Απάντηση Σοφιανίδη σε Κάκαρη: "Δεν έγινε πρόεδρος και επιτίθεται καθημερινά"
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης
Απάντηση στην πρόσφατη επιστολή του Γιώργου Κάκαρη εξέδωσε ο πρώην πρόεδρος της ΚΕΠΑ Γιώργος Σοφιανίδης. Συγκεκριμένα αναφέρει: "Φαίνεται ότι, του κ. Κάκκαρη η ΚΕΠΑ, του έγινε έμμονη ιδέα και αυτό δεν μπορεί να το κρύψει πια.
Από τη στιγμή που δεν έγινε πρόεδρος της, επιτίθεται καθημερινά για ότι αυτός φαντάζεται: Δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι η ΚΕΠΑ και χωρίς αυτόν προχωρά και καθημερινά αυξάνει το κύρος και την αποδοχή της από τον κόσμο.
Αλλά πρόεδρος δε γίνεσαι για να λύσεις τα δικά σου προβλήματα αλλά για να υπηρετήσεις ένα θεσμό και να λύσεις τα προβλήματα του : Υπάρχει ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στα δύο.
Όταν 2.5 χρόνια δεν παρεβρέθει σε καμία εκδήλωση της ΚΕΠΑ από πού γνωρίζει για αυτήν; Εγώ που την έζησα για τόσο καιρό και πάλι δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι την γνωρίζω ολοκληρωτικά.
Όταν ήταν πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ προχώρησε σε πολλές θεατρικές παραγωγές και αν θυμάμαι καλά μία από αυτές , το έργο “σκουπίδια” δεν πήγε οικονομικά καλά , την υπερασπίστηκε και καλά έκανε.
Γνωρίζει πολύ καλά ότι ο πολιτισμός δεν μπορεί να είναι αυτοχρηματοδοτούμενος , αν δεν έχει εμπορικό χαρακτήρα. Είναι ο λόγος που υπάρχει το Εθνικό Θέατρο, η Εθνική Λυρική Σκηνή , η Εθνική Βιβλιοθήκη και η πολιτεία τα χρηματοδοτεί , το ίδιο συμβαίνει σήμερα με την ΚΕΠΑ σε επίπεδο δήμου.
Όλα αυτά όμως έρχονται σε αναντιστοιχία με αυτά που σήμερα μας λέει. Είναι σε μία κατεύθυνση οπισθοδρόμησης σε ότι καλό έχει γίνει και έχει κατατάξει τη Βέροια στην πρώτη γραμμή των πολιτιστικά ενεργών ελληνικών πόλεων.
Μια θέση που έλκει επισκέπτες και φιλοδοξεί να κάνει την πόλη μας πόλο έλξης όσων αγαπούν να έλκονται από τον σύγχρονο πολιτισμό .
Είναι μία επένδυση που η ΚΕΠΑ με συνέπεια υπηρετεί εδώ και χρόνια και ήδη μας αποφέρει σημαντικά κέρδη.
Δημιουργούμε για την πόλη μας ένα μοναδικό συνώνυμο του πολιτισμού.
Τι μας λέτε λοιπόν. Να γυρίσουμε πίσω στην εποχή του ερασιτεχνισμού έτσι για να κάνουμε οικονομία. Δηλαδή μόνο χορωδίες , χορευτικά, ερασιτεχνικά θεατρικά ή μουσικά και εκδηλώσεις παράδοσης. Αυτά βέβαια είναι καλά και απολύτως απαραίτητα, αλλά δεν φτάνουν σήμερα. Ο κόσμος ζητάει πολλά παραπάνω και εμείς πρέπει να βρούμε τρόπο να ικανοποιήσουμε αυτήν την όμορφη ανάγκη τους.
Και φέτος και η Θεατρική Βδομάδα ( που έγινε με το μικρότερο δυνατό κόστος με επαγγελματίες που ερχότανε από Αθήνα και έφευγαν με το ΚΤΕΛ και έτρωγαν κυρίως κρύα σάντουιτς και φιλοξενούνταν χωρίς κόστος ) όσο και η <Εύηχη Πόλη> κράτησε η ΚΕΠΑ μια θαυμαστή ισορροπία.
Με κατηγορεί για τη διαχείριση της ΚΕΠΑ.
Το απελθών Δ.Σ. και ο Πρόεδρος του φρόντισε, με τις αποφάσεις του και τη συνδρομή της οικονομικής υπηρεσίας της ΚΕΠΑ, τα δύο τελευταία χρόνια να κάνουν χρηστή διαχείριση με αποτέλεσμα να περισσέψουν χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών της Κ.Ε.Π.Α (Αγορά καινούριων οπτικοακουστικών μέσων, βελτίωση θέρμανσης Χώρου Τεχνών , καθίσματα και πυρόσβεση Στέγης κ.λ.π)
Αλλά σε εποχή κρίσης αν δεν έχεις την ευελιξία να διαχειριστείς τις υποδομές σου αυτές θα νεκρώσουν και θα ρημάξουν, δεν βλέπει τι γίνεται αλλού;
Ας πούμε στην Κομοτηνή , που από ότι γνωρίζω ακόμη δεν κατέληξαν στον φορέα διαχείρισης του εκεί μεγάρου και αυτό μετά από τόσα χρόνια παραμένει ανενεργό, χωρίς ζωή γιατί κανείς δε θέλει να αναλάβει την ευθύνη της διαχείρισης υποδομής τέτοιου μεγέθους.
Εμείς εδώ όχι μόνο δεχθήκαμε αυτή την ευθύνη αλλά με τα πενιχρά μέσα στους δήμους κρατάμε ζωντανές τις υποδομές με δουλειά και φαντασία.
Δεν βλέπει την αγωνία όλων των Δήμων να κάνουν κάτι και ουσιαστικά προσφέρουν τις υποδομές τους δωρεάν με βαρύτερους όρους από ότι εμείς συμπεριλαμβάνονται ακόμη και ρήτρες για μικρά έσοδα; Όλα αυτά υπάρχουν στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και μπορεί να τα δεί.
Γιατί μάλλον δεν γνωρίζει ακόμα ότι κάθε καθαρή αμοιβή επιβαρύνει με επιπλέον εισφορές, κρατήσεις κτλ. Από το καθαρό ποσό , καθιστώντας σήμερα οικονομικά ασύμφορη κάθε καλλιτεχνική δημιουργία. Ας μην κάνει ασκήσεις επί χάρτου για τις εισπράξεις μιας συναυλίας. Ας αναρωτηθεί από την είσπραξη αυτή τι μένει στους συντελεστές
Αναρωτήθηκε ποτέ για το κόστος της ίδιας της συναυλίας; Μάλλον δεν ξέρει ότι οι Ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες πλέον δεν ασφαλίζουν τις συναυλίες και αυτό γίνεται μόνο από ξένες με κόστος που επιβαρύνει την παραγωγή.
Και όλα αυτά τα ρίσκα τα πήρανε αυτοί και εμείς για να γίνει η συναυλία προσφέραμε μόνο το χώρο χωρίς κανένα ρίσκο για να χαρεί η πόλη την κατά τεκμήριο πρώτη, αυτήν τη στιγμή, ποιοτική τραγουδίστρια.
Το αστείο βέβαια είναι ότι η επιστολή για την παραχώρηση βγήκε τη μέρα που ο σύλλογος του Προμηθέα είχε παράσταση στο θέατρο άλσους με δωρεάν παραχώρηση , όπως και πέρσι. Μία από τις δεκάδες δωρεάν παραχωρήσεις σε όλους τους συλλόγους και φορείς χωρίς να υπολογίζουμε και την υποστήριξη προς αυτούς , αλλά κατά την άποψη του δε συμβαίνουν.
Στο χώρο του Άλσους γίνονται τεχνικά έργα και καθαρίζεται κάθε Μάιο για να υποδεχτεί τις παραστάσεις του καλοκαιριού ( και όχι βέβαια δεν έγινε για μία συναυλία).
Μέχρι την τελευταία μέρα δούλευα στην ΚΕΠΑ μη θέλοντας να αφήσω εκκρεμείς αιτήσεις για να έχει το χρόνο ο νέος πρόεδρος να ενημερωθεί και να προγραμματίσει την εύηχη πόλη και τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις.
Όσο για τις προσκλήσεις δεν γνωρίζω γιατί έφυγα από την ΚΕΠΑ ( και να γνωρίζεις ότι εγώ δεν πήρα ΟΥΤΕ μία από τη μέρα που έφυγα . Πάντα πληρώνω εισιτήριο).
Και ποιος του έδωσε το δικαίωμα κάθε φορά να αυτοχρήζεται προστάτης και μάλιστα μερίδα των εργαζομένων.
Έτσι θα διοικούσε την ΚΕΠΑ;
Λυπάμαι γιατί ο κ. Κάκκαρης αυτοδιαψεύδεται και εξαπολύει ανυπόστατες κατηγορίες που τελικά δεν πλήττουν εμένα αποκλειστικά αλλά τον ίδιο τον πολιτισμό της πόλης . ( Μετά την επιτυχία της φετινής Εύηχης Πόλης δεν άντεξε και επετέθει και σε αυτήν).
Ο ρόλος του άτεγκτου εισαγγελέα είναι άνευ περιεχομένου.
Οι τοποθετήσεις του έχουν μοναδικό σκοπό την δημιουργία ψευδών εντυπώσεων τόσο στο Δ.Σ. όσο και την κοινωνία.
Το κάνει καθαρά για λόγους προβολής και για να υποδηλώσει την παρουσία ( απουσία ) του στο Δήμο.
Αρκετά με τα πυροτεχνήματα.
Ας βρει κάτι πιο δημιουργικό να ασχοληθεί".