Ηλεκτρονικές εφαρμογές για την ανάπτυξη υπηρεσιών "έξυπνης πόλης" προτείνει το ΑΠΘ στον δήμο Βέροιας
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Στα πλαίσια ερευνητικού προγράμματος , το ΑΠΘ έχει προχωρήσει στην δημιουργία ηλεκτρονικών εφαρμογών, που αφορούν στην ανάπτυξη υπηρεσιών έξυπνων πόλεων μέσω τεχνολογιών Cloud, σε Δήμους.
Η ερευνητική ομάδα URENIO εκπροσωπούμενη από τον καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Νικόλαο Κομνηνό , πρότεινε στο Δήμο Βέροιας, να γίνει ένας από αυτούς που πιλοτικά θα «τρέξει», όποια από τις διαθέσιμες εφαρμογές θέλει, με δωρεάν φιλοξενία για τρία χρόνια, στους εξυπηρετητές που διαθέτει το τμήμα.
Πιο αναλυτικά, στα πλαίσια της δραστηριότητας «Δικτύωση για δυνατότητα επέκτασης σε παν- Ευρωπαϊκό επίπεδο και βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων» του έργου «Ανοιχτή προκήρυξη προς πόλεις», διατίθενται στο Δήμο οι εξής εφαρμογές:
1- CITY Branding – Ψηφιακή περιήγηση
Προωθεί την ταυτότητα μιας πόλης σε διαφορετικές ομάδες-στόχους τουριστών χρησιμοποιώντας ψηφιακές περιηγήσεις ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την τοπική οικονομία.
City Branding είναι μια εφαρμογή που προωθεί την ταυτότητα μιας πόλης χρησιμοποιώντας ψηφιακές περιηγήσεις ενώ, επιπλέον, συνδέει τα σημεία ενδιαφέροντος με τοπικά καταστήματα και φορείς παροχής υπηρεσιών. Η εφαρμογή επιτρέπει στους Δήμους να εστιάζουν σε διαφορετικές ομάδες τουριστών, βάσει συσχέτισής τους με συγκεκριμένες πλευρές/στοιχεία της ταυτότητας της πόλης (ιστορία, κουλτούρα, οικονομικό περιβάλλον κλπ.), υποστηρίζοντας τη διαφοροποίηση των σημείων ενδιαφέροντος βάσει της ομάδας στόχου στην οποία ανήκει ο επισκέπτης.
2- Virtual City Market – Ψηφιακό Εμπορικό Κέντρο
Υποστηρίζει την τοπική οικονομία και τη συνεργασία μεταξύ καταστημάτων και δημοτικών αρχών.
Το Ψηφιακό Εμπορικό Κέντρο είναι μια εφαρμογή η οποία –από τη μία πλευρά– προσφέρει την ικανότητα σε κάθε εμπορική επιχείρηση που βρίσκεται στην πόλη να δημιουργήσει το δικό της εικονικό κατάστημα και –από την άλλη– επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος καταστημάτων χρησιμοποιώντας ένα κοινό διαδικτυακό τόπο. Στην πιο απλή του μορφή η υπηρεσία προσφέρει μια λίστα των υφιστάμενων καταστημάτων που βρίσκονται στην πόλη (και τη θέση τους στο χάρτη) καθώς επίσης και τις προσφορές τους. Το Ψηφιακό Εμπορικό Κέντρο ενισχύει την ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων μεταξύ των επιχειρήσεων δίνοντας την ευκαιρία να δημιουργηθούν ανοιχτά εμπορικά κέντρα μέσα από την οργάνωση των καταστημάτων σε περιοχές ή δρόμους.
3- CloudFunding
Υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες να συγκεντρώνουν χρήματα για κοινωνικούς και κοινωφελείς σκοπούς. Το Cloudfunding είναι μια εφαρμογή που υποστηρίζει δράσεις crowdfunding- δηλαδή εξεύρεση κεφαλαίου-πόρων-, από πολίτες. Μέσω της εφαρμογής οι δήμοι μπορούν να υποστηρίξουν τοπικές κοινότητες ώστε να συγκεντρώσουν χρήματα ή ότι άλλο π.χ. τρόφιμα, για κοινωνικούς και κοινωφελείς σκοπούς. Τα υποστηριζόμενα έργα μπορεί να σχετίζονται με τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, την κοινωνική επιχειρηματικότητα και τη βασισμένη στη γνώση νεανική επιχειρηματικότητα.
4- Improve My City – Βελτιώνω την πόλη μου
Μια πλατφόρμα για τη διαχείριση των τοπικών προβλημάτων: από την καταγραφή στη διαχείριση και την ανάλυση.
Η εφαρμογή «Βελτιώνω την Πόλη μου» επιτρέπει στους πολίτες να καταχωρήσουν μη-έκτακτης ανάγκης τοπικά προβλήματα όπως για παράδειγμα, λακκούβες στους δρόμους, παράνομη ρίψη σκουπιδιών, σπασμένα πλακάκια στο πεζοδρόμιο, προβλήματα στον ηλεκτροφωτισμό, παράνομες διαφημιστικές πινακίδες. Τα αιτήματα που υποβάλλονται εμφανίζονται στο χάρτη της πόλης, ενώ οι χρήστες μπορούν επιπλέον να προσθέτουν φωτογραφίες και σχόλια.
Επιπλέον, μπορούν να προτείνουν λύσεις για τη βελτίωση του περιβάλλοντος της γειτονιάς τους. Μέσω της εφαρμογής ο Δήμος δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες και τους τοπικούς φορείς να αναλάβουν δράση για να βελτιώσουν τη γειτονιά τους.