Οι μαθητές των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας λένε “όχι” στο σχολικό εκφοβισμό

iev sxolikos ekfovismos

Είπαν "όχι" στο σχολικό εκφοβισμό και υποστήριξαν το σεβασμό στη διαφορετικότητα οι μαθητές των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Βρετανικού Συμβουλίου και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας με τίτλο «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα», το οποίο είναι κατά της ενδοσχολικής βίας και βασίζεται στα ιδανικά και τις αξίες του Ολυμπισμού και της Ολυμπιακής Εκεχειρίας.
Μαθητές της δευτέρας και τρίτης γυμνασίου δουλεύοντας σε ομάδες δημιούργησαν δύο βίντεο και μία παρουσίαση (Microsoft PowerPoint) εμπνεόμενοι από τις αρχές της αναγνώρισης και του σεβασμού της διαφορετικότητας, της ισότητας των ευκαιριών, της κοινωνικής ένταξης και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών.

Αρχικά οι μαθητές κατέστησαν τους εαυτούς τους ενεργούς παρατηρητές φαινομένων βίας και συνειδητοποίησαν τις μορφές της. Στη συνέχεια "μπαίνοντας στα παπούτσια" του θύματος αλλά και του θύτη μέσα από παιχνίδια ρόλων αναγνώρισαν στη σιωπή τη συνενοχή και συνειδητοποίησαν την ανάγκη για ενσυναίσθηση. Παρακολούθησαν ταινίες με θέμα τον ρατσισμό και το σχολικό εκφοβισμό. Αντιλήφθηκαν ότι βασικό αίτιο της άσκησης βίας είναι η άρνηση να αποδεχθεί κάποιος τη διαφορετικότητα του άλλου και ότι πίσω από αυτή την άρνηση υπολανθάνει συνήθως η αδυναμία για αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση. Συνομίλησαν, κατέθεσαν προσωπικές εμπειρίες, αναζήτησαν μαρτυρίες, συναισθάνθηκαν, βίωσαν και τελικά δημιουργικά αποτύπωσαν το καταστάλαγμα αυτής της παιδαγωγικής διαδικασίας σε δύο βίντεο και μία παρουσίαση.

Οι καθηγήτριες κ. Μένεγα Έλλη, κ. Σπελέτα Ευτυχία και κ. Βράνα Μαρίνα ενθάρρυναν την ομαδοσυνεργατική και μαθητοκεντρική διαδικασία αξιοποιώντας την ψηφιακή τάξη και τις διαθέσιμες τεχνολογίες στοχεύοντας στη βιωματική προσέγγιση της έννοιας της βίας θεωρημένης ως αποτέλεσμα της άρνησης για αναγνώριση και σεβασμό της διαφορετικότητας.

Τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας, ως ένα σχολείο που αποσκοπεί να συμβάλει στη δημιουργία μίας κοινωνίας ενεργών πολιτών, επιμένουν στον ανθρωπιστικό προσανατολισμό της Παιδείας χρησιμοποιώντας και όλα τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, ώστε οι μαθητές να διαμορφώσουν κοινωνική συνείδηση και να αναπτύξουν δράσεις.