Σχολή Γονέων στο ΚΔΑΠ Σχολείο στο Σύννεφο
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Οι καθημερινές ανησυχίες και ερωτήματα που έρχόμαστε αντιμέτωποι στο μεγάλωμα και την διαπαιδγώγηση των παιδίων.
Σχολή Γονέων στο Σύννεφο στο ΚΔΑΠ
Υπεύθυνες προγράμματος Ευφροσύνη Κιατικίδου, ψυχοθεραπεύτρια gestalt & Υακίνθη Σταμπολή Παιδαγωγός, Eμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού.
Θεματικές Ενότητες των Συναντήσεων
1η Συνάντηση 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Ο ρόλος μου ως γονέας. - Πως βιώνω τον εαυτό μου ως γονέα;
Με την έλευση του νέου μέλους στην οικογένεια, το (ανέμελο) ζευγάρι, αποκτά νέους ρόλους. Οι γονείς υιοθετούν νέες υποχρεώσεις και επαναπροσδιορίζουν το έργο τους. Καλούνται να τα βρούνε με τη τσαλακωμένη τους αυτοεκτίμηση. Μαθαίνοντας να φροντίζουν τον εαυτό τους, μαθαίνουν να φροντίζουν το παιδί τους.
2η Συνάντηση 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Στάδια Ανάπτυξης του παιδιού: τι χρειάζεται και πόσο σε κάθε ηλικία
Ο γονέας με τη γνώση καταπολεμά το φόβο και την αβεβαιότητα, προσαρμόζεται με το περιβάλλον και απομακρύνει το ενδεχόμενο της παραμέλησης ή υπερπροστασίας. Μαθαίνει να φροντίζει τα παιδιά του τόσο πολύ ώστε να αναπτύσσονται με φροντίδα αλλά και τόσο λίγο ώστε να μην τα κάνει να ασφυκτιούν.
3η Συνάντηση 20 ΜΑΡΤΙΟΥ
Συναισθήματα: Ποια είναι η φύση τους; Πως μπορεί το παιδί να τα αναγνωρίζει και να τα διαχειρίζεται;
Η συνεχής απόρριψη των συναισθημάτων δημιουργεί σύγχυση στο παιδί και το οδηγεί στην επιθετικότητα και το ξέσπασμα. Εκφράσεις όπως «Νομίζεις πως νιώθεις έτσι.», «Δεν υπάρχει λόγος να στενοχωριέσαι.», «Έλα τώρα, μην κλαις.» μπορούν να διακόψουν την επαφή. Η οικογένεια, το πρώτο «συναισθηματικό» σχολείο για τα παιδιά. Το πιο σημαντικό που πρέπει να διδαχτούν τα παιδιά, είναι ότι κανένα συναίσθημα δεν είναι κακό – όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά. Κάποια μας κάνουν να νιώθουμε άνετα και όμορφα μέσα μας, και άλλα μας πληγώνουν. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, τα συναισθήματα είναι αληθινά και σημαντικά. Αυτό που καλούνται να μάθουν τα παιδιά είναι να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους και όχι τα συναισθήματά τους!
4η Συνάντηση 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Τι σημαίνει «οριοθέτηση της συμπεριφοράς» του παιδιού; Όρια: εδώ χτίζεται η σχέση με το παιδί. Χωρίς όριο δεν υπάρχει σχέση.
Η επαφή του παιδιού με το περιβάλλον του συμβαίνει στο σημείο του ορίου. Το παιδί έχει ένα σημαντικότατο σκοπό να επιτύχει: με τη βοήθεια του περιβάλλοντος πρέπει να φτιάξει έναν Άνθρωπο. Και αυτή η δήλωση είναι σημαντική επειδή μας δείχνει ότι το παιδί θα φτιάξει τον Άνθρωπο και όχι οι γονείς. Οι γονείς μπορούν μονάχα να βοηθήσουν, σαν συνοδοί, και όχι να αποφασίσουν αυτοί τι είδους άνθρωπος θα φτιαχτεί! Το παιδί στην πορεία του προς την ωριμότητα και την οικοδόμηση της προσωπικότητας του χρειάζεται πολλά από το περιβάλλον του. Κυρίως όμως χρειάζεται «αγάπη άνευ όρων» και «όρια». Αγάπη άνευ όρων σημαίνει ότι το παιδί χρειάζεται να αγαπιέται από το περιβάλλον όπως είναι και όχι όπως θα έπρεπε να είναι. Όρια σημαίνει ότι το παιδί επιτρέπεται να κάνει κάποια πράγματα ενώ κάποια άλλα όχι.
5η Συνάντηση 22 ΜΑΙΟΥ
Επικοινωνία: ένας δρόμος… αμφίδρομος! Όταν Ακούω, ακούγομαι. Πως θα κάνετε τα παιδιά σας να σας ακούσουν;
Τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη την επικοινωνία με τους γονείς. Μέσα από αυτήν κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τον κόσμο, χτίζουν την αυτοπεποίθησή τους, αντλούν ασφάλεια και αγάπη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να είναι σε θέση να επικοινωνούν ανοιχτά και αποτελεσματικά με τα παιδιά. Οι γονείς αποτελούν πρότυπα συμπεριφοράς για τα παιδιά και ο τρόπος που τους μιλάνε έχει τεράστια επίδραση στη διαδικασία της μάθησης και στην ικανότητά των παιδιών να τους ακούνε.
Οι συναντήσεις απευθύνονται σε γονείς /εκπαιδευτικούς /παιδαγωγούς και σε όσους ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με την διαπαιδαγώγηση τους.
Σχολή Γονέων στο Σύννεφο στο ΚΔΑΠ
Υπεύθυνες προγράμματος Ευφροσύνη Κιατικίδου, ψυχοθεραπεύτρια gestalt & Υακίνθη Σταμπολή Παιδαγωγός, Eμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού.
Απαραίτητη δήλωση συμμετοχής.
Περιορισμένος αριθμός θέσων.