Δράσεις της ΣΤ’ τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Τα θεμέλια της υγιεινής διατροφής
Η εκμάθηση των παιδιών στη σωστή διατροφή είναι συχνά δύσκολη. Οι βάσεις όμως για τη σωστή διατροφή μπαίνουν στην παιδική ηλικία, καθώς τότε διαμορφώνονται συνήθειες που μας συντροφεύουν σε όλη μας τη ζωή.
Στην ενότητα του μαθήματος της γλώσσας “Διατροφή” μέσα από το διάλογο συζητήθηκαν πολλά θέματα σχετικά με τη σωστή διατροφή, όπως ο αριθμός των γευμάτων, η ποσότητα των τροφών, οι διατροφικές ομάδες και η θρεπτική τους αξία, το προβάδισμα του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου, η παρουσία συντηρητικών στα τυποποιημένα τρόφιμα κ. α.
Αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως “διατροφή” δεν πρέπει να κάνουν μόνο τα άτομα που συστήνεται να χάσουν βάρος , αλλά όλοι όσοι θέλουμε να έχουμε ένα υγιές οργανισμό.
Στο τέλος, κάθε μαθητής ετοίμασε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα σωστής διατροφής προσαρμοσμένο στις προσωπικές ανάγκες και τις γευστικές προτιμήσεις του . Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να συγκρίνει κάθε μαθητής το πρόγραμμά του με τα συνηθισμένα του γεύματα και να κρίνει ο ίδιος αν τρέφεται σωστά.
Επειδή όμως κάθε πρόγραμμα πρέπει να έχει και στιγμές χαλάρωσης, τα παιδιά συγκέντρωσαν σε μια συλλογή τις αγαπημένες τους συνταγές φαγητών και γλυκών, δημιουργώντας τον “Τσελεμεντέ” της Στ ΄ τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας.
Αυτόχθονες λαοί
Αυτόχθονες αποκαλούμε αυτούς που κατοικούν στη γη των προγόνων τους, που δεν ήρθαν από άλλο τόπο. Στις μέρες μας πολλοί από τους αυτόχθονες λαούς της γης δεν υπάρχουν πια, αφού οι "πολιτισμένοι" Ευρωπαίοι και άλλοι τους φέρθηκαν σαν "πρωτόγονους", τους εκμεταλλεύτηκαν και τους εξόντωσαν.
Αρκετοί όμως συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμη, ζώντας απομονωμένοι σε απομακρυσμένες, από το δυτικό πολιτισμό, περιοχές του πλανήτη, ακολουθώντας τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο ζωής και προκαλώντας την περιέργεια περιηγητών του σύγχρονου πολιτισμού.
Αυτή η περιέργεια παρακίνησε και τους μαθητές της Στ΄ τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας, στην ενότητα της γλώσσας “Η ζωή σε άλλους τόπους”.
Μέσα από το διαδίκτυο συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες για την ενδυμασία, τη διατροφή, τον τόπο κατοικίας, τις ασχολίες και γενικότερα τον πολιτισμό μερικών αυτοχθόνων λαών του πλανήτη μας. Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον για ιθαγενείς όπως οι Ινδιάνοι, οι Αβοριγίνες και οι Μάγια.