BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

super course

Προβολή ντοκιμαντέρ για τα 100 χρόνια από την πυρκαγιά που κατέστρεψε και μεταμόρφωσε τη Θεσσαλονίκη

Οι Φίλοι του Βυζαντινού Μουσείου Βέροιας και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917, οργανώνουν την προβολή της ταινίας ντοκιμαντέρ του κ. Γρηγ. Βαρδαρινού «Θεσσαλονίκη 1917: η φωτιά που γέννησε μια πόλη». Η εκδήλωση απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Μαΐου 2018 και ώρα 7:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Βιβλιοθήκης, Έλλης 8, Βέροια. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Στην εκδήλωση θα παρευρεθεί και θα προλογίσει ο σκηνοθέτης.

Το μεσημέρι της 18ης Αυγούστου 1917 από το μαγείρεμα δύο Ελληνίδων προσφύγων στην αυλή ενός φτωχόσπιτου, που νοίκιαζαν οι οικογένειές τους στην οδό Ολυμπιάδος 3, στα σύνορα με την Άνω Πόλη, στην τότε μουσουλμανική συνοικία Μεβλανέ, ξεκίνησε η καταστροφική πυρκαγιά. Η φωτιά επεκτάθηκε, πέρασε την Εγνατία οδό, έφθασε στην παραλία και μέσα σε 32 ώρες αφάνισε κυριολεκτικά το ιστορικό κέντρο της εντός των τειχών πόλης. 9.500 κτίρια καταστράφηκαν και περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι έμειναν άστεγοι.

- Πού διέφερε η πυρκαγιά του 1917 από τις συνήθεις πυρκαγιές του 19ου αι., που εκδηλώνονταν σε όλες τις πόλεις (στη Θεσσαλονίκη το 1890 είχαμε επίσης μεγάλη πυρκαγιά) ;

- Ήταν επαρκή τα μέσα πυρόσβεσης της περιόδου εκείνης (ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι σε εξέλιξη);

- Ποιές ήταν οι πολεοδομικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πυρκαγιάς;

- Πόσο επηρέασε η πυρκαγιά τη μεταβολή της σύνθεσης του πληθυσμού της πόλης;

- Ποιο ήταν το έργο της Διεθνούς Επιτροπής Νέου Σχεδίου Θεσ/νίκης, που συγκρότησε η κυβέρνηση Βενιζέλου υπό την καθοδήγηση του Γάλλου αρχιτέκτονα Ερνέστ Εμπράρ (τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής ήταν οι αρχιτέκτονες Αριστ. Ζάχος, Κων/νος Κιτσίκης, Τόμας Μόσον, οι μηχανικοί Άγγελος Γκίνης, Ζαν Πλεϊμπέρ και ο τότε δήμαρχος Κωνσταντίνος Αγγελάκης).

- Τι τύχη είχε ο νόμος Παπαναστασίου για τα «κτηματόγραφα», που προστάτευαν τους αρχικούς ιδιοκτήτες ακινήτων της πυρίκαυστης ζώνης;

- Πόσο μοιάζει η Θεσσαλονίκη του 1912 με εκείνη του 1930 και του 1970;

Η ταινία πραγματεύεται τα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφική πυρκαγιά και η οποία έγινε ο καταλύτης της μεταμόρφωσης της Θεσσαλονίκης από μια οθωμανική μεσαιωνική σε μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή πόλη. Επίσης αξιοποιείται σε υψηλή ευκρίνεια σημαντικό αρχειακό υλικό, που βρήκαν οι συντελεστές της ταινίας μετά από πολύμηνες έρευνες.

Το ιστορικό ντοκιμαντέρ διάρκειας 62’ πρωτοπαρουσιάστηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο 2017, ξεκίνησε το Νοέμβριο 2017 τη φεστιβαλική του πορεία από το 11ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ DocFest της Χαλκίδας, όπου και έλαβε τιμητική διάκριση. Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης, ενώ στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου στη Καλαμάτα τιμήθηκε με το βραβείο κοινού.

Ο κ. Βαρδαρινός σπούδασε κινηματογράφο και τηλεόραση στο New York College, απ’ όπου αποφοίτησε το 2006 με άριστα. Το 2010 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη σκηνοθεσία κινηματογράφου, σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στο Edinburgh College of Art, University of Edinburgh με υποτροφία του ιδρύματος «Αλ. Ωνάσης».
Εργάζεται ως παραγωγός. Ανάμεσα στα έργα του ξεχωρίζουν δύο ταινίες μικρού μήκους, τα «Talking Piranhas» και το «The Νoir Project». Η δεύτερη έχει λάβει οκτώ βραβεία σε μια σειρά από φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ελλάδα. Ταξίδεψε σε κινηματογραφικά φεστιβάλ στο εξωτερικό και προβλήθηκε σε περισσότερες από σαράντα ειδικές προβολές σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για την ευαισθητοποίηση του κοινού στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας, θέμα που πραγματεύεται η ταινία με έξυπνο και αναπάντεχο τρόπο.

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69