tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Στήριξη μαθητών με φυσική αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες ζητά ο Τάσος Μπαρτζώκας

Με κοινοβουλευτική ερώτηση ζητά ο Τάσος Μπαρτζώκας να δοθεί σε γονείς/κηδεμόνες μαθητών/μαθητριών που χρήζουν σχολική στήριξη, η δυνατότητα να διεκδικούν από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν, τόσο φυσική αναπηρία όσο και μαθησιακές δυσκολίες, στήριξη στις σχολικές μονάδες από εξειδικευμένο προσωπικό.

Το ζήτημα προκύπτει κατόπιν της έκδοσης ενημερωτικής εγκυκλίου από το ΥΠΑΙΘ, η οποία ορίζει τα σχετιζόμενα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία αίτησης στήριξης για μαθητές και μαθήτριες που δικαιούνται στήριξη, κατά τη φοίτηση τους στα σχολεία για το έτος 2020-2021. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, σε διευκρινιστική επισήμανση, προβλέπεται ότι οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να αιτηθούν μόνο για μία από τις προβλεπόμενες κατηγορίες στήριξης: παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες, Σχολικό νοσηλευτή για μαθητές/τριες που αντιμετωπίζουν ζητήματα υγείας και ειδικό βοηθητικό προσωπικό για όσους εξ αυτών αντιμετωπίζουν ζητήματα αυτονομίας.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής στο κείμενο της ερώτησης προς την Υπουργό, η επισήμανση περιορίζει σημαντικά την επιλογή πολλών γονέων/κηδεμόνων, τα παιδιά των οποίων εμφανίζουν συνδυαστικά ζητήματα υγείας και μαθησιακές δυσκολίες. Ένας γονέας πχ που το παιδί του αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα υγείας και ταυτόχρονα μαθησιακές δυσκολίες, βρίσκεται μπροστά στο αναπάντεχο δίλημμα αν θα πρέπει να προτάξει την υγεία του παιδιού του ή την εκπαιδευτική ανάταξη του.

Σε κάθε περίπτωση, ο Τάσος Μπαρτζώκας επισημαίνει η εν λόγω περιοριστική επισήμανση αντιτίθεται στην ίδια την ουσία του πνεύματος του θεσμού της σχολικής στήριξης για μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, που δεν είναι άλλη από την ισότιμη απόλαυση του δημόσιου και συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της παιδείας για όλους. Γι’ αυτό το λόγο ζητά από την Υπουργό να επανεξετάσει το ισχύον πλαίσιο, επιτρέποντας τη χορήγηση από την πολιτεία, περισσότερων της μίας στήριξης. Ιδιαίτερα δε, από τη στιγμή που οι γνωματεύσεις που πιστοποιούν τη φυσική αναπηρία και τις μαθησιακές δυσκολίες διεξάγονται από επιτροπές που διακρίνονται για την επιστημοσύνη τους και τίθενται πέρα από κάθε αμφισβήτηση.

Ο Τάσος Μπαρτζώκας με αφορμή την έκδοση της εγκυκλίου και τα ζητήματα που ανακύπτουν δήλωσε ότι «είναι απολύτως λογικό τη δεδομένη στιγμή να μας απασχολούν τα ζητήματα της οικονομίας, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε περιόδους κρίσεων πλήττονται πάντα οι πιο αδύναμοι. Γνωρίζω ότι το ζήτημα της σχολικής στήριξης ενέχει δημοσιονομικούς περιορισμούς, ωστόσο θεωρώ ότι μπροστά σε ατομικά δικαιώματα όπως της υγείας και της παιδείας, εκπτώσεις δε χωρούν, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μία κοινωνική ομάδα, η οποία δεν έχει την ορατότητα και την προσοχή που δικαιούται . Έχω δηλώσει ότι είμαι δίπλα σε αυτούς που το χρειάζονται περισσότερο και δεν το ξεχνώ.»

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69