BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Η Θεατρική Ομάδα almaΤέχνης θα ανεβάσει στην Βέροια την παράσταση “Ο Πόλεμος της Τροίας δεν θα γίνει”

Η Θεατρική Ομάδα almaΤέχνης παρουσιάζει το έργο του Ζαν Ζιρωντού “Ο Πόλεμος της Τροίας δεν θα γίνει” σε 2 παραστάσεις στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το Σάββατο, 9 Μαρτίου 2024, 9:00 μ.μ. υπό την αιγίδα του Συλλόγου Μικρασιατών Νομού Ημαθίας (Τα έσοδα θα διατεθούν στο Σύλλογο Μικρασιατών Νομού Ημαθίας και μέρος τους θα διατεθεί σε φιλανθρωπικό ίδρυμα) και την Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2024, 8:30 μ.μ. υπό την αιγίδα της Φιλοπτώχου Κυριών Βεροίας (Τα έσοδα θα διατεθούν στη Φιλόπτωχο Κυριών Βεροίας για το φιλανθρωπικό της έργο).

Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ

Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί και για τις 2 μέρες. Μπορείτε να επικοινωνήσετε την τελευταία μέρα για τυχόν ακυρώσεις.

Για την παράσταση του Σαββάτου στο τηλέφωνο 6977460574.

Για την παράσταση της Δευτέρας μπορείτε να απευθυνθείτε στη Φιλόπτωχο Κυριών Βέροιας στα τηλέφωνα 6946425960 & 2331065731.

Σκηνοθεσία: Ελευθέριος Κορυφίδης

Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται οι ηθοποιοί:

Κασσάνδρα: Γιώτα Μπανιώτη

Ανδρομάχη: Χαρά Κοντού

Έκτορας: Ελευθέριος Κορυφίδης

Πάρης: Γιώργος Τσαχουρίδης

Πρίαμος: Δημήτρης Τελλίδης

Εκάβη: Γιούλη Παρασκευοπούλου

Αρσινόη: Γιώτα Σπυρίδου

Πολυξένη: Ντορίτα Κόγια

Ελένη: Κατερίνα Σαμαρτσίδου

Τρωίλος: Γιάννης Κόγιας

Οίακας: Αντώνης Καϊσίδης

Οδυσσέας: Γαβριήλ Μιχαηλίδης

Ζωντανή μουσική (πιάνο): Βέρα Μαγαλιού

Σκηνικά – Κουστούμια: Η ομάδα

Φωτισμοί: Παναγιώτης Πελαλίδης

Ήχος: Γιώργος Ανδρεόπουλος

Μουσική επιμέλεια: Ελευθέριος Κορυφίδης

Φωτογραφίες – Αφίσα – Τρέιλερ: Γιάννης Γαλιάτσος

Σημείωμα σκηνοθέτη.

Το έργο “Ο πόλεμος της Τροίας δε θα γίνει” είναι βαθιά αντιπολεμικό. Ο Ζαν Ζιρωντού μεταφέρει τη δράση στη Τροία. Η άρτι αφιχθείσα Ελένη με τον εραστή της, τον Πάρη, αναστατώνει την πόλη χωρίζοντας τους Τρωαδίτες σε δύο φατρίες, τη φιλοπόλεμη με αρχηγό τον Πρίαμο και τη φιλειρηνική με μπροστάρη τον Έκτορα. Ποια θα επικρατήσει; Σε λίγο καταφθάνει η ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Οδυσσέα, για να διαπραγματευτεί την επιστροφή της Ελένης και τη διεξαγωγή ή όχι του πολέμου. Τελικά θα επαληθευτεί ο τίτλος του έργου ή όχι;

Ο Ζιρωντού αναμοχλεύει γύρω από τον αντιπολεμικό πυρήνα του έργου θέματα που αφορούν στην ανθρώπινη φύση, όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις, ο έρωτας, η φιλία, η ματαιοδοξία, η απληστία, η υποκρισία, η αυθαιρεσία της εξουσίας, η σεξουαλική απελευθέρωση. Στη σκηνή παρελαύνει ένα γαϊτανάκι ηρώων που γίνονται φορείς συμβόλων: ρομαντικοί πολεμιστές, υλιστές άρχοντες, ματαιόδοξοι πρίγκιπες, ονειροπαρμένες βασίλισσες, παλατιανές νοικοκυρές, ψευτοδιανοούμενοι, καιροσκόποι και μία μάντισσα που προφητεύει την καταστροφή, αλλά … κανείς δεν την πιστεύει.

Ο Ζιρωντού έχοντας ζήσει τη φρίκη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο πεδίο της μάχης γράφει το έργο κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου θέλοντας (σαν άλλη Κασσάνδρα) να προειδοποιήσει τους συνανθρώπους του να μην επιτρέψουν να επαναληφθεί μια τόσο καταστροφική κατάσταση. Όμως, ο πόλεμος της “Τροίας” δυστυχώς θα επαναληφθεί σε μια ακόμα πιο φρικαλέα εκδοχή κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Πρόκειται για μια ιλαροτραγωδία όπου το κωμικό στοιχείο συνυφαίνεται με το δραματικό. Η χρήση της κωμικής ατάκας μοιάζει να είναι ζήτημα ψυχικής επιβίωσης για το συγγραφέα, σα να θέλει με αυτήν να ξορκίσει τη συμφορά, τον ανθρώπινο πόνο, να αποδομήσει το δραματικό στοιχείο τονίζοντας, όμως, με αυτόν τον τρόπο ακόμα περισσότερο την τραγική κατάσταση του ανθρώπινου γένους το οποίο, όπως λέει και η ηρωίδα του – η Ελένη – παρά “τα φτερά του” δεν έχει κατορθώσει παρά να μείνει “σερνάμενο, βρώμικο και δυστυχισμένο”.

Ένα δυνατό και σπουδαίο κείμενο που παραμένει δυστυχώς επίκαιρο στις μέρες μας, όπου ο σύγχρονος κόσμος βιώνει, όπως εδώ και αιώνες, τη γνωστή αντίφαση: από τη μια η εξέλιξη και ταυτόχρονα η κτηνωδία και ο αλληλοσπαραγμός. Γιατί δυστυχώς υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν πολλές “Τροίες” και, όταν δεν υπάρχουν, ο άνθρωπος που αυτοκολακεύεται με το να αυτοπροσδιορίζεται “έλλογο ον” έχει τη βαθιά διαστροφή και τον παραλογισμό να εφευρίσκει κι άλλες.

Ελευθέριος Κορυφίδης

Η θεατρική ομάδα ευχαριστεί:

Το Σύλλογο Μικρασιατών Νομού Ημαθίας

Τη Φιλόπτωχο Κυριών Βέροιας

Τους Πανοσιολογιοτάτους ιερείς Πατέρα Παύλο Σταματά και Πατέρα Καλλίνικο Λιμνιώτη ιερού ναού Αγίων Αναργύρων και το Εσπερινό ΕΠΑΛ Βεροίας για την παραχώρηση αιθουσών προβών.

Τον κ. Γεράσιμο Καλλιγά

Το Κέντρο Φυσιοθεραπείας All about Body

Τα Έπιπλα Γιάννη Κόγια (Καλή Παναγιά)

Τη Σχολή Οδηγών Ηνίοχος

Το Κομμωτήριο Σοφίας Αθανασιάδου

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69