tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Μια διαδικτυακή συνάντηση που έγινε μάθημα συμπερίληψης στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας

Μια προγραμματισμένη, διά ζώσης δράση, στα πλαίσια του «Δεκέμβρη των παραμυθιών», με τη συγγραφέα Κατερίνα Μαλακατέ, (λόγω των δυσχερειών που προκαλούν στις μετακινήσεις τα αγροτικά μπλόκα, αφού θα ερχόταν από την Αθήνα), μετατράπηκε σε μια διαδικτυακή συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας. Η επιλογή του ψηφιακού χώρου δεν μείωσε καθόλου την ποιότητα της επικοινωνίας, αντίθετα, δημιούργησε ένα οικείο και ασφαλές περιβάλλον, μέσα στο οποίο αναπτύχθηκε μια ιδιαίτερα ουσιαστική συζήτηση γύρω από τον αυτισμό και τη σχολική πράξη.

Έτσι κι αλλιώς η δια ζώσης συνάντηση δεν ακυρώθηκε αλλά αναβλήθηκε για τον ερχόμενο Γενάρη με την οργάνωσή της από το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου.

Η κα Μαλακατέ, ως αυτιστική η ίδια, μίλησε με τρόπο άμεσο, κατανοητό και βαθιά ανθρώπινο. Συνδύασε τη βιωμένη εμπειρία της με τη στέρεη γνώση που έχει καλλιεργήσει όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τη μελέτη και την προσωπική της πορεία.

Μοιράστηκε σκέψεις που συχνά απουσιάζουν από τον δημόσιο διάλογο και ανέδειξε την ανάγκη να ακούγονται περισσότερο οι αυθεντικές φωνές των αυτιστικών ενηλίκων. Μέσα από παραδείγματα, αναφορές και προσωπικές μαρτυρίες, βοήθησε τους εκπαιδευτικούς να δουν τον αυτισμό όχι ως πρόβλημα προς αντιμετώπιση, αλλά ως τρόπο ύπαρξης, με τις δικές του προκλήσεις, δυνατότητες και αποχρώσεις.

Ένα από τα κεντρικά θέματα της συζήτησης ήταν η πραγματικότητα που βιώνουν οι δάσκαλοι στην τάξη.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο εκπαιδευτικός καλείται να ανταποκριθεί σε ανάγκες μαθητών με αυτισμό χωρίς να έχει λάβει την απαραίτητη επιμόρφωση.

Η κα Μαλακατέ στάθηκε ιδιαίτερα:

• στη σημασία της έγκαιρης αναγνώρισης των δυσκολιών,

• στον σεβασμό των αισθητηριακών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών,

• στη διαμόρφωση ευέλικτων και ασφαλών μαθησιακών πλαισίων,

• στην ανάπτυξη τρόπων επικοινωνίας που δεν βασίζονται μόνο στις παραδοσιακές μορφές έκφρασης.

Η συνάντηση αποτέλεσε όχι μόνο μια ευκαιρία ενδοεπιμόρφωσης, αλλά και μια υπενθύμιση του τι σημαίνει συμπεριληπτική εκπαίδευση: μία σχολική κουλτούρα που αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα, την αγκαλιάζει και δημιουργεί προϋποθέσεις για την ακαδημαϊκή, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη όλων των μαθητών.

Οι τοποθετήσεις της κας Μαλακατέ ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι η κατανόηση του αυτισμού ξεκινά από την προθυμία να ακούμε. Nα ακούμε χωρίς προκατάληψη, χωρίς φόβο, αλλά με διάθεση να αντιληφθούμε μια διαφορετική οπτική του κόσμου.

Η διαδικτυακή αυτή δράση δεν περιορίστηκε στα πλαίσια μιας τυπικής ενημέρωσης. Για τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας αποτέλεσε:

• μια εμπειρία αυτο-επανατοποθέτησης,

• μια ευκαιρία αναστοχασμού,

• και, κυρίως, ένα κίνητρο για συνέχιση της επιμόρφωσης και της αναζήτησης εργαλείων που θα βελτιώσουν την εκπαιδευτική καθημερινότητα όλων των μαθητών μας.

Η συμβολή της Κατερίνας Μαλακατέ υπήρξε καθοριστική, όχι μόνο για τις γνώσεις που μοιράστηκε, αλλά και για τη γνησιότητα με την οποία κατέθεσε την προσωπική της εμπειρία και ο ενθουσιασμός των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών αποτελεί τον καλύτερο μάρτυρα αυτής της άποψης.

Στη συνάντηση συμμετείχε και παρενέβη η Επόπτρια και Σύμβουλος Εκπαίδευσης, κα Παπαγεωργίου Κατερίνα.

color feel banner

meta morfo22

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69