Οι προτάσεις του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας για την τουριστική ανάπτυξη του δήμου (video)
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Τις προτάσεις του για την τουριστική ανάπτυξη της Βέροιας παρουσίασε την Τρίτη ο Τουριστικός Όμιλος Βέροιας, "Η στοχευμένη προσέλκυση επισκεπτών αποτελεί αναγκαιότητα για την περιοχή της Βέροιας. Η Τουριστική Ανάπτυξη του Δήμου Βέροιας μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην τοπική οικονομία. Μετά τη δημοσιοποίηση του «ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής Δήμου Βέροιας», ο τουριστικός Όμιλος Βέροιας καταθέτει τις δικές του προτάσεις - παρατηρήσεις ώστε να προστεθούν στο σχέδιο δράσης του Δήμου Βέροιας. Άποψη του ΤΟΒ είναι ότι πρέπει να γίνουν ενέργειες, που να στοχεύουν σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές. Το τουριστικό προϊόν της Βέροιας, παρότι έτσι παρουσιάζεται, δεν είναι πλήρες. Συνεπώς πρέπει να επικεντρωθούμε 100% στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, ώστε τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής να είναι άμεσα ορατά και μετρήσιμα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε μια υγιώς αναπτυσσόμενη αγορά που γεννά και δε διώχνει «πελάτες»" ανέφερε στην εισήγηση του ο πρόεδρος Ζήσης Πατσίκας.
Σύμφωνα με τον Τουριστικό Όμιλο Βέροιας οι τομείς στους οποίους ο Δήμος Βέροιας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι οι εξής: Αρχαιολογικός Τουρισμός, Θρησκευτικός Τουρισμός και Συνεδριακός Τουρισμός.
Για τον Αρχαιολογικό τουρισμό, ο ΤΟΒ θεωρεί ότι η κατασκευή του νέου Μουσείου των Αιγών, θα αποτελέσει από μόνο του γεγονός παγκόσμιας ακτινοβολίας και η προβολή που θα γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού θα προσφέρει τεράστιο όφελος και στην προβολή της Βέροιας. Έτσι, ο Δήμος Βέροιας με τις δικές του δυνάμεις, πρέπει να επικεντρώσει στον θρησκευτικό Τουρισμό, καθώς και στην προσέλκυση περισσοτέρων Συνεδρίων στην πόλη.
Στον Θρηκευτικό Τουρισμό, η Βέροια έχει μακρά θρησκευτική ιστορία. Οι δεκάδες εκκλησιές, τα ξωκλήσια και τα μοναστήρια το μαρτυρούν περίτρανα. Το Βήμα του Απόστολου Παύλου, ένα από τα κορυφαία προσκυνηματικά μνημεια στον κόσμο, σε συνδυασμό με την Παναγία Σουμελά, τα Μοναστήρια και τις βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας, δημιουρνούν ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο.
Η πρώτη πρόταση του ΤΟΒ αφορά τον σχεδιασμό και έκδοση ενός τουριστικού εντύπου υψηλής επιστημονικής και καλλιτεχνικής ποιότητας, υπό την εποπτεία και ευθύνη της Ι.Μ. Βεροιας, Ναούσης και Καμπανιας, παράλληλα με τη δημιουργία ψηφιακής βάσης δεδομένων, προσπελάσιμης μέσω Διαδικτύου. Το έντυπο αυτό, αποκλειστικά αφιερωμένο στα προσκυνηματικά μνημεία της Βέροιας, θα στοχεύει στην τουριστική αγορα της Ρωσίας, η οποία έχει συνεχώς αυξανόμενη δυναμική στην Κεντρική Μακεδονία, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο σε θεσσαλονϋ<η και Χαλκιδική. Η Βέροια, με συγκεκριμένη πρόταση, μπορεί να κερδίσει μερίδιο αυτής της αγοράς.
Η δεύτερ πρόταση αφορά την περαιτέρω προβολή της Εβραϊκής Συναγωγής. Πρέπει να γίνουν επαφές με tour operators ώστε να αυξηθούν οι επισκέψεις στην περιοχή της Μποφμπούτας. Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής, θα πρέπει να συντονκπούν διαφημιστικές ενέργειες στοχευμένες οτην τουριστική αγορά του Ισραήλ. Η ανάπτυξη του θρησκευτικού Τουρισμού αναμένεται να τονώσει την τοπική αγορά και τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη φιλοξενία των επισκεπτών αυξάνοντας τη μέση διάρκεια παραμονής που σήμερα υπολογίζεται στις μόλις 1,81 ημέρες. Αναμένεται να αυξήσει και τα επίσης χαμηλά ποσοστά παρουσίας αλλοδαπών τουριστών που σήμερα αγγίζουν μετά βίας το 10% επι του συνόλου της τουριστικής κίνησης της Βέροιας.
Όσον αφορά τον συνεδριακός τουρισμός, ο ΤΟΒ επισήμανε ότι η Βέροια λόγω θέσης και εγγύτητας με τη Θεσσαλονίκη - εφάπτεται σε διεθνή οδικό άξονα και απέχει λιγότερο από μια ώρα από διεθνές αεροδρόμιο, αποτελεί σήμερα κομβικό σημείο για την ανάπτυξη συνεδριακού τουρισμού. Τα αξιοθέατα και φυσικός της πλούτος, σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα τουριστική και συνεδριακή υποδομή, καθιστούν τη Βέροια ιδανικό τόπο γιοι τη διοργάνωση συνεδρίων.
Επιπλέον, ο Δήμος Βέροιας διαθέτει στην κυριότητα του έναν συνεδριακό χώρο - κόσμημα, τον Χώρο Τεχνών, που θα έπρεπε να είναι η ναυαρχίδα στην προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων συνεδρίων. Οι σύνεδροι, όμως, δεν έρχονται από μόνοι τους.
Η πρόταση του ΤΟΒ αφορά στοχευμένες δράσεις προβολής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Βέροιας: Ενημέρωση και συνεργασία με τον HAPCO (Ελληνικός Σύνδεσμος Επαγγελματιών Διοργανωτών Συνεδρίων), ενός φορέα με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, καθώς και με το TCB (Thessaloniki Convention Bureau) για πιθανή συνεργασια και ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργιας ενός γραφείου υποδοχής συνεδριων. Επιπλέον, απευθείας επικοινωνία με μεμονωμένες εταιρειες διοργάνωσης συνεδρίων και παροχή κινήτρων για να προτιμήσουν την πόλη μας. Ο Συνεδριακός Τουρισμός αναμένεται να τονώσει την τοπική αγορά σε σχέση με τον απλό επισκέπτη, αφού - σύμφωνα με μελέτες - οι μετέχοντες στα συνέδρια ξοδεύουν 30%-40% περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους απλούς επισκέπτες. Επίσης, ο συνεδριακός επισκέπτης θεωρείται συνήθως άτομο υψηλού κύρους με αποτέλεσμα να αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή της περιοχής μας στον τόπο του, μετά την αναχώρηση του.
Όσον αφορά τις παρεμβάσεις στην πόλη, ο ΤΟΒ υποστηρίζει την κατασκευή ρολογιού στην Πλατεία Ωρολογίου. συγκεκριμένα σημειώνει ότι η πλατεία Ωρολογίου χρήζει άμεσων αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων αλλά και επίλυση στο χρονίζον ζήτημα αξιοποίησης του Παλιού Δικαστικού Μεγάρου, ώστε να δοθεί νέα πνοή στην περιοχή, να επανακάμψει η οικονομική δραστηριότητα σε μια άλλοτε προνομιούχα πλατεία, να ξαναγίνει σημείο αναφοράς για τους Βεροιώτες και πόλος έλξης για τους επισκέπτες. Μην ξεχνάμε ότι η Πλατεία Ωρολογίου βρίσκεται σε κομβικό σημείο για τον τουρισμό της Βέροιας, αφού είναι στο μέσο μεταξύ των τριών σημαντικότερων μνημείων της πόλης (Βήμα Αποστόλου Παύλου, Μεντρεσέ Τζαμι και Εβραϊκή Συναγωγή). Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν πρέπει να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε και την κατασκευή Ρολογιού. Με σεβασμό στην ιστορία της πόλης, να προσθέσουμε ένα ακόμα αξιοθέατο σιη Βέροια.
Άλλη μια πρόταση του ΤΟΒ αφορά την αξιοποίηση του Τριποτάμου, ποταμού που περνάει μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης και δημιουργεί ένα φυσικό τοπίο μοναδικής ομορφιάς και περιβαλλοντικής αξίας. "Πρέπει τάχιστα να ολοκληρωθούν οι αντιπλημμυρικές μελέτες, ώστε να περασουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η ανάπλαση της κοίτης και η περιοχή να καταστεί επισκέψιμη. θα δημιουργηθεί ένας νέος πόλος τουριστική ς και οικονομικής ανάπτυξης στην πόλη μας. Η ένταξη του Τριποτάμου στο τουριστικό προϊόν της Βέροιας, μπορεί να αποτελέσει ορόσημο στην προσπάθεια για επιμήκυνση της παραμονής των επισκεπτών στην πόλη μας. θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά περισσότερα, όμως σκοπίμως δεν το κάνουμε. Η τουριστική ανάπτυξη θα επιτευχθεί με ρεαλισμό, βήμα - βήμα, θέτοντας τους στόχους, καθώς και τις μεθόδους που θα μας οδηγήσουν στην εκπλήρωση τους αναφέρει ο ΤΟΒ.
Εθελοντική καθαριότητα στην πόλη
Το δεύτερο ζήτημα που θίχθηκε ήταν η εκδήλωση εθελοντικού καθαρισμού. "Η κατάσταση στις παραδοσιακές γειτονιές δεν είναι καλή. Κτίρια ερειπωμένα και σκουπίδια στις γειτονιές. Έτσι αποφασίσαμενα κάνουμε μια γιορτή καθαριότητας ώστε να ομορφύνουμε αυτές τις γειτονιές αυτές. Στις 10 το πρωί είναι το ραντεβού μας έξω από το Δημαρχείο. Έχουμε και την συμπαράσταση της αντιδημαρχείας Καθαριότητας. Ο ρόλος μας δεν είναι να παράσχουμε εθελοντική εργασία αλλά επειδή η εικόνα της πόλης πλήτεται, είπαμε να βάλουμε ένα χεράκι" σημείωσε ο κ. Πατσίκας.