Αφιέρωμα στα έργα του J. Haydn παρουσίασαν μαθητές του Δημοτικού Ωδείου Βέροιας (φωτογραφίες, βίντεο)
- Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τριγώνη
Συναυλία Μουσικής Δωματίου αφιερωμένη στα έργα του Joseph Haydn πραγματοποίησε το Δημοτικό Ωδείο Βέροιας την Παρασκευή 9 Μαρτίου, στον Χώρο Τεχνών Βέροιας.
Την εκδήλωση χαιρέτησε ο καθηγητής Δαμιανός Καϊλόγλου, ο οποίος είπε ότι πρόκειται για το δεύτερο πρόγραμμα που αφιερώνεται στον συγκεκριμένο συνθέτη, στον Joseph Haydn, με έργα Μουσικής Δωματίου με έργα που δούλεψαν τα παιδιά, από την αρχή της χρονιάς. Είναι έργα που γράφτηκαν κατά την μακροχρόνια συνεργασία που είχε με τον Πρίγκηπα Εστερχάζι. Τα έργα που ακούστηκαν σήμερα, ήταν ο καρπός της σχέσης του συνθέτη με την Αγγλική πρωτεύουσα. Ακούστηκαν έργα που διατηρούν την ίδια φρεσκάδα, ζωντάνια και αμεσότητα που χαρακτηρίζει τον κλασικισμό.
Διδασκαλία: Δαμιανός Καϊλόγλου
Έλσα Ιωαννίδου, πιάνο
Σίσσυ Γεωργοπούλου, Σπύρος Καλατζόπουλος, Κοραλία Μπογδαμπείδου, φλάουτο
Νίκη Πυροβολάκη, Δαμιανός Καιλόγλου, τσέλο
Ακούστηκαν τα έργα:
«London Trio» HOB: IV αρ. 1 σε Ντο μείζονα
Allegro moderato
Andante
Vivace
Κοραλία Μπογδαμπεΐδου, φλάουτο I
Σπύρος Καλατζόπουλος, φλάουτο II
Δαμιανός Καϊλόγλου, τσέλο
Συμφωνία αρ.81 σε Σολ μείζονα
Menuetto & Trio*
Σίσσυ Γεωργοπούλου, φλάουτο
Έλσα Ιωαννίδου, πιάνο
Νίκη Πυροβολάκη, τσέλο
Piano Trio Hob: XV αρ. 3 σε Φά μείζονα
Andante
Finale - Tempo di Menuetto
«London Trio» Hob: IV αρ. 2 σε Σολ μείζονα
Andante con variaztoni
Allegro
Κοραλία Μπογδαμπεΐδου, φλάουτο I
Σπύρος Καλατζόπουλος, φλάουτο II
Δαμιανός Καϊλόγλου, τσέλο
*Μεταγραφή Δαμιανός Καϊλόγλου
J. HAYDN (1732 - 1809)
Γεννημένος το 1732 στο Ροράου, ένα χωριό στα σύνορα Αυστρίας και Ουγγαρίας από πατέρα αμαξοποιό και μητέρα μαγείρισσα, φανέρωσε από νωρίς την κλίση του στην τέχνη των ήχων συμμετέχοντας σε παιδικές χορωδίες και μουσικά σύνολα. Ουσιαστικά αυτοδίδακτος και με επιρροές τόσο από την λαϊκή μουσική παράδοση του τόπου του όσο και από την λόγια μουσική δημιουργία της εποχής του, αποδέχθηκε στα τριάντα του χρόνια πρόσκληση του Πρίγκηπα Εστερχάζι για να αναλάβει την θέση του αρχιμουσικού στο παλάτι του όπου εργάστηκε επί τριάντα συναπτά έτη γράφοντας όλα τα είδη της μουσικής από μουσική δωματίου και συμφωνίες έως όπερες και μουσική για το θέατρο. Κατά την διάρκεια αυτής της μακρόχρονης και παραγωγικής εργασίας μπόρεσε να καλλιεργήσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τέχνης του συμβάλλοντας συγχρόνως με τρόπο καθοριστικό στην οριστική διαμόρφωση του κλασικού ύφους, του οποίου πολύ σωστά θεωρήθηκε πατέρας. Υπήρξε καθ όλη την διάρκεια του μακρόχρονου βίου του ένας εξαιρετικά παραγωγικός συνθέτης αφήνοντας πίσω του ένα σημαντικό σε όγκο και ποιότητα έργο. Έγραψε πάνω από εκατό συμφωνίες, κουαρτέτα εγχόρδων, όπερες, σονάτες για πιάνο με αποκορύφωμα τα δύο μεγαλειώδη ορατόρια του Η δημιουργία και Οι εποχές. Όλο του το έργο διαπνέεται από ζωντάνια και χάρη εκφράζοντας κατά τον καλύτερο τρόπο τις βασικές αισθητικές αρχές του κλασικισμού όπως αυτές διατυπώθηκαν από τον κύριο θεωρητικό της Βίνκελμαν και είναι «η ευγενική αμεσότητα και το ήρεμο μεγαλείο».
{jlex}flickr:72157692551853431{/jlex}