Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας φιλοξένησε φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών

Μια ενδιαφέρουσα εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας καθώς φιλοξένησαν στο χώρο τους, τρεις φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών-Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Οι σπουδαστές του Τμήματος, στα πλαίσια πρακτικής άσκησής τους και έρευνας, στο μάθημα της ¨Μουσικής Εκπαίδευσης¨ με την επιμέλεια και ευθύνη της καθηγήτριας κας Ελένης Λαπιδάκη, εφάρμοσαν πρωτοποριακές και πρωτόγνωρες για τους μικρούς μαθητές, μεθόδους προσέγγισης των ήχων και της μουσικής των αντικειμένων, προκαλώντας το ενδιαφέρον και κερδίζοντας τον ενθουσιασμό και την προσοχή των μαθητών.

Ξεκινώντας μέσα από το χώρο της αίθουσας και σταδιακά φτάνοντας στην αυλή του σχολείου, αφουγκράστηκαν, κατέγραψαν, ηχογράφησαν, σχολίασαν ήχους. Με ειδικά όργανα, τους δόθηκε η δυνατότητα να «πειράξουν» ήχους δημιουργώντας δικούς τους.

Στόχος να εισαχθούν στην έννοια των ηχοτοπίων, ως ενός συνδυασμού ήχων που αποτελούν ή προκύπτουν από ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, είτε αναφέρεται στο φυσικό ακουστικό περιβάλλον (που αποτελείται από φυσικούς ήχους, συμπεριλαμβανομένων των ήχων-φωνών των ζώων, τους ήχους φυσικών φαινομένων όπως π.χ. βροχή, άνεμος κά.) όσο και στους ήχους του περιβάλλοντος που δημιουργήθηκαν από τον άνθρωπο, όπως η μουσική σύνθεση, και άλλες συνηθισμένες ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η συνομιλία, η εργασία, οι σχολικές δραστηριότητες, οι παιδικές φωνές.

Ο όρος «ηχοτοπίο» μπορεί να αναφέρεται σε μια ηχογράφηση ή μια «εκτέλεση/ παρουσίαση» των ήχων που δημιουργούν την αίσθηση βίωσης ενός συγκεκριμένου ακουστικού περιβάλλοντος, ή συνθέσεις που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας ηχογραφημένους ήχους ενός ακουστικού περιβάλλοντος, είτε σε συνδυασμό με άλλου είδους μουσική (ηλεκτρακουστική μουσική).

Τα παιδιά μπόρεσαν μέσα από το ¨πείραγμα¨ των ήχων να εκφράσουν τα εσωτερικά τους αισθήματα, να μιλήσουν, χωρίς λόγια, για αυτά.

Αξίζει να σημειωθεί η παρατήρηση της επιβλέπουσας, όλη τη διαδικασία, εκπαιδευτικού του σχολείου μας, ότι μαθητές με διαπιστωμένες μαθησιακές δυσκολίες και προβληματική συμπεριφορά ήταν αυτοί στους οποίους τα θετικά αποτελέσματα αυτής της επαφής και εμπλοκής ήταν εντονότερα και περισσότερο ευχάριστα.