novart

meimaridis

super course

proteas

Νέα κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Βέροια για κάμερες και τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας (φωτογραφίες, βίντεο)

Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί στην Βέροια. Δάσκαλοι και καθηγητές, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Δημαρχείου και εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. 

Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην χρήση καμερών για την παρακολούθηση του μαθήματος αλλά κι επειδή θίγονται δικαιώματα του εκπαιδευτικού κλάδου. Με τις κινητοποίησεις τους οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν την απόσυρση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας και την μη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με εικόνα και ήχο.

Στην συγκέντρωση πραγματοποιήθηκαν τρεις ομιλίες. Μίλησαν ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας Αλέκος Μόσχος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάουσας Σωτήρης Σταμάτης και ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Ημαθίας Δημήτρης Πυρινός. Στο επίκεντρο των ομιλιών βρέθηκε η τοποθέτηση καμερών στις αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν και στα παρακάτω σημεία του νομοσχεδίου, στα οποία διαφωνούν:

  • Αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά από 22 σε 26 και ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα οι 20 μαθητές. Για τη Δευτεροβάθμια οι αριθμοί αυτοί θα καθοριστούν από την Υπουργό Παιδείας αφού αξιολογήσει τα σχετικά δεδομένα.
  • Ηλικιακός περιορισμός της εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη με απαράδεκτο πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 που είτε είναι απόφοιτοι ΓΕΑ είτε ΕΠΑΛ, σπρώχνοντας τους στην κατάρτιση κυρίως των ιδιωτικών ΚΕΚ και ΙΕΚ . Μια ρύθμιση που θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά.
  • Σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο. Επανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ' γυμνασίου για όσους δεν προάγονται. •Επιστροφή της τράπεζας θεμάτων. Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. •Αύξηση των ποινών αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται στα δύο έτη ακόμα και αν προσλαμβάνονται στα μέσα της χρονιάς. Αντί να νομοθετούνται κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, νομοθετούνται τιμωρίες.
  • Αύξηση του αριθμού των Πρότυπων σχολείων, που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση και σε κατηγοριοποίηση σχολείων σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωπκό επίπεδο του λαού μας. Το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας που θεσμοθετείται θα διαχυθεί συνολικά στην Εκπαίδευση και θα λειτουργήσει «πειραματικά» για την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας. •Αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους.
  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίηση» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης». Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με εμφανή στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Επίσης τονίστηκε ότι ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο, ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το νομοσχέδιο στοχεύει:

  • Στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, μέσω της αύξησης των μαθητών ανά τμήμα ώστε να μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών
  • Στην ενίσχυση της διαφοροποίησης μεταξύ των σχολικών μονάδων, καθώς και των μαθητών και εκπαιδευτικών που φοιτούν και εργάζονται, αντίστοιχα, ο' αυτές. Αυτό επιτυγχάνεται τόσο με την αύξηση του αριθμού των πρότυπων σχολείων όσο και με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Προετοιμάζεται συνεπώς η λειτουργία της εκπαίδευσης ως εν δυνάμει αγοράς, καθώς και η εμπέδωση μιας μοναδικής ορθής παιδαγωγικής πρακτικής την οποία οφείλουν να ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί. Όμως, δεν πρόκειται απλώς για επιστροφή στο καθεστώς του επιθεωρητισμού που ίσχυε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του Αυτή η διαδικασία, προσβλέπει στην επιβολή της από τα πάνω προς τα κάτω γραφειοκρατικής αξιολόγησης. Στόχος είναι η εμπέδωση της λογικής των σχολείων πολλών ταχυτήτων και της σύνδεσης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό αλλά και με το μέλλον του σχολείου. Ας μην ξεχνάμε πως στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ η αντίστοιχη αξιολόγηση έχει άμεση σύνδεση με τη χρηματοδότηση τους.
  • Στην ώθηση περισσότερων μαθητών από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ στις ποικίλες μορφές κατάρτισης.

(δείτε στο βίντεο τις ομιλίες)

Μετά τις ομιλίες ακολούθησε πορεία στο κέντρο της Βέροιας (δείτε το βίντεο).

DSC 0354

View this gallery on Flickr

vasilikos

dyslexia centers

kyriazis

sidiropoulos

maiovis

studio 69