tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Καμία αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς"

Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Τα προβλήματα της τηλ “εκπαίδευσης” και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός των εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.

Το Υπουργείο Παιδείας όμως ενεργώντας για πολλοστή φορά με το σύστημα του αιφνιδιασμού ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς, δείχνοντας την αναλγησία και την απόσταση που έχει από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων. Αυτή θα ορίζεται ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένας ακόμα ταξικός φραγμός που θα αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια. 

Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα έχουν περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (δηλώνοντας μικρότερο αριθμό τμημάτων και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα).

Στη δεύτερη φάση, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα, επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις ρυθμίσεις αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν την ουσιαστική μείωση των εισακτέων και το κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ, με συνέπεια τον αποκλεισμό πολλών υποψηφίων, ιδιαίτερα αυτών από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα, από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα όμως η Κυβέρνηση αναγνώρισε εν μια νυκτί τα δικαιώματα των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και ΙΕΚ, μοιράζοντας υποσχέσεις για πρόσβαση στα ΑΕΙ, «δωράκι» για προσέλκυση πελατών στα ιδιωτικά ΙΕΚ, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα τις ταξικές της επιλογές. 

Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η επαναφορά του χρόνου ολοκλήρωσης σπουδών για τους φοιτητές. Ένα μέτρο που δε λαμβάνει καθόλου υπόψη τη δύσκολη χρονική περίοδο για τους φοιτητές, ούτε ότι και το διάστημα μετά την πανδημία θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο και για τους φοιτητές – παιδιά των λαϊκών οικογενειών και νομοθετεί τη διαγραφή τους από τα πανεπιστήμια. Ένα μέτρο που εφαρμόστηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά και δεν επέφερε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα ούτε στα οικονομικά των πανεπιστημίων, μιας και οι φοιτητές που δεν ολοκληρώνουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα τις σπουδές τους παύουν να απολαμβάνουν οποιαδήποτε παροχή, ούτε κανένα ουσιαστικό ακαδημαϊκό κέρδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΓΑΘΟΥ

 ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ

 ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ".

Γράμμα προς τους γονείς

Σε άλλη ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ημαθίας αναφέρει:

"Αγαπητέ γονέα,

Είμαστε οι δάσκαλοι του παιδιού σου.

Σου απευθυνόμαστε άμεσα, αδιαμεσολάβητα για να σου μεταφέρουμε την αγωνία μας για τις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση που επιβλήθηκαν όλο το 2020 και συνεχίζουν να συντελούνται, ενώ γύρω μας μαίνεται η πανδημία. Αλλαγές που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο το καθιστούν πιο αυταρχικό, πιο αφιλόξενο αλλά και αποτρεπτικό για τα παιδιά μας.

Αφορμή για αυτή την επιστολή στάθηκε ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, όμως για να κατανοήσουμε το μέγεθος της επιχείρησης διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης από την κυβέρνηση της Ν.Δ., πρέπει να συνυπολογίσουμε αθροιστικά όλους τους νόμους, τις διατάξεις και τις εγκυκλίους που εξέδωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Παραθέτουμε λοιπόν κάποια από τα μέτρα της κ. Κεραμέως από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι και σήμερα:

• Ανέστειλε τη λειτουργία και 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.

• Έδωσε το δικαίωμα σε κατόχους τίτλων κολεγίων και πτυχίων εξωτερικού, χωρίς την προϋπόθεση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης, να ενταχθούν στους πίνακες προσλήψεων εκπαιδευτικών εξομοιώνοντας de facto τους τίτλους αυτούς με τα πτυχία των δημόσιων Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

• Θεσμοθέτησε τη λειτουργία τμημάτων με δίδακτρα στα δημόσια Πανεπιστήμια.

• Επανέφερε την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων μέσα από τυποποιημένες φόρμες που θα επιφέρουν την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών.

• Επανέφερε την Τράπεζα Θεμάτων, μια διαδικασία μίνι Πανελλαδικών, η οποία σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής, όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014, πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων από 4% σε 24%), αύξησε την καταφυγή στα φροντιστήρια και διαμόρφωσε το σύνολο της σχολικής ζωής γύρω από ένα εξεταστικό σύστημα με το εναγώνιο κυνήγι της ύλης να κυριαρχεί σε βάρος του παιδαγωγικού έργου.

• Αύξησε τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειo και αυστηροποίησε τα κριτήρια προαγωγής και απόλυσης.

• Νομοθέτησε τη δημιουργία Πρότυπων Σχολείων για την ακόμη μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των μαθητών.

• Αύξησε εν μέσω πανδημίας τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

• Προχώρησε σε εξοβελισμό μαθημάτων, ακόμη και πανελλαδικώς εξεταζομένων από τα ωρολόγια προγράμματα.

• Δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας και αδιαφόρησε για τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και των σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων. Επέλεξε για τα παιδιά μας τη λύση της τηλ“εκπαίδευσης” που, όπως αποδείχθηκε, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Και φυσικά δεν εξασφάλισε για μαθητές και εκπαιδευτικούς τους απαραίτητους τεχνολογικούς όρους για την απρόσκοπτη και ισότιμη συμμετοχή στην τηλ“εκπαίδευση”.

• Επιχειρεί να μετατρέψει τη σχολική αίθουσα σε reality show με τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη. Επιλέγει δηλαδή την εύκολη και φθηνή λύση για τη διδασκαλία των απόντων από την τάξη μαθητών ή τη μη πρόσληψη εκπαιδευτικών, αρνούμενη να λάβει τα κατάλληλα παιδαγωγικά και νομικά ενδεδειγμένα μέτρα.

Τώρα με τον νέο νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει στον ίδιο δρόμο:

1. Ιδρύει τις ΕΣΚ (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης). Σε αυτές τις δίχρονες μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης και όχι εκπαίδευσης η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να ωθήσει την πλειοψηφία των μαθητών. Ως όχημα για κάτι τέτοιο θα χρησιμοποιήσει την Τράπεζα Θεμάτων σε Γενικά Λύκεια, ΕΠΑ.Λ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. και την αυστηροποίηση στην προαγωγή των μαθητών.

2. Σε αυτές τις σχολές οι μαθητές στην ηλικία των 15 ετών θα απομακρύνονται από τη γενική παιδεία που αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της ομαλής κοινωνικοποίησής τους και που προσφέρεται στα Λύκεια, ενώ παράλληλα οι σπουδές τους θα περιορίζονται σε χαμηλή κατάρτιση.

3. ΕΣΚ δεν ιδρύει μόνο το Υπουργείο Παιδείας. Μπορούν να ιδρύσουν και άλλοι φορείς του δημοσίου αλλά και ιδιώτες. Δε διδάσκουν σε αυτές εκπαιδευτικοί αλλά εκπαιδευτές. Τα μαθήματα ακόμη και τα εργαστηριακά μπορεί να διδάσκονται με τηλ“εκπαίδευση” (!!!). Επίσης, τα εργαστηριακά μαθήματα μπορούν να πραγματοποιούνται ως άσκηση σε χώρους εργασίας, χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή.

4. Οι μαθητές των ΕΣΚ αφού τελειώσουν τη δίχρονη φοίτησή τους δεν αποκτούν απολυτήριο Λυκείου αλλά ούτε και πτυχίο ειδικότητας. Πρέπει να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης για να αποκτήσουν το πτυχίο επιπέδου 3. Ένα πτυχίο που ουσιαστικά πιστοποιεί την ιδιότητά τους ως ειδικευμένοι εργάτες.

5. Καταργούνται τα Δημόσια ΙΕΚ με λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και με λιγότερους από 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (πλην παραμεθόριων περιοχών), οι σπουδαστές των οποίων θα γίνουν βορά σε ιδιωτικές δομές.

6. Δημιουργούνται Κεντρικά και Περιφερειακά Συμβούλια που θα έχουν ως στόχο τη συστηματική αναπροσαρμογή δομών, τομέων, ειδικοτήτων, προγραμμάτων σπουδών των σχολείων. Οι τομείς και οι ειδικότητες σε ΕΣΚ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ δε θα δημιουργούνται με βάση τις επιθυμίες των μαθητών, αλλά με βάση τις επιλογές της κυβέρνησης και των εν λόγω συμβουλίων. Σκοπός δεν είναι άλλος από τη συρρίκνωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

7. Η τηλ“εκπαίδευση” νομοθετείται επίσημα σαν μορφή εκπαίδευσης ακόμη και σε συνθήκες ομαλής λειτουργίας των σχολείων. Η κυβέρνηση στοχεύει στη αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών ή στην εξασφάλισης εργαστηριακού εξοπλισμού για τους μαθητές αδιαφορώντας πλήρως για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και για τα δικαιώματα των μαθητών σε αυτή.

8. Νομοθετείται η “αυτονομία” των σχολείων εννοώντας την κάλυψη οικονομικών αναγκών των σχολείων από άλλους πόρους πλην του προϋπολογισμού. Και φυσικά οι πρώτοι που θα κληθούν να συνεισφέρουν σε μια τέτοια περίπτωση είναι οι ίδιοι οι γονείς.

9. Δίνεται η δυνατότητα εγγραφής αποφοίτων κολεγίων στα Επιμελητήρια και εξισώνονται οι τίτλοι τους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα με τους απόφοιτους Πολυτεχνικών, Οικονομικών σχολών κ.τ.λ. της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Και αν νομίζετε πως φτάσαμε στο τέλος κάνετε λάθος. Με δηλώσεις της η κ. Κεραμέως μας προετοιμάζει για νέο νομοσχέδιο διατάξεις του οποίου θα εφαρμοστούν για τους φετινούς αποφοίτους Λυκείων. Ουσιαστικά η κ. Κεραμέως προανήγγειλε τη μείωση των εισακτέων, τη μείωση του αριθμού σχολών που μπορεί να επιλέξει ένας υποψήφιος και τον ορισμό βάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ . Μια βάση που θα καθορίζεται από τα ίδια τα ιδρύματα και θα εξαρτάται από τον μέσο όρο των γραπτών των μαθητών στις Πανελλαδικές ανά επιστημονικό πεδίο.

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Όλα αυτά σημαίνουν πως ο Ελληνικός λαός πλήρωνε και θα συνεχίσει να πληρώνει, σε μεγαλύτερο βαθμό πλέον, για μια εκπαίδευση που πλέον δε θα παρέχεται στο σύνολο της για όλους τους μαθητές. Οι έχοντες θα μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους στα κολέγια αποφεύγοντας τον σκόπελο του σκληρού εξεταστικοκεντρικού δημόσιου σχολείου και να αποκτούν ίσης αξίας πτυχία με τα δημόσια πανεπιστήμια. Οι μαθητές που έχουν το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο θα οδηγούνται σε ένα εξεταστικό Γολγοθά για να διεκδικήσουν με χειρότερους όρους την εισαγωγή τους σε μια σχολή. Η πλειοψηφία δε των μαθητών, προορίζονται να βρεθούν εκτός εκπαίδευσης, στις ΕΣΚ, όπου θα χρησιμοποιηθούν ως δωρεάν ανήλικο εργατικό δυναμικό με αντάλλαγμα μια στενή εξειδίκευση που σε καμία περίπτωση δεν τους εγγυάται την μελλοντική τους εργασιακή εξασφάλιση. Αντίθετα, η χρησιμοποίησή τους ως εκπαιδευόμενους θα δυσχεράνει την αναζήτηση εργασίας για τους άνεργους.

Και βέβαια σε όλα αυτά δε μπορούμε να μην προσθέσουμε και την ανάλγητη τακτική της κυβέρνησης που ζητά να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που δε μπορούν να παρακολουθούν την τηλ“εκπαίδευση”, να βάλουμε τηλεδιαγωνίσματα και να παραδώσουμε βαθμούς τετραμήνου, που ανακοινώνει τη συμπλήρωση της Τράπεζας θεμάτων κ.α.

Αγαπητέ γονέα, πολλές φορές βρεθήκαμε μαζί τα προηγούμενα χρόνια. Μαζί έχουμε δώσει στο παρελθόν μάχες για το δημόσιο σχολείο και όχι μόνο. Μαζί έχουμε φωνάξει χτυπώντας τις πόρτες των, κατά κανόνα κουφών, «αρμοδίων» που αποδεικνύονται μονίμως αναρμόδιοι. Μαζί έχουμε κινητοποιηθεί, μαζί έχουμε διεκδικήσει. Για τις μεταφορές των μαθητών, τα σχολικά βιβλία, την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Αλλά και για τα αιτήματα των αγροτών, για το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό, τον κατώτερο μισθό, τις συμβάσεις εργασίας, την Κυριακάτικη αργία, τα μνημόνια κ.τ.λ.

Μαζί θα χρειαστεί να δώσουμε και αυτή την μάχη για τα παιδιά μας και την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των παιδιών μέσα στο σχολείο. Για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Είναι μια μάχη που δεν αφορά αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς. Αφορά όλους μας.

Με εκτίμηση και σεβασμό στην ιδιότητά μας".

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69