Τι απαντά το Σωματείο Καταστηματαρχών Μηχανών Γραφείου και Επισκευών απαντά στο Υπουργείο για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Το Σωματείο Καταστηματαρχών Μηχανών Γραφείου και Επισκευών απαντώντας στο Υπουργείο για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών αναφέρει τα εξής:
"Όπως είναι γνωστό, βάσει των ΠΟΛ: Α.1098/2022 και Α.1155/2023, τα EFT/POS τερματικά πληρωμών που λειτουργούν στη χώρα μας πρέπει να συνδεθούν με τα εγκεκριμένα ταμειακά συστήματα (Ταμειακές Μηχανές, ERP και ΥΠΑΗΕΣ).
Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να αναβαθμιστούν τόσο τα pos, όσο και οι ταμειακές ή erp.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του έργου για την ΠΟΛ Α1098, ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΝ ΤΑ POS και έπειτα οι ταμειακές. Ο τεχνικός στην συνέχεια θα συνέβαλε και στη διασύνδεση των δύο μηχανημάτων. Μάλιστα ο κάτοχος POS-Ταμειακής θα λάμβανε σχετικό e-mail με προθεσμία 30 ημερών προκειμένου να δράσει.
Οι εταιρείες υποστήριξης των pos ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ τον 10/2023. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, μέχρι σήμερα, 20/02/2024 η πλειοψηφία των τερματικών POS να μην έχει αναβαθμιστεί. Τα πρώτα 100.000 (10%) ολοκλήρωσαν την αναβάθμισή τους περί τις 12/02/24.
Τα πρώτα ενημερωτικά e-mails από την ΑΑΔΕ σε επιχειρήσεις στάλθηκαν το βράδυ της Παρασκευής 09/02/2024.
Δεδομένης της ζωτικής σημασίας του έργου αυτού για τη χώρα μας, οι κατασκευαστές και τεχνικοί των ταμειακών μηχανών ενήργησαν από νωρίς με σκοπό την έγκαιρη πραγμάτωσή του. Ήδη από το καλοκαίρι του 2023 οι ταμειακές πέρασαν νέα έγκριση λογισμικών από το ΕΜΠ και ξεκίνησαν άμεσα οι αναβαθμίσεις των ήδη εγκατεστημένων καθώς και η διάθεση αναβαθμισμένων νέων ταμειακών.
Έτσι, ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου 2024 οι αναβαθμισμένες εν λειτουργία ταμειακές ξεπερνούσαν τις 110.000 (30%) επι των οποίων έτρεξε και το πιλοτικό πρόγραμμα.
Παράλληλα, οι ίδιοι συμβάλλουν σημαντικά σε όλα τα επιμέρους ζητήματα του έργου, όπως οι χρηματοδοτήσεις, η ενημέρωση φορέων, η έγκαιρη ανάδειξη ιδιαίτερων συνθηκών της αγοράς κ.α. Επιπλέον, ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ έχουν καταφέρει να συνδέσουν περί τα 2500 POS εντός 6 εργασίμων ημερών από τα πρώτα e-mails.
Το σωματείο μας που αριθμεί 190 μέλη που κατέχουν το 75% της ελληνικής αγοράς, θεωρεί ότι αυτό το τόσο ζωτικής σημασίας έργο πρέπει να προχωρήσει και στο μέτρο που μας αναλογεί θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με επαγγελματισμό. Σε αυτό το πλαίσιο τα μέλη του Σωματείου μας, έχουν αναρτήσει σε site και μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν, αναλυτικές οδηγίες για τους επιχειρηματίες.
Είναι πασιφανές όμως, ότι οι τεχνικοί ταμειακών αλλά και οι επιχειρηματίες της αγοράς, χρειάζονται ένα επαρκές χρονικό διάστημα για την εναρμόνιση όλων των εμπλεκομένων συστημάτων.
ΤΟ ΕΥΛΟΓΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΝ ΤΩΝ POS ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ Η ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΛΑΪΚΩΝ, ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ, ERP Κ.Α.