Ξεκίνησαν οι Αιτήσεις για το Πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές Β’» – Ενισχύσεις με Voucher σε ΜμΕ για Ψηφιακά Εργαλεία
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης

Ξεκινά σήμερα η υποβολή αιτήσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές Β’», κατόπιν έκδοσης της σχετικής Πρόσκλησης από την Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. που είναι ο φορέας υλοποίησης της δράσης.
Αντικείμενο του προγράμματος, το οποίο απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια, είναι η ενίσχυση των ΜμΕ με την παροχή voucher, για την υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών.
Το πρόγραμμα αφορά στους νέους κύκλους του γενικότερου προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές» που θα υλοποιηθούν το 2025, με ανανεωμένους όρους και προϋποθέσεις. Εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Μέσω του προγράμματος οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν με την παροχή voucher προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:
- Κατηγορία 1: Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS.
- Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης.
- Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
- Κατηγορία 5: Προμήθεια νέου ταμειακού συστήματος ή αντικατάσταση υφιστάμενων ΕΑΦΔΣΣ και μη δυνάμενων να αναβαθμιστούν ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ (εκτός των επιχειρήσεων εστίασης).
- Κατηγορία 6: Προμήθεια νέου ταμειακού συστήματος ή αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ), ειδικά για επιχειρήσεις εστίασης.
- Κατηγορία 7: Αναβαθμίσεις, βελτιώσεις λογισμικού και τεχνική υποστήριξη διασυνδεδεμένου POS.
Κάθε επιχείρηση, εφόσον πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας, μπορεί να λάβει επιχορήγηση για πάνω από μία κατηγορίες ενέργειας.
Η προμήθεια των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, πραγματοποιείται μέσω των εγκεκριμένων, στο πλαίσιο του Προγράμματος, Προμηθευτών. Σημειώνεται ότι οι ήδη εγκεκριμένοι προμηθευτές του Προγράμματος Ψηφιακές Συναλλαγές θεωρούνται αυτοδικαίως εγκεκριμένοι προμηθευτές των νέων κύκλων του Προγράμματος.
Αιτήσεις xρηματοδότησης υποβάλλονται από δυνητικούς δικαιούχους, από 23 Ιουνίου έως 11 Ιουλίου 2025 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://beneficiary.digitalsme.gov.gr
Αιτήσεις συμμετοχής Προμηθευτών υποβάλλονται από 23 Ιουνίου έως 29 Αυγούστου 2025.
Αιτήματα έγκρισης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών προς επιδότηση από το Πρόγραμμα υποβάλλονται από ήδη εγκεκριμένους προμηθευτές από 23 Ιουνίου 2025 έως 5 Σεπτεμβρίου 2025.
Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά το ύψος της ενίσχυσης ανά κατηγορία ενεργειών καθώς και γενικότερα τους όρους και προϋποθέσεις συμμετοχής, δείτε αναλυτικά την Πρόσκληση του προγράμματος.
Ιστοσελίδα δράσης: https://digitalsme.gov.gr