tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Σκουρλέτης στο συνέδριο των ΔΕΥΑ: Σημαντικός ο αναπτυξιακός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (φωτογραφίες, βίντεο)

Ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, απηύθυνε ομιλία σήμερα, στην 29η Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Ε.Δ.Ε.Υ.Α.), που πραγματοποιήθηκε στην Βέροια (δείτε στο βίντεο την ομιλία του).

 

Αναλυτικά:

Ανταποκρίθηκα στην πρόσκληση να μιλήσω στην τακτική Γενική Συνέλευσή σας με μεγάλη χαρά. Μια χαρά που πηγάζει από την βαθιά πεποίθηση ότι στον τομέα των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά ανάμεσα σε εσάς, την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, η οποία δίνει απτά αποτελέσματα υπέρ των δήμων και των δημοτών σε όλη τη χώρα, όπου κι αν υφίστανται ΔΕΥΑ.

Επιτρέψτε μου όμως, πριν μιλήσω πιο αναλυτικά για τις ΔΕΥΑ και πριν περιγράψω τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που δημιούργησε το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ειδικά για να επιλύσει ζητήματα ύδρευσης και αποχέτευσης στους ΟΤΑ, να σκιαγραφήσω την μεγαλύτερη εικόνα.

Είναι φανερό ότι διανύουμε μια κρίσιμη μεταβατική περίοδο. Το νέο δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως και το παλιό, αδυνατώντας να δώσει λύσεις, έχει πλέον απορριφθεί από την πλειοψηφία των πολιτών. Είναι αυτό που δεν αντιλαμβάνονται ορισμένοι ή δεν θέλουν να το αντιληφθούν. Ότι δεν είναι δυνατόν να δίνουμε λύσεις με εργαλεία του χθες.

Το ζήτημα δεν είναι κυρίως τεχνικό.

Δεν μπορείς να μιλήσεις για πραγματική αποκέντρωση, ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αναγνώριση της αυτοτέλειάς της, διασπώντας το κεντρικό κράτος σε μικρότερα αντίγραφά του, με μια χαλαρή διασύνδεση.

Αναζητούμε λοιπόν το νέο. Αναζητούμε θεσμούς και διαδικασίες που να απαντούν στις ανάγκες του σήμερα και να προβλέπουν τις μελλοντικές απαιτήσεις, προς όφελος των πολιτών. Αυτό είναι το ζητούμενο, αυτός είναι ο στόχος, η εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών και της κοινωνίας.

Γιατί το ζήτημα είναι κατεξοχήν πολιτικό.

Σχετίζεται με την ανάγκη για περισσότερη δημοκρατία και για μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών. Με την ισχυροποίηση των δήμων μέσω νέων θεσμών και της μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος, προς τους ΟΤΑ -και τους δύο βαθμούς- για να μπορούν να διαχειρίζονται τις υποθέσεις τους, όχι μόνο στο όνομα των πολιτών, αλλά μαζί με τους πολίτες. Εδώ πραγματικά το ελληνικό Κράτος υπήρξε αρκετά φειδωλό προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όχι μόνο σε σχέση με τους πόρους, αλλά και με τις αρμοδιότητες.

Με παρατάξεις που θα αντιπροσωπεύουν πιστότερα τους πραγματικούς συσχετισμούς στην τοπική κοινωνία. Με συνθέσεις και προγραμματικές συνεργασίες για το κοινό καλό. Με δημιουργική κριτική, προτάσεις και αντιπροτάσεις, αντί για άγονες πολεμικές, στείρες αρνήσεις και μονοπρόσωπες εξουσίες δια «λευκών επιταγών». Αυτά τα χαρακτηριστικά του χθες, πρέπει να τα αφήσουμε πίσω μας.

Γι’ αυτό έχουμε ανάγκη το «Κλεισθένης 1». Τη μεταρρύθμιση που εξαντλεί κάθε υφιστάμενο περιθώριο της δημοσιονομικής κατάστασης και των συνταγματικών ορίων, αντί να συναθροίζει διατάξεις καταδικασμένες να παραμείνουν ανενεργές. Πολλές καλές διατάξεις υπήρχαν στον «Καλλικράτη», ωστόσο δεν εφαρμόστηκαν, διότι έμειναν απλώς στις διακηρύξεις. Να θυμίσω για παράδειγμα το «Πρόγραμμα Ελλάδα», ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που δεν υλοποιήθηκε ποτέ ή και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων και των δύο βαθμών της αυτοδιοίκησης, που και αυτά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.

Άρα μιλάμε για μια αλλαγή, η οποία θα βασίζεται στις σημερινές συνθήκες, και που θα προσεγγίζει τα ζητήματα με ειλικρινή τρόπο και θα στοχεύει στην ισχυροποίηση της αυτοδιοίκησης. Μια αλλαγή που θα «αφουγκράζεται» τις ανάγκες και τις δυνατότητες των καιρών. Που εναρμονίζεται με τη συλλογική προσπάθεια μετάβασης της χώρας σε ένα άλλο καθεστώς ανάπτυξης, υπέρ των πολλών. Και κυρίως, την αναθεώρηση που δημιουργεί τις ισχυρές βάσεις για την ριζική ανατροπή - σε δεύτερη φάση - του τρόπου με τον οποίον προσεγγίζουμε την Αυτοδιοίκηση, την τοπική ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο.

Θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Υπάρχουν άξιοι αιρετοί που στα χρόνια της κρίσης επέδειξαν ιδιαίτερες ικανότητες, στήριξαν τον τόπο και τους συμπολίτες τους, νοικοκύρεψαν τους δήμους τους και άντεξαν στα δύσκολα.

Ακόμη κι αν διαφωνούμε με κάποιους δεν μας χωρίζει τίποτα από αυτούς, στα περισσότερα πράγματα υπάρχει μια κοινή αγωνία.

Υπάρχουν όμως και οι υπέρμαχοι του παλιού, που δεν θέλουν να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της κοινωνίας για ένα μεγάλο βήμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι αυτοί που εμφανίζουν την απλή αναλογική ως αντιδημοκρατική και συγκεντρωτική εξέλιξη, μιλούν για χάος ακυβερνησίας και υιοθετούν θεωρίες συνομωσίας για τη δήθεν άλωση της Αυτοδιοίκησης από την Κυβέρνηση.

Εμείς, ωστόσο, έχουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους αιρετούς, στη λαϊκή ετυμηγορία και φυσικά στο σχέδιο νόμου που επεξεργαζόμαστε. Είμαστε αισιόδοξοι για το επόμενο βήμα, παρά τις δυσκολίες που είναι λογικό να συνοδεύουν τις νέες διαδικασίες. Όσο για τη νομοθετική μας πρόταση, δεχόμαστε και αξιολογούμε ήδη πολλές παρατηρήσεις και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της συζήτησής του στη Βουλή.

Κυρίες και κύριοι,

Το Καλοκαίρι του 2017 ψηφίστηκε ο νόμος 4483 με τον οποίο εκσυγχρονίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης όλης της χώρας, το οποίο χρονολογούνταν από το 1980. Εκεί ήταν καταλυτική και πολύ χρήσιμη η συστηματική συνεργασία με τον πρόεδρο και την Ένωσή σας. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού ήταν απαραίτητη, παρά τις ενδιάμεσες παρεμβάσεις που επιχειρήθηκαν και ήταν ημιτελείς όλα τα προηγούμενα χρόνια. Για το θέμα έγιναν συζητήσεις με τους αιρετούς, αλλά και με εκπροσώπους των διοικήσεων και των εργαζομένων. Έγινε μια πραγματική προσπάθεια να λυθούν προβλήματα σε συνεννόηση με τους ανθρώπους των ΔΕΥΑ και πιστεύω ότι τελικά οδήγησαν σε ένα θετικό αποτέλεσμα.

Με τον νέο νόμο:

- Προβλέφθηκε ρητά ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας τους

- Διευκολύνθηκε η αξιοποίηση από την πλευρά τους νέων επενδυτικών – χρηματοδοτικών εργαλείων

- Ορίστηκε η δυνατότητα συμμετοχής τους σε όργανα χάραξης πολιτικής, αφού αντιμετωπίζονται πλέον ως διαχειριστές των υδάτων και όχι ως απλοί χρήστες αυτού του δημόσιου αγαθού

- Έγιναν αλλαγές στη σύνθεση των Διοικητικών Συμβουλίων ώστε να γίνουν αντιπροσωπευτικότερα

- Η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής των ΔΕΥΑ λαμβάνει υπόψη την θεσμοθετημένη αρχή της «ανάκτησης του κόστους του νερού» και τις εκάστοτε αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων, ενώ προβλέφθηκε η δυνατότητα θέσπισης «κοινωνικού» τιμολογίου για ευπαθείς ομάδες

- Λύθηκαν χρονίζοντα προβλήματα που λειτουργούσαν σε βάρος των εργαζομένων, μισθολογικά και άλλα, εσείς τα ξέρετε καλύτερα

- Λύθηκαν εκκρεμότητες έτσι ώστε αρκετοί συνάδελφοί σας να μπορούν να κάνουν έναν προγραμματισμό ζωής, και αναφέρομαι στις περιπτώσεις εκείνες των εργαζομένων που προέκυψαν από συγχωνεύσεις των προηγούμενων επιχειρήσεων

- Έμπρακτα στηρίξαμε, μετά από χρόνια, στην προσπάθειά μας να απαντήσουμε στο θέμα της υποστελέχωσης, αφού στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (3Κ/2018) για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες, 800 νέες θέσεις καλύφθηκαν μέσα από τους προσωρινούς Πίνακες επιτυχόντων για τις ΔΕΥΑ ενώ άλλες 200 προβλέπονται στον επόμενο διαγωνισμό τις προσεχείς ημέρες. Έτσι απαντάμε στο θέμα της υποστελέχωσης. Με πράξεις.

Οι παρεμβάσεις μας για τις ΔΕΥΑ δεν εξαντλήθηκαν με τον συγκεκριμένο νόμο, είμαστε διαρκώς στο πλευρό σας, γιατί θεωρούμε, και δεν είμαστε οι μόνοι στην Ευρώπη, ότι οι υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης πρέπει να παρέχονται από δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις. Άλλωστε διαχειρίζονται ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά της ζωής, το νερό. Αυτές οι επιχειρήσεις βασίζονται σε κρίσιμο βαθμό όχι μόνο στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά και στα στελέχη τους, τις διοικήσεις και τον κάθε ένα εργαζόμενό τους. Κι αυτό είναι ένα στοιχείο που το λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη, και είναι πολύ ψηλά στη δική μας κλίμακα αξιών.

Επιτρέψτε μου μια προσωπική κατάθεση, για μια εμπειρία που μοιράστηκα την προηγούμενη εβδομάδα, με τον δήμαρχο Λάρισας και πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ, αλλά κυρίως μαζί με τους 50 περίπου εργαζόμενους όταν μέσα από τη συγκεκριμένη ρύθμιση με την οποία δώσαμε απάντηση σε μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε αυτούς τους ανθρώπους, τους είδα πραγματικά συγκινημένους. Είναι από αυτά που δεν μπορεί κανείς να αξιολογήσει με πολιτικά μέτρα και σταθμά, περισσότερο έχουν να κάνουν με ένα ηθικό χρέος όλων όσοι κατέχουν ένα αξίωμα απέναντι στον κόσμο της εργασίας. Εμείς όσο μπορούμε, παρά τις δύσκολες συνθήκες, θα προσπαθούμε απέναντι σε αυτό το χρέος μας, να είμαστε εντάξει.

Κυρίες και κύριοι,

Το 2018 κατορθώσαμε να ενεργοποιήσουμε δύο σημαντικά χρηματοδοτικά προγράμματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα οποία δρουν συμπληρωματικά με τις άλλες ενισχύσεις που χορηγούνται, είτε από το Υπουργείο Εσωτερικών είτε από άλλα υπουργεία. Ενδεικτικά, επισημαίνω ότι κατά το 2017 και το 2018 μέχρι τώρα, εκδώσαμε 161 αποφάσεις Λειψυδρίας από τη ΣΑΕ 055, συνολικού ύψους 23.154.000 ευρώ. Με τα «ΦιλόΔημος» Ι και ΙΙ προβλέπονται συνολικά 740 εκατ. ευρώ για τους ΟΤΑ μέσα στο 2018, με προοπτική τα 2,3 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας. Δεν θα αναφερθώ και στα δύο προγράμματα, είναι το πρώτο που σας αφορά άμεσα και έχω αρκετά στοιχεία για να μπορέσετε, στο βαθμό που δεν τα έχετε ακόμη εξετάσει διεξοδικά, να αξιολογήσετε τις δυνατότητες υλοποίησης του δικού σας έργου μέσω των προσκλήσεών του.

Στόχος του προγράμματος «ΦιλόΔημος Ι» είναι η στήριξη της τοπικής οικονομίας, η ενίσχυση της απασχόλησης, η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωση των υποδομών που αφορούν στη ζωή, στην υγεία και στη δουλειά του κάθε πολίτη. Οι διαθέσιμοι πόροι συγκεντρώνονται και κατανέμονται, προκειμένου να αποτελέσουν έναν σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό πολλαπλασιαστή.

Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στην καταγραφή, την ιεράρχηση και την έμπρακτη υλοποίηση κρίσιμων έργων για την τοπική ανάπτυξη σε βάθος χρόνου.

Είναι μια πρωτοβουλία που συναθροίζεται με όλες τις άλλες δράσεις της μεγαλύτερης συλλογικής προσπάθειας της Κυβέρνησης, της κοινωνίας, της Χώρας, για την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη διέξοδο από την οικονομική κρίση και τα επακόλουθά της.

Η ενεργοποίηση του Προγράμματος «ΦιλόΔημος Ι» έχει ήδη εκκινήσει με δύο πολύ σημαντικές Προσκλήσεις. Οι υποβολές αιτήσεων ξεκινούν στις 15 Ιουνίου.

Οι Προσκλήσεις εκδόθηκαν στις 10 Μαΐου, δηλαδή πάνω από ένα μήνα ενωρίτερα από την έναρξη υποβολών ώστε να υπάρξει ευρεία ενημέρωση, διεξοδική συζήτηση και να δοθούν κατευθύνσεις στους Δικαιούχους του Προγράμματός μας. Απ’ ότι με έχουν πληροφορήσει η διαδικασία εξελίσσεται ικανοποιητικά. Στην ιστοσελίδα του υπουργείου μας έχουν αναρτηθεί όλες οι ερωτήσεις που έχουν διατυπωθεί μαζί με τις απαντήσεις τους ώστε να υπάρξει πλήρης διάχυση της πληροφορίας και πρόσβαση απάντησης σε κάθε απορία που μπορεί να δημιουργηθεί. Αυτό είναι δυναμικό και συνέχεια εμπλουτίζεται.

Ο «ΦιλόΔημος Ι» ξεκινά με προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ για το 2018 και με προοπτική αύξησης αυτού του ποσού στα 2 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας.

Στόχος είναι:

· Να υλοποιηθούν έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, με τρόπο συμπληρωματικό ως προς τις μεγάλες ανάλογες υποδομές που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, μεγεθύνοντας το τελικό αποτέλεσμα. Είναι δηλαδή Προγράμματα συμπληρωματικά στα ήδη υφιστάμενα. Έχουν όμως μια ιδιαίτερη αξία, διότι αφορούν παρεμβάσεις μικρής κλίμακας και με αυτή την έννοια λόγω ακριβώς του χαρακτήρα τους, λειτουργούν και ευεργετικά στις ίδιες τις τοπικές οικονομίες.

· Να αναληφθούν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας συνδυαστικά με όσα προβλέπονται και υλοποιούνται ήδη.

· Να δρομολογηθούν έργα αποκατάστασης αγροτικής οδοποιίας, ώστε να απαντήσουν θετικά στις ανάγκες προσβασιμότητας των μικρών παραγωγών της υπαίθρου στις εκμεταλλεύσεις τους.

· Να εκτελεστούν έργα αποκατάστασης ΧΑΔΑ εκεί που τα απαραίτητα έργα υστερούν περισσότερο και χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη. Να κλείσει επιτέλους αυτή η πληγή των χωματερών και να εξαλειφθούν τα εξαμηνιαία πρόστιμα

· Να κατασκευάσουν ή να ανακαινίσουν δημοτικά κτίρια, έτσι ώστε να καλύψουν άμεσες ανάγκες ή να καταστήσουν αξιοποιήσιμο ένα κτιριακό απόθεμα συχνά ιδιαίτερα αξιόλογο και με σπουδαίες προοπτικές ως προς τις χρήσεις του.

Η Κυβέρνηση δίνει έμφαση σε κρίσιμα έργα μικρής κλίμακας σε ολόκληρη τη χώρα, τα οποία αθροιστικά συνιστούν μια μεγάλη θετική παρέμβαση με πολλαπλά οφέλη και αποδέκτες.

Ας δούμε αναλυτικότερα τις Προσκλήσεις που έχουν ήδη εκδοθεί:

Ύδρευση

Η πρώτη πρόσκληση, ύψους 200 εκατ. ευρώ, στοχεύει σε έργα ύδρευσης και ανταποκρίνεται στην ολοένα και αυξανόμενη ανάγκη των Δήμων και των ΔΕΥΑ της χώρας να παρέχουν επαρκή ποσότητα και καλή ποιότητα νερού στους δημότες. Χρηματοδοτούνται, μεταξύ άλλων, αντικαταστάσεις παλαιών δικτύων, προμήθειες εξοπλισμού για τον εντοπισμό και τη μείωση των διαρροών, εξωτερικά υδραγωγεία, έργα καθαρισμού νερού, αφαλατώσεις, δεξαμενές και αντλιοστάσια νερού.

Εκτός από το εργασιακό θέμα, για το οποίο κάνουμε συγκεκριμένα βήματα, υπάρχει και ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που σχετίζεται με το ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεών σας. Θέλω να πω, όχι με αυταρέσκεια, πως και σε αυτό το θέμα επί των ημερών της δικής μας κυβέρνησης άνοιξε πλέον το πλαίσιο για την παραγωγή και την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Είχα την τύχη να είμαι τότε υπουργός Ενέργειας και ήμουν ο πρώτος ο οποίος υπέγραψε αυτές τις αποφάσεις και με χαρά βλέπω ότι αυτές οι μορφές αξιοποιούνται σε κάποιες περιπτώσεις και από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και από τις ΔΕΥΑ.

Το περιεχόμενο της πρόσκλησης ανταποκρίνεται σε μία ολιστική προσέγγιση επίλυσης ιεραρχημένων υδρευτικών προβλημάτων, είναι απολύτως συμβατό με τα εγκεκριμένα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών (ΣΔΛΑΠ), τις κατευθύνσεις και αρχές της Οδηγίας – Πλαίσιο για τα ύδατα καθώς και των λοιπών Οδηγιών που σχετίζονται με τη διαχείριση υδάτων. Στόχος μας είναι τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν να χαρακτηρίζονται από λειτουργικότητα και βιωσιμότητα και να συμβάλουν στην πρόσβαση σε επαρκές και καλής ποιότητας νερό για ανθρώπινη κατανάλωση.

Κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020, η υποβολή αιτήσεων συγχρηματοδότησης υδρευτικών έργων έχει υπάρξει ιδιαίτερα έντονη, γεγονός που αναδεικνύει τις ανάγκες, τις ελλείψεις και τη σημαντικότητα του προβλήματος. Χαρακτηριστική ήταν η ανταπόκριση των Δικαιούχων στις σχετικές προσκλήσεις του Τομεακού Προγράμματος ΥΜΕΠΕΡΑΑ, των 13 ΠΕΠ καθώς και του «Αναπτυξιακού Προγράμματος ειδικού σκοπού 2017-2020» του ΥΠΟΙΑΝ για το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο. Σημαντικός αριθμός υδρευτικών έργων δεν κατάφεραν να ενταχθούν για διαχειριστικούς λόγους, κυρίως λόγω υπέρβασης των διαθέσιμων πόρων.

Έτσι, το Πρόγραμμά μας έρχεται να καλύψει και όλες αυτές τις κατατεθειμένες ανάγκες που δεν εντάχθηκαν ώστε τελικά τα σημαντικά αυτά υδρευτικά έργα να υλοποιηθούν.

Αποχέτευση

Η δεύτερη πρόσκληση, επίσης ύψους 200 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην κατασκευή έργων και την προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού με στόχο τηνολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων για την προστασία της δημόσιας υγείας και την βελτίωση της ποιότητας των υπόγειων, επιφανειακών υδάτων και των ακτών κολύμβησης.

Θα χρηματοδοτηθούν έργα σε οικισμούς Γ΄ προτεραιότητας, δηλαδή οικισμούς με πληθυσμό αιχμής από 2.000 έως 15.000 ισοδύναμους κατοίκους, που αποτελούν υποχρέωση από την σχετική Κοινοτική Οδηγία. Πέραν της Γ’ προτεραιότητας, η πρόσκλησή μας θα χρηματοδοτήσει και πολύ σημαντικά έργα σε μικρότερους οικισμούς, με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, που βρίσκονται σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές.

Δεν πρέπει να κοιτάμε το ζήτημα της διαχείρισης των λυμάτων στη χώρα μας αποκλειστικά και μόνο με το όριο των 2.000 κατοίκων. Αναγνωρίζουμε ότι αυτό είναι η Κοινοτική μας υποχρέωση, ωστόσο πάμε πιο πέρα από αυτή, με βάση και νεότερες Οδηγίες όπως η Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά, που αντιμετωπίζει με ολιστικό τρόπο τα περιβαλλοντικά θέματα. Αυτό ακριβώς κάνουμε κι εμείς. Ανοίγουμε μετά από πολλά χρόνια και ένα παράθυρο χρηματοδότησης έργων διαχείρισης λυμάτων σε οικισμούς με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων που βρίσκονται σε περιοχές με περιβαλλοντικές πιέσεις, υφιστάμενα δίκτυα που απορρίπτουν λύματα σε ρέματα. Και το κάνουμε με λελογισμένο τρόπο, όπως είδατε. Με μοναδιαία κόστη που προκύπτουν από την εμπειρία έργων 15 και πλέον ετών. Με προϋποθέσεις και προτεραιοποίηση αναγκών.

Σε ότι αφορά σε υφιστάμενες Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ), η πρόσκλησή μας προβλέπει τόσο την αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού όταν έχει παρέλθει 20ετία από την έναρξη λειτουργίας τους όσο και την προσθήκη προχωρημένης επεξεργασίας με στόχο την επαναχρησιμοποίηση μέρους ή του συνόλου της εκροής για επωφελείς χρήσεις (άρδευση, πυρόσβεση, εμπλουτισμό υπόγειου υδροφορέα κλπ).

Επεσήμανα στην αρχή ότι βρισκόμαστε σε μεταβατική περίοδο. Οι ενδείξεις στην οικονομία είναι ενθαρρυντικές, ενώ για πρώτη φορά από την έλευση των μνημονίων, φαίνεται να βγαίνουμε από ένα πρόγραμμα χωρίς να μπαίνουμε σε άλλο. Τον ερχόμενο Αύγουστο δεν θα λυθούν αυτομάτως τα προβλήματά μας, θα γίνει όμως ένα αποφασιστικό βήμα που μας οδηγεί σε μια νέα κατάσταση. Ο αναπτυξιακός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι σημαντικός και η Κυβέρνηση τον έχει αναγνωρίσει με πολλούς τρόπους, παρά τις αντικειμενικές δημοσιονομικές δυσκολίες. Σε αυτό τον ρόλο είναι σημαντική συμβολή σας, όχι μόνο ως αποτελεσματικές επιχειρησιακές μονάδες με αναπτυξιακές προεκτάσεις, αλλά και ως εκείνος ο καθοριστικός παράγοντας που θα εξασφαλίσει στους κατοίκους της ελληνικής περιφέρειας πρόσβαση σε επαρκές και καλής ποιότητας νερό, στο βαθμό που αυτό έχει να κάνει με τη δική σας ευθύνη, με το δικό σας έργο. Σε αυτή σας την προσπάθεια θα μας βρείτε αρωγούς"

{jlex}flickr:72157696923648474{/jlex}

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69