BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Απάντηση των εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων στον ΟΚΑΝΑ

prosvasi

Από το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων ανακοινώθηκαν τα εξής: "Σε συνέχεια της απάντησης του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ στο Δελτίο τύπου μας της 20/08/2014 σημειώνουμε τα εξής:

1) Για μια ακόμα φορά η διοίκηση του ΟΚΑΝΑ διαστρεβλώνει την πραγματικότητα: Προβάλλει επιλεκτικά μόνο μέρος της, ερμηνευμένο κατά το δοκούν, και αποκρύπτει το υπόλοιπο. Δηλαδή για να δικαιολογήσει το στραγγαλισμό που εφαρμόζει στα Κέντρα Πρόληψης επικαλείται γενικώς και αορίστως κάποιες "νομοθετικές προβλέψεις", "αποφάσεις των αρμόδιων θεσμικών οργάνων" και "ερμηνευτικά έγγραφα", που είτε δεν υπάρχουν είτε δεν αφορούν τα Κέντρα Πρόληψης.

2) Στη μια και μοναδική περίπτωση που διακινδυνεύει να γίνει πιο συγκεκριμένο, το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ κατονομάζει την εφαρμογή του Ν. 4024/2011, την οποία υποτίθεται πως ορθώς επιχειρεί να επιβάλλει στα Κέντρα Πρόληψης, ενώ τα τελευταία κακώς αντιδρούν.

Η αλήθεια είναι ότι για την υπαγωγή στις διατάξεις του εν λόγω νόμου των ΚΠ, υπάρχει «θεσμικό κενό», διότι και η νομική πραγματικότητα τους, αλλά και ο τρόπος της μερικής και ασυνεχούς χρηματοδότησής τους από την Πολιτεία δημιουργούν τέτοιο κενό.

Αυτή ήταν η θέση του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ μέχρι τον Αύγουστο του 2013. Μάλιστα πρότεινε στην Πολιτεία να προβεί σε νομοθετική προσαρμογή, προκειμένου να μπορεί να εφαρμοστεί ο Νόμος 4024/2011 στα Κέντρα Πρόληψης. Τέτοια νομοθετική ρύθμιση δεν έγινε ποτέ. Συνεπώς το θεσμικό κενό παραμένει. Απόδειξη όλων αυτών είναι ότι μέχρι τότε (μέσα στο 2013) συνομολογούσε και υπέγραφε διμερείς συμβάσεις με τα Κ.Π. με μισθολόγιο διαφορετικό από το προβλεπόμενο στον 4024/2011, ο όποιος ήδη ήταν σε ισχύ.
Από το χρονικό σημείο αυτό και πέρα το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ αρχίζει να ζητά από τα ΔΣ των αστικών εταιρειών την κατ' εξαίρεση εφαρμογή αυτού του νόμου στα ΚΠ με βάση τις γνωμοδοτήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (και όχι "αποφάσεις αρμόδιων οργάνων" ή "ερμηνευτικά έγγραφα"). Γνωμοδοτήσεις των οποίων οι συντάκτες δεν έχουν μπει καν στον κόπο να μελετήσουν το νομικό καθεστώς των ΚΠ και τον τρόπο χρηματοδότησής τους, αφού ονομάζουν τα Κ.Π. «δημοτικές επιχειρήσεις».

3) Κατά συνέπεια, δεν επιθυμούμε "να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι των Κέντρα Πρόληψης από τις ισχύουσες διατάξεις", όπως σε δραματικό τόνο ενημερώνει η απάντηση του ΟΚΑΝΑ.

Αντίθετα ζητούμε να εφαρμοστούν οι νόμοι και όχι οι πολιτικές διαθέσεις και οι οικονομικές προθέσεις του ΟΚΑΝΑ. Διαθέσεις που συγκλίνουν στη συρρίκνωση των υπηρεσιών πρόληψης. Προθέσεις που στοχεύουν στη μη απόδοση των χρημάτων τα οποία ο ΟΚΑΝΑ έχει λάβει από το Υπουργείο Υγείας αποκλειστικά για τα Κέντρα Πρόληψης και παράτυπα δεν απέδωσε ποτέ σε αυτά (από 3.000.000 έως 7.000.000 ευρώ σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και δημόσιες δηλώσεις της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας).

Διαθέσεις και προθέσεις που δεν στηρίζονται σε κανένα νόμο παρά την αντίθετη άποψη του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ.

4) Από το Σεπτέμβριο του 2013 και μόνο, τα ΔΣ του ΟΚΑΝΑ συνδέουν την υπογραφή διμερών συμβάσεων -με τα 73 Κέντρα Πρόληψης- με την εφαρμογή του Ν.4024/2011. Όχι μόνο αυτό αλλά από το Φεβρουάριο του 2014 απαιτεί και αναδρομική εφαρμογή του νόμου από 01/01/2013. Με άλλα λόγια αξιώνει -καταχρηστικά και στα όρια της νομιμότητας- από τα ΔΣ αστικών εταιρειών, τόσο να εφαρμόσουν νόμο στον οποίο δεν υπάγονται τα Κέντρα Πρόληψης, όσο και να υπογράψουν διμερείς συμβάσεις που θα αναγράφουν λιγότερα έξοδα από όσα πραγματοποιήθηκαν, για μια περίοδο από 9 έως 30 μήνες. Σε άλλες περιπτώσεις ο ΟΚΑΝΑ ζητά από τα ΔΣ των Κέντρα Πρόληψης να υπογράψουν εν λευκώ (χωρίς προϋπολογισμό) τις διμερείς συμβάσεις.

Αυτές τις πρακτικές το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ προπαγανδίζει -διότι περί αυτού και μόνο πρόκειται- ως υποχρέωση να εφαρμόσει "τα προβλεπόμενα", δηλαδή για μια ακόμα φορά διαστρεβλώνει ανηλεώς την πραγματικότητα, παρουσιάζοντας το παράνομο ως νόμιμο και αντίστροφα.

5) Αλλά και μέχρι Σεπτέμβριο του 2013 όταν το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ δεν υπόγραφε διμερείς συμβάσεις με αρκετά Κέντρα Πρόληψης. Δεν χρησιμοποιούσε τότε ως πρόσχημα το Ν. 4024/2011 αλλά άλλες προφάσεις τις οποίες πολλές φορές έχουμε καταγγείλει και αποδομήσει δημοσίως. Στόχος και τότε ήταν βεβαίως η κατασκευή άλλοθι προκειμένου να χρησιμοποιούνται παράνομα από τον ΟΚΑΝΑ, χρήματα που ανήκουν στα Κέντρα Πρόληψης.

6) Ο βαθμός στον οποίο το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ ενδιαφέρεται έστω στοιχειωδώς για τη βιωσιμότητα και ποιοτική δουλειά των Κέντρα Πρόληψης προδηλώνεται από το ύφος που διατρέχει από άκρου εις άκρο την απάντησή του: Όλα καλώς καμωμένα από το ΔΣ του ΟΚΑΝΑ και ας κόψουν το λαιμό τους οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.

7) Η απάντηση του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ εικάζει επιθυμίες του Σωματείου μας. Το πληροφορούμε ξανά για τις πραγματικές επιθυμίες μας που συνιστούν και αδιαπραγμάτευτα αιτήματά μας:

α) Υπογραφή όλων των διμερών προγραμματικών συμβάσεων άμεσα και χωρίς εξαιρέσεις -ήτοι χωρίς εκβιασμούς-,

β) Σε άμεση συνάρτηση με το προηγούμενο, καταβολή όλων των ποσών που ο ΟΚΑΝΑ έλαβε από το Υπουργείο Υγείας για τα Κέντρα Πρόληψης από 01/09/2009 έως σήμερα και παράτυπα δεν έχει αποδώσει σε αυτά. Η αναφορά της απάντησης του ΟΚΑΝΑ στα μη αποδοθέντα του 2014 (και όχι σε αυτά των ετών 2009-2013) αποτυπώνει χαρακτηριστικότατα το "λάκκο που έχει η φάβα".

γ) Δίκαιη και ενιαία αντιμετώπιση όλων των ΚΠ. Αυτό γίνεται μονάχα με τη μετεξέλιξη όλων των Αστικών Εταιρειών σε αναμφισβήτητα Δημόσιες Υπηρεσίες σύμφωνα με την πρότασή μας σε 13 ΝΠΔΔ – στα οποία εξάλλου θα εφαρμόζεται ο περίφημος Ν. 4024/2011 που έχει γίνει "λάστιχο" στα δραστήρια χέρια του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ. Στη βάση αυτής της αντίληψής μας μπορούμε να δούμε θετικά κάποιες άμεσες βραχυπρόσθεσμες προσαρμογές που θα ξεμπλοκάρουν οικονομικά και θεσμικά τα Κ.Π. και θα δημιουργήσουν αίσθηση δικαίου.

Γι' αυτό δεχθήκαμε την πρόταση για σύσταση Ομάδας Εργασίας από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και συμμετέχουμε σε αυτή.

δ) συνεπώς σε κάθε περίπτωση απαιτείται από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να σημάνει άμεση παύση κάθε ενέργειας του ΔΣ του ΟΚΑΝΑ που αντίκειται στις ενέργειες της Ομάδας Εργασίας η οποία έχει επιφορτιστεί σε πρώτο χρόνο με το μισθολογικό ζήτημα των εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης.

8) Επειδή το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρα Πρόληψης και η εμπλοκή των εκάστοτε ΔΣ του ΟΚΑΝΑ έχει εδώ και καιρό καταστεί τροχοπέδη στη βιωσιμότητα των υπηρεσιών πρόληψης -πολύ περισσότερο στην ανάπτυξή τους- καλούμε την κυβέρνηση, τα συναρμόδια Υπουργεία και τα κοινοβουλευτικά κόμματα, να προκαλέσουν συζήτηση του θέματος στην αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής με συμμετοχή του εκπροσώπου του ΟΚΑΝΑ και του Σωματείου μας".

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

meraklis ban

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69