Ενημερωτική εκδήλωση για τις εξαγωγές αγροτικών τροφίμων πραγματοποιήθηκε στην Βέροια
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων διοργάνωσε την Δευτέρα το Επιμελητήριο Ημαθίας σε συνεργασία με τον Οργανισμό BUSINESS MENTALITY. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στο πλαίσιο στο πλαίσιο της εβδομάδας Global Money Week 27 Μαρτίου – 2 Απριλίου 2017 που για Τρίτη (3η) συνεχόμενη χρονιά διοργανώνει στην Ελλάδα ο οργανισμός BUSINESS MENTALITY κι έχει στόχο να εμπνεύσει νέους με στόχο να κάνουν σωστή διαχείριση του χρήματος, να βρουν εργασία και να είναι παραγωγικοί.
Η εκδήλωση αφορούσε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης αυτού, αγροτικούς συνεταιρισμούς, ομάδες παραγωγών, και μεμονωμένους αγρότες με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Στην ημερίδα οι εισηγητές ανέλυσαν διάφορα ζητήματα που αφορούν την εξαγωγική διαδικασία.
Ο πρώτος ομιλητής, ο Χρήστος Γιαννακάκης αναφέρθηκε στις μεθόδους της εξαγωγικής διαδικασίας και στα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ο κ. Γιαννακάκης τόνισε ότι η μόνη προοπτική για τους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων είναι οι αγορές του εξωτερικού. Υπογράμμισε ότι αυτός που θέλει να εξάγει, θσ πρέπει να προσαρμόσει το προϊόν του στις απαιτήσεις των αγορών. Όσον αφορά την εξαγωγική διαδικασία, σημείωσε ότι αυτή γίνεται είτε μέσω εισαγωγέα, είτε μέσω μεγάλης αλυσίδας είτε μέσω λαχαναγοράς. "Η λαχαναγορά μπορεί να απορροφήσει όλη την παραγωγή αλλά ο δεν γνωρίζεις τι τιμή θα πάρεις ενώ η μεγάλη αλυσίδα χρειάζεται μεγάλες ποσότητες για να καλύψεις τις απαιτήσεις της" είπε ο κ. Γιαννακάκης.
Ο κ. Γιαννακάκης αναφέρθηκε στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν μεγάλες εμπορικές εταιρείες για να συγκεντρωθούν μεγάλες ποσότητες που θα καλύψουν τις ανάγκες των πελατών.
"Η Ημαθία έχει μεγάλες δυνατότητες αλλά δεν τις αξιοποιεί η χώρα" τόνισε ο κ. Γιαννακάκης.
Στην συνέχεια της ημερίδας, ο Βασίλης Μποζίκης αναφέρθηκε στην υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων τονίζοντας ότι πρέπει να παρασκευάζονται σωστά τρόφιμα και οι έλεγχοι πρέπει να γίνονται συνέχεια.
Αμέσως μετά η Άιντα Νίκα ανέπτυξε την σημασία του Branding στις εξαγωγές και η ενημέρωση ολοκληρώθηκε με την εισήγηση Θανάση Καραγιάννη ο οποίος ενημέρωση για την συμβολή της Αναπτυξιακής Ημαθίας (ΑΝΗΜΑ) στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και στις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από τα αναπτυξιακά προγράμματα που υλοποιεί.