.000 έως 2.000 ευρώ σημαίνει ότι γνωρίζεις πως κάτι συμβαίνει, ότι το αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον ύποπτο», σχολίαζαν αστυνομικοί. Έτσι τα κλεμμένα οχήματα κατέληγαν με νόμιμες πλέον διαδικασίες σε ανυποψίαστους αγοραστές που τα αγόραζαν από τις μάντρες των μεταχειρισμένων. Πλέον στο πλαίσιο της ανάκρισης αναζητούνται δώδεκα αυτοκίνητα που έχουν καταλήξει σε χέρια τέτοιων αγοραστών. Τα τρία από τα 15 που αναφέρονται στη δικογραφία ότι κλάπηκαν εντοπίστηκαν δύο στη διαδικασία παρακολούθησης των δραστών εάν είχε σύστημα GPS και το τρίτο στο σπίτι του μηχανικού ο οποίος θα ξεκινούσε τη διαδικασία αλλαγής του αριθμού πλαισίου του. Ήδη οι δικαστικές αρχές βρίσκονται σε επαφή με διευθύνσεις συγκοινωνιών για να διερευνήσουν συγκεκριμένες μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που ήταν κατεστραμμένα στο όνομα ιδιοκτητών μαντρών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν εντοπιστεί. Στο επόμενο διάστημα την πόρτα του ανακριτικού γραφείου θα κληθούν να περάσουν και οι άλλοι έντεκα κατηγορούμενοι για ν’ απολογηθούν.
Πηγή: https://www.voria.gr