Mercedes-Benz: Ξεπούλησε και επιτίθεται με νέα ηλεκτρικά
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Μπορεί η έλλειψη ημιαγωγών να επηρεάζει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο η Mercedes-Benz ξεπέρασε τα εμπόδια και ετοιμάζει τα νέα όπλα της.
Με απόλυτη επιτυχία έκλεισε το πρώτο εννιάμηνο του έτους για τη Mercedes-Benz. H μάρκα με σήμα το αστέρι αντιμετώπισε αποτελεσματικά τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκληθεί στην παραγωγή των εργοστασίων λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, παραδίδοντας από την αρχή της χρονιάς και ως το Σεπτέμβριο 1.617.508 καινούργια αυτοκίνητα.
Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του ρεκόρ της Mercedes-Benz διαδραμάτισαν τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας. Η ζήτηση ήταν αρκετά μεγάλη, με τις ταξινομήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο να αγγίζουν τα 184.369 οχήματα, εμφανίζοντας αύξηση 142,7%. Τα EQC και EQA ήταν τα πιο δημοφιλή, με 17.938 και 13.021 παραδόσεις, αντίστοιχα. Η πιο σημαντική αγορά στον κόσμο για τη γερμανική μάρκα είναι εκίνη της Κίνας, στην οποία παραδόθηκαν 592.203 οχήματα. Στην Ευρώπη οι παραδόσεις έφθασαν τα 528.180 αυτοκίνητα, με την GLC να είναι το best seller μοντέλο κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.
Βέβαια, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις συνεχίζονται και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η κατάσταση δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί άμεσα για καμία εταιρεία, όσο καλά προετοιμασμένη κι αν είναι. Αυτό που σίγουρα προετοιμάζει η Mercedes-Benz είναι η επέκταση με καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα σε νέες κατηγορίες, αφού ετοιμάζεται να λανσάρει τις EQE και EQS.
Η EQE είναι η ηλεκτρική έκδοση της E-Class. Ένα μεσαίου μεγέθους τετράθυρο sedan, το οποίο σκοπεύει να αναμετρηθεί με το αντίστοιχων διαστάσεων Tesla Model S και το Αudi A6 e-tron το οποίο αναμένεται το 2022. Ακολουθεί μια πιο coupe αρχιτεκτονική σε σχέση με την E-Class, με ένα φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους. Στο εμπρός μέρος εκεί που σε μία συμβατική E-Class θα βρίσκαμε την μάσκα με την εισαγωγή αέρα, στην θέση της έχουμε μία κλειστή μαύρη γρίλια με το αστέρι, ενώ από πίσω κρύβεται πληθώρα αισθητήρων και καμερών.
Έχει μήκος οριακά κάτω από τα 5 μέτρα (4.946 mm), ενώ το μεταξόνιο της φτάνει τα 3,1 μέτρα. Αυτά τα νούμερα μεταφράζονται σε 430 λίτρα για τον χώρο αποσκευών. Ο κύκλος στροφής μπορεί να περιοριστεί μέχρι και τα 10,7 μέτρα χάρη στην τετραδιεύθυνση, προαιρετικά διαθέσιμη είναι και η ενεργή αερανάρτηση. Μεταξύ άλλων διαθέσιμη είναι και η επιλογή ξύλινων επιφανειών για το εσωτερικό, αλλά και λειτουργία μασάζ για τα καθίσματα. Στην καμπίνα, την παράσταση κλέβει βέβαια η προαιρετική MBUX Hyperscreen, η οποία ενσωματώνει τρεις διαφορετικές οθόνες σε μία μονοκόμματη γυάλινη επιφάνεια, καλύπτοντας όλο το πλάτος του ταμπλό.
Κάτω από τα πάνελ του αμαξώματος κρύβεται μία μπαταρία 90,6 kWh η οποία παρέχει ενέργεια σε ένα μοτέρ 290 ίππων και 530 Nm, τοποθετημένο πίσω. Η αυτονομία της EQE αγγίζει τα 660 km (WLTP), ενώ μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% σε περίπου μισή ώρα. Η παραγωγή του πολυτελούς ηλεκτρικού sedan θα ξεκινήσει στα μέσα του επόμενου έτους για το μοντέλο του 2023 στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βρέμη.
Από την άλλη, στην κορυφή των ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes-Benz έρχεται να τοποθετηθεί η EQS. H σχεδίαση του αμαξώματος διατηρεί το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της σειράς EQ στο μπροστινό μέρος, με μεγάλες επιφάνειες και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους. Η EQS ξεχωρίζει κατέχοντας πλέον το παγκόσμιο ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής με συντελεστή Cd 0,20. Το μήκος της αγγίζει τα 5.216 mm και το μεταξόνιο τα 3.210 mm, είναι δηλαδή κατά 106 mm μεγαλύτερο από αυτό της S-Class, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 610 lt είναι κατά 60 lt μεγαλύτερος από της S-Class.
Το εσωτερικό της EQS εντυπωσιάζει με την ψηφιακή σχεδίαση και φιλοσοφία της κεντρικής κονσόλας. Όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου απεικονίζονται στην τεράστια οθόνη Hyperscreen, με τη διαχείριση να γίνεται μέσα από την τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX της Mercedes-Benz, το οποίο λειτουργεί μέσω αφής και φωνητικών εντολών.
Η πισωκίνητη EQS 450+ διαθέτει ένα μοτέρ τοποθετημένο στο πίσω μέρος, με απόδοση 333 ίππους και 568 Nm. Η μεγαλύτερη EQS 580 4MATIC έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και η συνδυαστική τους ισχύς είναι 524 PS, την ώρα η που ροπή φτάνει τα 855 Nm! Έτσι χρειάζεται μόλις 4,3” για τα πρώτα 100 km/h από στάση, νούμερο εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε ότι ζυγίζει 2.585 kg. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι όμως η αυτονομία του μοντέλου, αφού χάρη στις μπαταρίες με ωφέλιμη χωρητικότητα 107,8 kWh, αυτή φτάνει τα 770 km. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε ταχυφορτιστή φτάσει τα 200 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC είναι 22 kW.
Το μέλλον έρχεται γρήγορα, και η Mercedes-Benz μας δίνει ήδη μια καλή γεύση από αυτό, ήδη από σήμερα.