BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Να σταματήσει ο μαθητικός διαγωνισμός PISA"

Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας έγιναν γνωστά τα εξής: "Για ακόμη μια φορά πραγματοποιείται φέτος ο διεθνής μαθητικός διαγωνισμός PISA (Programme for International Student Assessment= PISA), στον οποίο με Υπουργική εγκύκλιο συμμετέχουν και σχολεία της Ημαθίας.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, που στηρίζεται και προωθείται από τον ΟΟΣΑ, ενός οργανισμού που υπηρετεί με τις αρχές και στόχους του, πολιτικές άγριας λιτότητας και περικοπών στα κοινωνικά αγαθά(Παιδεία-Υγεία κά), στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Ιδιαίτερα στο χώρο της Εκπαίδευσης οι προτάσεις του ΟΟΣΑ περιέχουν συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση ωραρίου, αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, μισθολογική καθήλωση, και απολύσεις. Ο διαγωνισμός PISA, μεταξύ άλλων, αξιοποιείται από τον ΟΟΣΑ προς την κατεύθυνση αυτή.

Ο Διαγωνισμός PISA κινείται σε μια εκπαιδευτική λογική που επιβραβεύει μόνο δεξιότητες σε μερικά πεδία. Εισάγει και εδραιώνει αποκλειστικά την ωφελιμιστική αντίληψη για τη γνώση. Σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, χρήσιμη είναι μόνον η γνώση που φέρνει άμεσα οφέλη. Αυτό σημαίνει πως η εκπαίδευση του μαθητή θα πρέπει να είναι στραμμένη σε χρηστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες για την καθημερινή και επαγγελματική του ζωή, σε βάρος της γενικής μόρφωσης.

Μέσω μιας σειράς εξετάσεων, δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία. Νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης.

Επίσης ενισχύεται η τάση της ποσοτικοποίησης και "οικονομικοποίησης" των πάντων και της θέασής τους μέσα από την σκοπιά της «άμεσης κερδοφορίας» επιχειρησιακού τύπου. Το αποτέλεσμα είναι η κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων.

Είναι γνωστό ότι, κυβερνήσεις χωρών κάθε φορά που σχεδιάζουν εκτεταμένες εκπαιδευτικές αλλαγές νεοφιλελεύθερου προσανατολισμού, καταφεύγουν στον ΟΟΣΑ και αναθέτουν την εργολαβία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους συστήματος. Πληρώνουν, δηλαδή, τον ΟΟΣΑ, κυρίως, για να «αγοράζουν» πιο εύκολα την αποδοχή και νομιμοποίηση ειλημμένων, πολλές φορές, αποφάσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως για να διατηρεί η χώρα μας το δικαίωμα συμμετοχής σ’ αυτόν τον, ανά τριετία, διαγωνισμό, πληρώνει περίπου 90.000€ το χρόνο (στοιχεία του 2009). Σ’ αυτά πρέπει να προστεθούν και οι δαπάνες (130.000€ επιπλέον τη χρονιά της διεξαγωγής) για τα διάφορα σεμινάρια.

Το κίνημα των εκπαιδευτικών δεν συμφωνεί και δεν νομιμοποιεί τέτοιου είδους εξετάσεις. Απαιτούμε να ανακληθεί άμεσα η εγκύκλιος που προβλέπει υποχρεωτική συμμετοχή σχολείων στο διαγωνισμό.

Έχουμε πλήρη συνείδηση των προβλημάτων και των αδυναμιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που έχουν επιταθεί αφόρητα σε συνθήκες κρίσης και εφαρμογής των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών.

Πιστεύουμε, όμως, ότι οδηγός στην όποια προσπάθεια για τη βελτίωσή του δεν μπορεί να είναι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και, γενικότερα, η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις των δυνάμεων της αγοράς, αλλά οι τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, που πρέπει να συμβαδίζουν με τις πραγματικές ανάγκες και τα οράματα της ελληνικής κοινωνίας

Η ΟΛΜΕ, έχει τοποθετηθεί αρνητικά απέναντι στον διαγωνισμό PISA και στη χρήση των αποτελεσμάτων των μαθητών μας, τόσο απ’ τους ιθύνοντες, όσο και από τα ΜΜΕ, ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τώρα το διαγωνισμό. Η εκπαίδευση των μαθητών μας, έχει πολλαπλές άλλες ανάγκες και προτεραιότητες και όχι τους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ".

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

meraklis ban

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69